op 16-12-2021 11:36 AM
Ik heb een Samsung 55TU8000 en 65TU8000 Smart Tv. Hier in heb ik een Ziggo @Smit CI+ 1.3 interactieve module zitten. 2 a 3x in de week geven de tv's een blauw scherm met de melding dat de CI+ module niet wordt herkend.Tv aan en uitzetten wil het probleem ook niet oplossen. Pas als ik stroom van de tv haal en daarna weer aan zet doet de module het weer. Beide TV's zijn voorzien van de laatste firmware. Heb ook een Quantis 1.3 CI+ module geprobeerd alswel diverse ziggo kaartjes. In beide TV's zit een nieuwe CI adapter, 1x garantie Samsung, 1x garantie leverancier. Dat het afsluiten van de stroom zorgt dat het daarna weer werkt, benadrukt voor mij alleen maar dat het een elektronisch "dingetje" moet zijn in de televisie(s)?! Ondertussen ben ik er wel ECHT helemaal klaar mee.
Heeft Samsung uberhaupt ooit naar een oplossing willen werken dmv een firmware update ofzo?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-01-2022 01:01 PM
vooralsnog is bovenstaande de enige keer dat het gebeurde. ik hou het even in de gaten, want 1x per maand is op het randje van acceptatie. 😉
op 24-05-2022 12:48 PM
Update:
Probleem is de afgelopen 5 maanden dus geen enkele keer meer voorgevallen.
Het nakijken / dempen van het signaal door Ziggo monteur en mogelijk de laatste Samsung firmware update van februari hebben geholpen.