Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Witte vlekken Samsung TV Curved

(Onderwerp aangemaakt op: 06-12-2020 10:11 PM)
4279 Weergaven
ESari
First Poster
Opties

Goedenavond,

Heb ong. 6 jaar geleden een tv gekocht van Samsung. Na altijd plezier te hebben gehad zie ik die allemaal witte vlekken op me tv, een stuk of 7.

Nou zie ik ook dat dit een heel bekend probleem is bij curved Samsung Tv's en ben hier zeker niet blij mee. Destijds had ik er 1700 euro voor betaald en dacht dat het wel even 10/15 jaar mee zou gaan.

Dit heb ik al aangekaart bij de verkoper (MediaMarkt), maar die hebben wij verteld dat ik maar 2 jaar fabrieksgarantie heb.

Vindt het erg jammer en zou vroeg me af wat ik hier aan kan doen? De economische levensduur van 6 jaar is ook net precies afgelopen..

0 Likes
16 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @ESari ,

Misschien handig om ook even de gegevens van de tv te vermelden.

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
ESari
First Poster
Opties

Goedenavond Dick,

Natuurlijk, 

Model UE55HU7100

Versie T-NT14UDEUC-1310.0

Vriendelijke groet,

Esari

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @ESari , Esari,

Even goed lezen. Ik vroeg om de volledige Model Code, dus incl. de laatste 3 letters.

Zou je die willen doorgeven? Thanks!

Groet, Dick
0 Likes
ESari
First Poster
Opties

Oh, excuses,

SXXN laatste 4 letters.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @ESari , Esari,

Geen probleem! Ik vergeet ook wel eens wat 😉. Het introductiejaar van de tv is 2014.

De softwareversie is in ieder geval up-to-date. Ik wil je toch wat dingen laten doen om e.e.a. uit te sluiten.

Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Bij Schermmenu→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Het beeld testen.

Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen --> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto('s) hiervan sturen.

Zou je, ook om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:

• De tv resetten. Bij Schermmenu→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten. Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen.
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten

Graag hoor ik weer van je..

Groet, Dick
0 Likes
ESari
First Poster
Opties

IMG_20201206_224938.jpgIMG_20201206_225300.jpgIMG_20201206_225309.jpgIMG_20201206_225316.jpgIMG_20201206_225324.jpg

0 Likes
ESari
First Poster
Opties

Resetten en spanningsloos houden heb ik allebei ook geprobeerd en het lukte niet.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @ESari , Esari,

Pfff, dat ziet er niet fris uit! Ik schreef eerder dat het introductiejaar van de tv 2014 is.

De aankoopdatum is bepalend voor de leeftijd. In principe zou je dit op de leverancier kunnen verhalen.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.

Je hebt na de fabrieksgarantie ook nog recht op wettelijke garantie.

Deze loopt ook via de leverancier. Daar heb je namelijk een koopovereenkomst mee. Niet met Samsung.

Je heb echter 2 dingen tegen. MediaMarkt komt sowieso met de economische levensduur op de proppen.

Deze ken je waarschijnlijk al: https://www.mediamarkt.nl/static/service/docs/indicatie-economische-levensduur-mm.pdf

Ook de vaak gebruikte Uneto-VNI richtlijnen heb je tegen:

https://www.technieknederland.nl/stream/richtlijnenafschrijvingsmethoden

Het zal dus lastig worden om dit op MediaMarkt te verhalen. Misschien dat Samsung hier iets voor je kan betekenen..

Groet, Dick
0 Likes
ESari
First Poster
Opties

Beste Dick,

Het is inderdaad niet fris. Telefonisch contact gehad met Samsung, maar kreeg natuurlijk de economische levensduur te horen. In me omgeving iemand met hetzelfde televisie heeft precies ook na 6 jaar hetzelfde probleem gehad alleen hadden zei garantie bijkocht werd de hele aankoopbedrag vergoed. 

Vindt het erg jammer. Ga even ook een klacht indienen bij Samsung en probeer nog even verhaal te halen bij me verzekering. Als Samsung niks voor me kan betekenen is het voor mij de eerste en de laatste keer Samsung tv.

0 Likes