Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

55qled beeld word licht en donker bij verschijnen van ondertitels bij donkere achtergrond

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2018 07:18 AM)
12899 Weergaven
Ericvdvd
Journeyman
Opties

Sinds oktober nieuwe tv gekocht QE55Q7fam. Maar het valt op dat  het beeldscherm verlicht als de ondertitels verschijnen en als ze weggaan word het terug donkerder. Dit gebeurt als het een donker beeld is in de film of serie, bijvoorbeeld als het nacht is in de film. Wij hebben al eerder rondgekeken op dit forum en ook al gechat met iemand van Samsung, andere instellingen geprobeerd en HDMI kabels vervangen door  nieuwe, geen oplossing. Dan maar de technieker van Servilux laten komen en die zei dat het normaal was!! Omdat de backlightverlichting onderaan zit omdat ze de tv s zo smal mogelijk willen maken. Wij vinden het alleszins niet aangenaam kijken en had ik het geweten.... iemand dit probleem al eens gehad? 

 

0 Likes
266 Antwoorden
Lassy
Helping Hand
Opties

@BonesNL  schreef:

Nee klopt dat je geen verlichte vlakken ziet, het witte puntje wordt gedimt. Dat is nu net het probleem.

 

Op de iphone (oled) Xs Max en iMac 5K gewoon zwart scherm met witte punt. Op de Samsung Qled wordt witte puntje gedimt, en dat gebeurt dus ook met de ondertiteling bij donkere scenes.


Het probleem wat hier wordt beschreven is nou juist dat heel het beeld oplicht wanneer de ondertititeling in beeld komt.

0 Likes
wiscel
Pioneer
Opties

Vandaag eerst via de Samsung Chat contact gehad met support. Na eerst alle standaard vragen (heb je al een reset gedaan, etc) kwam de dame er ook niet uit, ze had ook nog nooit van het probleem gehoord. Daarna maar eens gebeld met support (weer eerst al die standaardvragen), meneer had uiteraard ook nog nooit hiervan gehoord en probeerde het af te schuiven op Netflix. Morgen word ik gebeld (hoop ik) door Samsung support en gaan ze op afstand meekijken. Ik verwacht er weinig van, maar goed, Eerst even afwachten. Ik heb nog een paar weken omruilgarantie. 

0 Likes
Ericvdvd
Journeyman
Opties

...ligt hoegenaamd niet aan Netflix. Wij hebben het zelfs met een serie op de VRT gehad. Als je de TV nog niet lang hebt dan zou ik proberen om mijn geld weer te krijgen...en blijf weg van QLED.

Zeggen dat ze nog nooit van het probleem gehoord hebben, voorstaande berichten laten wel iets anders verstaan.

 

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ja echt kansloos. Gelukkig is er internet. Mijn SAMSUNG customer service man heeft wel gezegd dat ik mijn tv vooral moet omruilen. Dus die ziet ook geen oplossing.

 

Stevievvv
Pioneer
Opties

Dit heeft echt niks met de tv zelf te maken, ik speel UHD HDR schijfjes af met subtitels op mijn Q8FN via mijn UHD HDR blu-ray speler en heb totaal nergens last van.

ik speel UHD HDR .mkv files af met subtitels via mijn Nvidia Shield op deze tv en heb nergens last van.

Met normaal tv kijken ook nergens last van, UHD HDR zenders bekijken via satelliet met subtitels en ook nergens last van, bij geen enkel van de bovengenoemde zaken zijn de subtitels zo fel wit als bij Netflix via UHD HDR.

De local dimming werkt gewoon goed het is Netflix die het verpest met de witte subtitels die zo wit zijn dat ze bijna licht geven.

Heel veel local dimming tests gedaan en die zijn allemaal dik in orde, ik heb mijn Netflix subtitels nu op lichtblauw staan met een zwarte border en het is al 40% minder en dat bewijst wel wie schuldig is dat is Netflix.

 

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Heb jij mazzel, rest heeft er wel last van. Gebruik niet eens Netflix

0 Likes
Stevievvv
Pioneer
Opties
  • Heb er totaal geen last van bij alle andere zaken zoals eerder aangegeven.

UHD HDR is prachtig via mijn UHD HDR blu-ray speler ook de .mkv files.

Heb er enkel bij Netflix veel last van als het UHD HDR is, de gewone 1080p streams op Netflix hebben er ook totaal geen last van.

En nee een Oled daar kies ik nooit voor, niks als klachten m.b.t. inbranden ook de 2018 modellen, twee vrienden zijn al terug gegaan met de LG c8 met inbrand klachten.

Ik draai FW 1153 ook deze heeft geen verbetering gebracht m.b.t. oplichten scherm...helaas en het is zeer storend!

0 Likes
Goedniels
Explorer
Opties

Ja ik wil ook niet van deze tv af maar hdr is gewoon bagger. En geef dan in iedergeval de optie om hdr uit te schakelen en gewoon in 4k te kijken. Zelfs dat zou ik dan nog liever doen. Daarnaast is het op een oled niet dus als het aan Netflix zou liggen zou het daar ook op te zien moeten zijn. En nog maar niet te spreken over het feit dat ik de ondertiteling donkermaak en doorzichtig ik nog steeds een flitskast heb dus als je zegt dat de ondertiteling te licht is is dat onzin. De ondertiteling bij normale Content is nu feller dan bij hdr zoals ik hem instel. Dus tja ik weet het ook niet maar die tv is gewoon niet in orde en normaal serie kijken een drama. Waar het aan ligt zal mij een worst wezen. Ik wil gewoon normaal van mijn tv kunnen genieten en zeker voor dit bedrag.

 

Ik denk dat 99% van alle gebruikers er ook zo over denken.

 

Maar ben wel benieuwd naar een uiteindelijke verklaring of oplossing als Samsung daar ooit mee komt.

 

De rest van de tv is krankzinnig goed. Dus het is echt doodzonde. 

0 Likes
wiscel
Pioneer
Opties

Net een paar afleveringen van Daredevil seizoen 3 gekeken in 1080p, daar is het oplichten nog wel maar niet zo belachelijk veel als in 4K HDR.

0 Likes
JB9
Explorer
Opties

Er zit wel een verschil tussen 4k HDR Netflix via mijn Mibox en die op de Samsung app. Dit doordat de subs 10 tinten witter zijn met de Samsung app. Samsung moet de Netflix app aanpassen en een fix brengen voor de local dimming.

 

@Joeri, al nieuws? Straks zijn we een jaar verder.

 

0 Likes