Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung galaxy watch 4 GPS / route werkt niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 28-01-2022 01:34 PM)
6705 Weergaven
Hielke01
Journeyman
Opties

Hallo community,

Doordat de Galaxy Watch Classic niet meer leverbaar was noodgedwongen overgestapt naar de  Galaxy Watch4 Classic . Helaas loop ik hier tegen het volgende aan:

Na enkele weken gebruik (waarin ik de route bij wandelen / hardlopen gewoon terug kon zien in Samsung Health) werd er een route onnauwkeuriger aangegeven. In de opvolgen de keren werd er helemaal geen route meer geregistreerd. Ik heb toen van alles geprobeerd, van het resetten van de watch, instellingen instellen zoals op de fora op gewezen wordt, tot herinstalleren apps op zowel horloge als telefoon (Samsung s20 ultra). Niks mocht baten.

Vervolgens het horloge binnengebracht bij Coolblue (hier gekocht). Deze hebben hem opgestuurd ter reparatie, en na de interne afdeling reparatie is het horloge naar Samsung gestuurd. Vervolgens heb ik deze na enige tijd weer thuis ontvangen. Helaas blijkt het nog steeds niet te werken. De servicedesk van Samsung gebeld maar hier werd ik niks wijzer anders dan: u heeft alle stappen goed doorlopen, biedt hem maar weer aan. (daar kreeg ik  verder te horen dat ze als reparatie het horloge van een software update hadden voorzien)

Is er iemand bekend met het probleem en heeft deze misschien ook oplossing? Ik ben zo iedere keer zonder uitzicht op een oplossing weken lang het horloge kwijt, daarvoor wilde ik geen smartwatch.

De volgende zaken zal ik alvast aangeven:

- Ik heb alle geïnstalleerde apps alle machtigingen gegeven

- Ik heb locatie aan, ook de optie voor precieze nauwkeurigheid

- Als ik via de functie wandelen of hardlopen etc selecteer en de sessie start knippert het GPS symbool. Het maakt niet uit hoe lang ik deze vervolgens draag, dit blijft de status.

Alvast bedankt voor jullie input!

Spring naar oplossing
48 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

De tegel route staat niet bij alle trainingen.(en is ook niet bij alle mogelijk)

ik dacht dat het alleen op de Watch 5 pro beschikbaar was, maar dat kan je heel makkelijk controleren. Ga op je horloge naar Samsung Health -> trainen -> training kiezen-> zoek trektocht en klik op het tandwieltje-> klik op doel kies voor Route. 

Dan vraagt hij om een route toe te voegen op je telefoon en kun je deze stappen verder volgen. 

Als dit niet werkt is er een hele fijne wandel app welke beschikbaar is op de galaxy watch in combinatie met je telefoon genaamd Komoot. Hier staan wereldwijd allerlei wandelingen al in en je kan je eigen wandelingen ook aanmaken. bij het aanmaken van je account kan je een gratis deel van de wereld gratis krijgen om de routes daar te lopen.

tim1985
First Poster
Opties
Beste allemaal. Ik heb hetzelfde probleem met de gps. Horloge is ook al een keer opgestuurd door Coolblue. Is er structureel wat mis of is het toevalig dat deze problemen opspelen? Blijft de beste remedie opnieuw opsturen?
0 Likes
Hielke01
Journeyman
Opties
Helaas was bij mij opnieuw opsturen de uiteindelijke oplossing. Jammer dat er de eerste keer niet uitgebreid wordt getest of het probleem verholpen is. Inmiddels werkt mijn horloge wel gewoon zoals deze zou moeten werken.
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @tim1985, goedemiddag. 

Wat ervaar je precies? En is jouw Watch ook helemaal up-2-date? Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te verhelpen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
tim1985
First Poster
Opties
Dag Martijn. Sorry voor het late antwoord. Inmiddels alles geprobeerd. Van updaten tot opsturen via Coolblue

Werkt allemaal niet. GPS wordt nog steeds nergens gevonden. Horloge niet accuraat

Ben behoorlijk teleurgesteld. Omdat bij het terug krijgen van het horloge er niet bij stond waar naar gekeken is en er geen resultaat te lijkt zijn geboekt.

Wat nu te doen?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@tim1985

Omdat dit geen verschil maakt, zal een nieuw serviceverzoek de volgende stap worden. Je kan hierbij kiezen uit het langs brengen van je telefoon bij één van de service punten of het aanmelden van je telefoon voor de ophaalservice. Kijk hier voor meer informatie: 

• Samsung Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr

• Samsung Ophaal Service: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

0 Likes
jojokl8314
Apprentice
Opties

Ha allen, hier nog een lotgenoot. GPS heeft nooit gewerkt. Ga de GalaxyWatch 4 Classic nu voor de 3e keer ter reparatie opsturen. Ben al langs een servicepunt (Rotterdam) geweest. Reactie van de medewerker: 'wat je op fora leest moet je niet geloven. Watch kan GPS alleen registreren als er verbinding is met telefoon, tenzij je een LTE versie hebt...' Tja, dan ben je snel uitgepraat. Alle updates zijn toegepast, alle opties die eerder al genoemd zijn ook al zelf geprobeerd. Ben benieuwd of 3e keer Dynafix een ander resultaat oplevert...

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @jojokl8314, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je Watch het niet goed doet. Ook zonder LTE uitvoering kan je met de Watch een GPS route vastleggen, wel is het zo dat dit in combinatie met een telefoon voor meer nauwkeurigheid kan zorgen. 

Houd je ons verder op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
jojokl8314
Apprentice
Opties

Ha Martijn, 

doe ik. 

Groet

jojokl8314
Apprentice
Opties

Ha Martijn,

gistern is het horloge voor de derde keer terugkomen uit reparatie. Volgens de werkbon die Coolblue meegestuurd heeft:

'Klacht niet gereproduceerd: Product is onderzocht, maar het probleem is niet gevonden. Het product werkt naar behoren.'

Meteen meerdere keren getest, maar het gps symbool blijft knipperen. Ik ben er behoorlijk gefrustreerd over... Ik kan het toestel toch niet onbeperkt op blijven sturen en maar hopen dat het goedkomt? 

Liefst zou ik langs gaan bij de reparateur en laten zien wat het probleem is en meekijken naar hun reactie/mogelijke oplossing. 

Is het een mogelijkheid dat er een expert in het Samsung Service Center aanwezig is waar ik een afspraak mee kan maken? Iemand die expertise heeft m.b.t. de smartwatches? Mijn vorige ervaring met het Services Center (Rotterdam) was nl. niet zo best. 

0 Likes