Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

55qled beeld word licht en donker bij verschijnen van ondertitels bij donkere achtergrond

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2018 07:18 AM)
13178 Weergaven
Ericvdvd
Journeyman
Opties

Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat  het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door  nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad? 

 

0 Likes
266 Antwoorden
Verbeek1706
Apprentice
Opties

Wij hebben in de mediamarkt de samsung-qled-qe65q9f-2018 met Netflix serie de haunting of the hillhouse (veel donkere scenes) opgezet en ervaarde de zelfde problemen. Vandaar dat ik nu voor een Sony OLED heb gekozen, getest in de winkel zelfde serie geen problemen.

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Bedankt! Ik ga al jullie bevindingen ook bespreken met Samsung. Ben benieuwd wat er uit komt. Hoop dan ook maar op een ruiling.. 

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties
Ik zie dat er vergelijkbare problemen zijn met Sony TV's. Komt dat misschien omdat Sony toevallig ook gebruikt maakt van Samsung schermen, of is dit een probleem wat met de HDR content van Netflix te maken heeft?

Ik zie namelijk ook dezelfde storende issues met ondertiteling/local dimming op mijn QE55Q6FN, wanneer ik bijvoorbeeld The Haunting Of Hill House kijk. Als ik zeker weet dat het puur aan de TV ligt zal ik hem proberen om te ruilen, maar dit speelt dus niet alleen bij Samsung TV's.
0 Likes
Verbeek1706
Apprentice
Opties

De Sony OLED’s hebben allemaal een lg scherm, dat geldt voor alle merken met een OLED scherm als ik mijn eigen niet vegis.

de genoemde problemen komen bij mij weten niet voor met OLED tv’s omdat de ledjes allemaal afzonderlijk aan of uit kunnen

0 Likes
Donniedoezoe
Journeyman
Opties

Open youtube op je tv en bekijk dat dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=lBNQExntf7s

 

Dan weet je zeker of het aan het scherm ligt of aan netflix

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Ik had het over de LED TV's van Sony in dit geval.

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Dat klopt. Het is ook met sony led tv's. Bij oled geen klachten tot op heden kunnen vinden. Maar wat mij dwars zit, samsung verkoopt deze tv als het topmodel, roept hoe fantastisch hdr is en dat deze tv zo'n geweldige backlight heeft. Dan vervolgens werkt het voor geen meter. Als die tv nou 1500 euro kost valt er nog mee te leven maar voor dit bedrag is het schandalig en om te janken.  Ook over een firmware update hoor je niks. Een antwoord als "het is bekend" . "Men is er mee bezig"  misschien komt er een firmware upgrade Ed. Geeft nou niet echt vertrouwen dat dit wordt opgelost. 

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@Donniedoezoe  schreef:

Open youtube op je tv en bekijk dat dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=lBNQExntf7s

 

Dan weet je zeker of het aan het scherm ligt of aan netflix


Ik zie geen verlichte vlakken of oplichtend beeld met deze video.

De ondertiteling van Netflix staat nu overigens op geel (blokkering / uniform) en het beeld blijft veel rustiger.

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Nee klopt dat je geen verlichte vlakken ziet, het witte puntje wordt gedimt. Dat is nu net het probleem.

 

Op de iphone (oled) Xs Max en iMac 5K gewoon zwart scherm met witte punt. Op de Samsung Qled wordt witte puntje gedimt, en dat gebeurt dus ook met de ondertiteling bij donkere scenes.

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Nee local dimming werkt gewoon prima. Het is alleen de ondertitel in combinatie met hdr wat reageert op de local dimming.

 

Ik heb ook alles geprobeerd maar gele ondertiteling ziet er ook niet echt uit en het wordt iets minder maar is nog steeds storend. Het gewoon niet meer leuk om een serie te kijken. Erg zonde want dit is met recht de beste tv die er bestaat vind ik. De one remote is binnen 2 minuten met al je apparatuur verbonden en werkt waanzinnig goed. Ook de smart hub is 10x beter dan android en om te gamen is het een droom.  Kan niet inbranden en ook in een verlichte kamer is het beeld top. The one connect is ook echt een super aanvulling. Maar ja eerlijk, ik zit het meest op Netflix series weg te kijken en daar gaat het dan precies mis.. Ik baal als een stekker maar wordt waarschijnlijk ruilen helaas. Met pijn in mijn hart. 

0 Likes