Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung galaxy watch 4 GPS / route werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2022 01:34 PM)
6707 Weergaven
Hielke01
Journeyman
Opties

Hallo community,

Doordat de Galaxy Watch Classic niet meer leverbaar was noodgedwongen overgestapt naar de  Galaxy Watch4 Classic . Helaas loop ik hier tegen het volgende aan:

Na enkele weken gebruik (waarin ik de route bij wandelen / hardlopen gewoon terug kon zien in Samsung Health) werd er een route onnauwkeuriger aangegeven. In de opvolgen de keren werd er helemaal geen route meer geregistreerd. Ik heb toen van alles geprobeerd, van het resetten van de watch, instellingen instellen zoals op de fora op gewezen wordt, tot herinstalleren apps op zowel horloge als telefoon (Samsung s20 ultra). Niks mocht baten.

Vervolgens het horloge binnengebracht bij Coolblue (hier gekocht). Deze hebben hem opgestuurd ter reparatie, en na de interne afdeling reparatie is het horloge naar Samsung gestuurd. Vervolgens heb ik deze na enige tijd weer thuis ontvangen. Helaas blijkt het nog steeds niet te werken. De servicedesk van Samsung gebeld maar hier werd ik niks wijzer anders dan: u heeft alle stappen goed doorlopen, biedt hem maar weer aan. (daar kreeg ik  verder te horen dat ze als reparatie het horloge van een software update hadden voorzien)

Is er iemand bekend met het probleem en heeft deze misschien ook oplossing? Ik ben zo iedere keer zonder uitzicht op een oplossing weken lang het horloge kwijt, daarvoor wilde ik geen smartwatch.

De volgende zaken zal ik alvast aangeven:

- Ik heb alle geïnstalleerde apps alle machtigingen gegeven

- Ik heb locatie aan, ook de optie voor precieze nauwkeurigheid

- Als ik via de functie wandelen of hardlopen etc selecteer en de sessie start knippert het GPS symbool. Het maakt niet uit hoe lang ik deze vervolgens draag, dit blijft de status.

Alvast bedankt voor jullie input!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Je kan de Watch ook via onze site aanmelden voor een reparatie, de Watch wordt dan bij je thuis opgehaald. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
48 Antwoorden
Hielke01
Journeyman
Opties

Ik heb het uitgevoerd. Er blijft een GPS symbool met "zoeken" staan. Hij pakt de locatie niet. 

0 Likes
Hielke01
Journeyman
Opties

Bedankt voor je reactie. Ik heb de reset uitgevoerd, helaas blijft hij zoeken naar een GPS maar wordt geen signaal gevonden. Dan rest mij niets anders dan weer terug ermee naar de winkel. Erg onhandig want ik had hem juist voor dit probleem al binnengebracht. Kennelijk wordt de moeite niet genomen om daadwerkelijk te testen of het probleem zich niet meer voordoen na "reparatie" bij Samsung. Wordt vervolgt. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Hielke01, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat je precies ervaart met je Watch. Wanneer een activiteit automatisch wordt gedetecteerd zal deze geen kaartje maken, dit is alleen nog mogelijk bij een activiteit die handmatig is gestart. 

Staat de optie verbeterde werking bij GPS ook ingeschakeld? Ga op je Watch naar instellingen > Locatie en schakel deze optie in.

Groeten,

Martijn

Hielke01
Journeyman
Opties

Hallo Martijn, 

Ik start handmatig op en heb ook de nauwkeurige precisie ingesteld. Er wordt geen route / kaart gemaakt. Ook blijft het gps symbool knipperen en bij bijvoorbeeld Google maps op 'GPS zoeken" staan. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dat is vreemd, met wat voor telefoon heb je de Watch gekoppeld? Wellicht een overbodige vraag maar staat de locatie ook ingeschakeld in het controle paneel van je Watch? Omdat een reparatie niet geholpen heeft is het wellicht een goed idee om een afspraak te maken voor een bezoek aan een Service Punt, mijn collega's kunnen dan direct met je mee kijken. Kijk hier waar we zitten: Samsung Service Centers

Groeten,

Martijn

0 Likes
Hielke01
Journeyman
Opties

De smartwatch is gekoppeld met een Samsung s20 ultra. De locatie staat ingeschakeld. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @Hielke01.

Kan je op je telefoon wel andere informatie inzien die met je Watch is geregistreerd? Staat de optie Synchroniseren met Samsung account ingeschakeld in de Samsung Health -app? Wat zie je staan als je bij de trainingshistorie een handmatig gestarte training bekijkt? Maak hier anders een schermafdruk van en deel deze met ons, dan kijken we met je mee.

Heb je inmiddels wel al een afspraak gemaakt voor Hulp-op- Afstand?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Hielke01
Journeyman
Opties

Screenshot_20220203-082621_Samsung Health.jpg

0 Likes
Hielke01
Journeyman
Opties