Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung tv icm JBL bar 5.1 surround, elk half uur valt scherm en geluid 2 seconden uit op PS5

(Onderwerp aangemaakt op: 16-12-2021 12:22 PM)
710 Weergaven
Onur92
Student
Opties
Ik heb een JBL Bar 5.1 Surround, dus met de fysieke subwoofer. Ik heb een Samsung TV uit 2017 (UE50MU6100) en gebruik de HDMI-arc ingang voor de soundbar, of de optische ingang.

Ik heb voor het probleem contact opgenomen met JBL, maar zij concludeerden na een gesprek dat het aan de tv zou moeten liggen.

Als ik op de PS5 zit flikkert het scherm van de tv even zwart en binnen een seconde of 2 weer aan. Wanneer dit gebeurt zie ik op mijn soundbar altijd even 'PCM' en dan 'TV' staan, alsof hij van bron of instelling verandert. Dit gebeurt ongeveer een keer per minuut, het blijft vervelend tijdens het gamen. Dit gebeurt nooit tijdens het kijken van tv (CI+ module ziggo) of op apps van tv (zoals Netflix).

Dit gebeurt zowel als ik de PS5 op de soundbar aansluit als als ik de PS5 direct op de tv aansluit.  Enige andere apparaat op de tv is een chromecast ultra, maar of deze er wel of niet aan zit maakt niet uit. CEC staan aan, ik heb de qua instellingen van de tv zowel PCM als Bitstream geprobeerd, dit maakt niet uit.

Ik heb mijn HMDI kabels vervangen, dit loste het probleem niet op.

Ik heb ook de soundbar met een optische kabel aan de tv verbonden waarbij ik de CEC had uitgezet, dit loste het probleem ook niet op, maar verminderde het wel! Het gebeurt op deze manier minder vaak, zo'n 2x per half uur.

Ik merkte gisteren op dat (i.c.m. de optische kabel) ik de soundbar op standby had gezet en zelfs toen had de problemen ervaarde. Als ik de soundbar volledig uitzet (stekker eruit), dan heb ik geen problemen met het wegvallen van beeld + geluid op PS5. 

Ik heb ook op de PS5 allerlei opties geprobeerd qua geluid, zoals linear PCM, Dolby, maar dit lost ook niets op.

Ik heb zowel de tv als soundbar een tijd stroomloos laten staan (stekker half uur eruit), dit loste het probleem ook niet op. De tv heeft de laatste update volgens de instellingen (1300), ook de soundbar zou automatisch moeten updaten.

Heeft iemand een oplossing?
0 Likes
4 Antwoorden
Pietkorf1
Explorer
Opties
Ik weet niet of ik je kan helpen maar ik heb pas geleden een soort van zelfde probleem gehad met mijn home cinema set, deze werd niet meer in en uitgeschakeld als ik mijn tv aan of uit zette, Ik heb toen mijn tv uitgezet, spanningsloos gemaakt alle kabels eruit gehaald en ik ben één voor één terug gaan prikken Het bleek dus dat mijn derde hdmi-aansluiting , oftewel mijn AC Ryan, de zaak blokkeerde, Het is dus mogelijk dat een HDMI aansluiting een conflict veroorzaakt Vraag me niet hoe het kan En waarom ik heb zelfs nog en ondersteuning gekregen van Samsung die hebben op afstand in mijn tv gekeken maar ik ben er uiteindelijk vanzelf achter gekomen Misschien is het een keer proberen waard
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Onur92, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Je hebt zo te lezen al een hoop geprobeerd 😇 Wij kunnen inderdaad op afstand met je meekijken via onze "Hulp op Afstand" service, lees daarover meer op onze website: Hulp op Afstand | Samsung Nederland.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Onur92
Student
Opties

Ik heb inmiddels contact gehad, via Hulp op Afstand is mijn TV softwarematig en hardwarematig gereset. Het probleem hield daarna aan. We zijn erachter gekomen dat het waarschijnlijk ligt aan de HDMI poort (zoals in de reactie hierboven). 

Mijn TV heeft een optie HDMI UHD Color dat HDR aanzet per HDMI ingang. Als ik dit aanzet, dan worden de problemen erger (ook als het aanstaat op een andere HDMI ingang dan waar de soundbar of PS5 op staat aangesloten), als dit uitstaat heb ik er  1x in de 30 minuten last van. Ik laat het voorlopig uitstaan. Er is aan de telefoon service aangeboden van Servilux, maar omdat dit mij minstens €99,70 gaat kosten (garantie is verlopen), ga ik het niet doen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de terugkoppeling. Mocht je in de toekomst onze hulp nodig hebben of wat willen weten stuur ons dan gerust een berichtje, we helpen je dan ook graag verder!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes