Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo CI+ module / smartcard wordt vaak niet herkend

(Onderwerp aangemaakt op: 16-12-2021 11:36 AM)
8432 Weergaven
Members_ovjjqrt
Explorer
Opties

Ik heb een Samsung 55TU8000 en 65TU8000 Smart Tv. Hier in heb ik een Ziggo @Smit CI+ 1.3 interactieve module zitten. 2 a 3x in de week geven de tv's een blauw scherm met de melding dat de CI+ module niet wordt herkend.Tv aan en uitzetten wil het probleem ook niet oplossen. Pas als ik stroom van de tv haal en daarna weer aan zet doet de module het weer. Beide TV's zijn voorzien van de laatste firmware. Heb ook een Quantis 1.3 CI+ module geprobeerd alswel diverse ziggo kaartjes. In beide TV's zit een nieuwe CI adapter, 1x garantie Samsung, 1x garantie leverancier. Dat het afsluiten van de stroom zorgt dat het daarna weer werkt, benadrukt voor mij alleen maar dat het een elektronisch "dingetje" moet zijn in de televisie(s)?!  Ondertussen ben ik er wel ECHT helemaal klaar mee. 

Heeft Samsung uberhaupt ooit naar een oplossing willen werken dmv een firmware update ofzo? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Members_ovjjqrt
Explorer
Opties

Update:

Probleem is de afgelopen 5 maanden dus geen enkele keer meer voorgevallen.

Het nakijken / dempen van het signaal door Ziggo monteur en mogelijk de laatste Samsung firmware update van februari hebben geholpen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

21 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_ovjjqrt ,

Vervelend probleem! Zijn de Model Codes van de tv de UE55TU8000WXXN en UE65TU8000WXXN?
Deze staan in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv's.
Is de huidige softwareversie van beide tv's de 2101.2? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zijn beide tv's al een keer gereset? Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Er is een mogelijkheid om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.

Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Members_ovjjqrt
Explorer
Opties

Hoi Dick,

Modelcode van de 65"is inderdaad XXN, model van de 55" is XXH. (Hoewel beide TV's kort na elkaar bij Bol.com zijn gekocht met expliciet de vermelding dat het een NL model zou betreffen, snap ik ondertussen dat de XXH waarschijnlijk toch grijze import is en toch hebben beide precies zelfde issue, als de 65" opgelost kan worden dan zal dat zeker voor de 55" het probleem oplossen !!)

Firmware levels idd ook de laatste versie.

TV 's zijn door mijzelf reeds meerdere malen gereset, en ook allebei door Samsung via "hulp op afstand".

Telkens is het tijdelijk opgelost en na enkele dagen zijn we weer bij af.

Ik heb ooit iemand horen roepen dat het een "overflow" is in een soort van cache bestand in de TV.

Mijn vertrouwen in Samsung is logischerwijs best ver te zoeken... elke keer dezelfde vragen en al een jaar geen oplossing....

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Members_ovjjqrt ,

Als ik de naam bol.com hoor i.c.m. XXH, dan is de leverancier waarschijnlijk TV-Online geweest.
Ook bekend onder de namen EL-Vidas, TV-Plaza en EL-Living en met slechte reviews.
Grijze import tv's gaan niet goed om met een CI+ module. Zie:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
En zie: https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Gezien de leverancier vraag ik mij af of het XXN model wel een Benelux model is.
Het is wel zo dat de leverancier verplicht is jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
En: https://www.conformiteit.nl/ 

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Members_ovjjqrt
Explorer
Opties

Hoi Dick,

Laten we ons focussen op de 65". ik zal een foto van het label welke ik uit de doos heb gesneden bijvoegen waaruit blijkt dat het wel degelijk een XXN betreft.20211216_155011_resized.jpg

De veronderstelling over de 55" kloppen niet, betreft een andere dealer welke ook in NL is gevestigd.

Samsung service is hier zelfs aan huis geweest voor de 65"omdat het een NL model betreft! 

Zoals ik al schreef is het probleem bij Samsung bekend, maar een oplossing is niet in de maak omdat er mogelijk alleen een "paar" TV's in dat kleine Nederland zijn die dit ervaren.

Mocht het mechanisch of slechte kontakten betreffen zou enkel de stekker uit het stopcontact halen toch niet de oplossing zijn? 

Samsung moet zich niet proberen te verschuilen achter dealers en buitenlandse modellen, Samsung moet zich richten op het oplossen van serieuze Samsung producten die te koop zijn op de vrije markt...

Gr. Andre 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Members_ovjjqrt, heel apart dat je het met beide televisies hebt, ik dacht als eerste aan zo'n Hulp op Afstand afspraak maar zie dat je die al hebt gehad. Is er bij zo'n afspraak toevallig ook gekeken naar de signaalsterkte van Ziggo? Ik kan er naast zitten, maar soms is het signaal te sterk wat ook niet goed is. Het feit dat hij het pas weer doet na hij van het stroom is geweest en dan dus opnieuw verbinding zoekt, deed me die kant op denken.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Members_ovjjqrt
Explorer
Opties

Hoi Joeri,

Volgens mij is er nog geen signaal sterkte gemeten, hoe ga ik dit regelen?

Gr. Andre

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Het handigste is toch om daar een nieuwe meekijk afspraak voor aan te vragen. Dan kan mijn collega je in dat gesprek ook uitleggen dat als het inderdaad zo is, wat je dan bij Ziggo kunt aangeven om het aan te laten passen. Ziggo kan zulk soort metingen ook doen, maar ervaring leert dat zij 100% signaalsterkte doorgaans prima vinden terwijl het juist rond de 95% hoort te zitten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Members_ovjjqrt
Explorer
Opties

Hoi,

Vooralsnog ben ik in voor alle oplossingen, laat die engineer maar komen.

Maar of hiermee het probleem opgelost gaat worden weet ik niet, op deze community staan meer verhalen van personen met precies dezelfde klacht. Er is zelfs iemand die zijn signaal ook onder de 100% heeft proberen te krijgen, maar dat is het ondanks alle investeringen niet gelukt.

Zoals hem ben ik ook van mening dat de combinatie van Samsung TV en een CI+ module geen goede combinatie is. Of dit probleem voor mij en alle lotgenoten gaat worden opgelost betwijfel ik steeds meer... (Welk merk hierna is in ieder geval wel totaal helder).

Gr. Andre

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_ovjjqrt, goedemorgen.

Heb je inmiddels een afspraak kunnen maken met Ziggo om de signaalsterkte na te laten kijken? Omdat je dit op beide TV's ervaart is het goed idee om het signaal door je provider na te laten kijken. Zoals mijn collega heeft uitgelegd is het de bedoeling dat de signaalsterkte zo rond de 95% behoort te zitten.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes