Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

55qled beeld word licht en donker bij verschijnen van ondertitels bij donkere achtergrond

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2018 07:18 AM)
12892 Weergaven
Ericvdvd
Journeyman
Opties

Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat  het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door  nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad? 

 

0 Likes
266 Antwoorden
Goedniels
Explorer
Opties

Hoi Donnie, ben benieuwd. Heb je dat ergens op papier staan dat je recht hebt om de tv om te ruilen? Van Samsung?

 

Als dat zo is hoor ik graag hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Gefeliciteerd in iedergeval met je nieuwe tv! 

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Wil ik ook graag weten.

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

 Hoe heb je dat voor elkaar gekregen Donnie? Ben benieuwd. Heb je dat zwart op wit staan ergens van Samsung? Niet alle verkopende bedrijven denken er zo over vrees ik. 

 

Maar hoe dan ook, gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!! 

0 Likes
Donniedoezoe
Journeyman
Opties

Ik heb sowieso eerst 2x een mail gestuurd naar samsung en heb iets van 3x gebeld ivm dit probleem. Zo ervoor gezorgd dat  er iig een case was van mijn probleem. Ik ben toen ook maar de Mediamarkt gegaan en gezegd dat ik niet tevreden ben over de TV, hij doet niet wat 'ie beloofd te doen. De donkere scene's werden continue opgelicht waardoor ik gewoon geen film/serie kon kijken. Ik heb aan Samsung en Mediamarkt laten zien dat ik alle settings heb geprobeerd. Ook heb ik oa dit topic en de topic op tweakers doorgegeven om aan te tonen dat ik niet de enige ben met dit probleem. 

 

De manager van Mediamarkt heeft contact opgenomen met de sales manager van Samsung en die vertelde doodleuk dat ik de helpdesk moest bellen voor remote Support. Ik werd gebeld door Samsung voor remote support om eens mee te kijken in de settings. Ook bij deze persoon aangegeven wat ik tot nu toe heb opgemerkt en onderzocht. Hij begreep al gelijk dat ik al veel onderzoek heb gedaan en niemand mij er uit kan lullen. Hij bleef vriendelijk en vertelde dat alles o de tv er goed uitzag maar de tv gewoon niet voldoet. Hij adviseerde om terug te gaan naar de winkel en om een omruil moest vragen. Hij heeft dit advies, op mijn verzoek, ook per mail gestuurd. Hiermee ging ik naar de Mediamarkt en vertelde dat ik graag m'n geld terug wilde. 

 

Ook hier zijn ze super vriendelijk en het personeel weet wel echt waar ze het over hebben (kennis van TV/Video). Ook daar merkten ze al op dat ik veel onderzoek heb gedaan. Er werd door de manager (Dominique) helemaal niet moeilijk gedaan. Hij vertelde me dat ik m'n tv mag terug brengen en m'n geld terug krijg en dat ze graag een ander model adviseren. Uiteindelijk in dezelfde MM met een OLED uitgelopen na wederom goed geholpen te zijn. 

 

Mischien heb ik wat geluk gehad met de juiste mensen bij de juiste vestiging, maar ik weet zeker dat het jullie ook moet lukken om dat ding om te ruilen. Het is gewoon niet te doen om zo TV te kijken. Dat mag niet voor zo'n dure tv. 

0 Likes
Verbeek1706
Apprentice
Opties

Morgen komen ze ook mijn qled ophalen en een Sony KD-65AF8 plaatsen.

top service van de mediamarkt 

wiscel
Pioneer
Opties
Ik had dus hetzelfde probleem. De QLED QE55QEFN omgeruild voor een Sony, die had hetzelfde probleem met de ondertitels. Met Netflix gebeld, die snapten er ook niets van, ook de technici in USA niet. Uiteindelijk de Sony (werd helemaal gek van dat Android) weer teruggebracht en omgeruild voor een andere QE55QEFN, so far so good.
0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Toestelnr bestaat niet.

0 Likes
wiscel
Pioneer
Opties

qe55q9fn 

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Daar kan je nog een gokje mee wagen, gaat hier over toestellen die 3 keer zo duur zijn.

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

nevermind, niet steeds typenr aanpassen

0 Likes