op 28-01-2022 01:34 PM
Hallo community,
Doordat de Galaxy Watch Classic niet meer leverbaar was noodgedwongen overgestapt naar de Galaxy Watch4 Classic . Helaas loop ik hier tegen het volgende aan:
Na enkele weken gebruik (waarin ik de route bij wandelen / hardlopen gewoon terug kon zien in Samsung Health) werd er een route onnauwkeuriger aangegeven. In de opvolgen de keren werd er helemaal geen route meer geregistreerd. Ik heb toen van alles geprobeerd, van het resetten van de watch, instellingen instellen zoals op de fora op gewezen wordt, tot herinstalleren apps op zowel horloge als telefoon (Samsung s20 ultra). Niks mocht baten.
Vervolgens het horloge binnengebracht bij Coolblue (hier gekocht). Deze hebben hem opgestuurd ter reparatie, en na de interne afdeling reparatie is het horloge naar Samsung gestuurd. Vervolgens heb ik deze na enige tijd weer thuis ontvangen. Helaas blijkt het nog steeds niet te werken. De servicedesk van Samsung gebeld maar hier werd ik niks wijzer anders dan: u heeft alle stappen goed doorlopen, biedt hem maar weer aan. (daar kreeg ik verder te horen dat ze als reparatie het horloge van een software update hadden voorzien)
Is er iemand bekend met het probleem en heeft deze misschien ook oplossing? Ik ben zo iedere keer zonder uitzicht op een oplossing weken lang het horloge kwijt, daarvoor wilde ik geen smartwatch.
De volgende zaken zal ik alvast aangeven:
- Ik heb alle geïnstalleerde apps alle machtigingen gegeven
- Ik heb locatie aan, ook de optie voor precieze nauwkeurigheid
- Als ik via de functie wandelen of hardlopen etc selecteer en de sessie start knippert het GPS symbool. Het maakt niet uit hoe lang ik deze vervolgens draag, dit blijft de status.
Alvast bedankt voor jullie input!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-05-2022 10:51 AM
Ik heb net gereset en ingesteld als 'nieuw', maar helaas zonder resultaat!
Wat moet ik doen voor een serviceverzoek vanuit België, of breng ik apparaat binnen bij MediaMarkt (waar ik Watch gekocht heb)?
op 03-05-2022 11:10 AM
Nee hoor, sorry ik heb inderdaad alleen een link voor onze Nederlandse site gedeeld met je. Uiteraard kan je ook vanuit België je Watch aanmelden voor een reparatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung België
Groeten,
Martijn
op 03-05-2022 11:26 AM
Oké, ik doe het nodige! Toch bedankt voor de inspanningen.
Met vriendelijke groet, Rudi
op 13-07-2022 09:01 PM
Goedenavond, is dit bij u inmiddels opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem en dezelfde stappen ondernomen. Is er een simpele oplossing of moet ik het horloge terugsturen naar Coolblue?
op 14-07-2022 09:29 AM
Hi @maarten318, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Wat ervaar je precies? En welke stappen heb je al doorlopen om dit te verhelpen? Is je Watch verder helemaal up-2-date?
Groeten,
Martijn
op 14-07-2022 10:16 AM
op 14-07-2022 10:42 AM
Enkel bij een activiteit welke je handmatig start zal er een kaartje worden getoond na afloop, een GPS signaal is dan wel belangrijk. Je ziet bovenin dan het pijltje knipperen wanneer de Watch opzoek gaat naar een GPS signaal.
Hou het dan ook even in de gaten blijf je dit ervaren dan kan je eventueel ook langsgaan bij één van onze service punten.
Groeten,
Martijn
op 14-07-2022 10:52 AM
op 14-07-2022 10:56 AM
Je kan de Watch ook via onze site aanmelden voor een reparatie, de Watch wordt dan bij je thuis opgehaald. Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
op 24-10-2022 05:27 PM
Ik reageer even met een vraag, wellicht niet helemaal relevant, maar probeer het even.
Ik heb de Samsung g. w. 4 en kan de tegel route niet vinden.
Mijn vraag is dan ook:
Kan je alleen met gpx bestanden werken op de Samsung galaxy watch 5? Of zijn er voor mij toch ook nog mogelijkheden?
Ik kan zelf gpx routes op mijn gsm zetten en ook plaatsen en de Health app.
Hoor het heel graag...vooral met wandelingen lijkt me dit fijn.