op 07-12-2020 09:16 AM
Hallo,
Sinds een paar maanden komt het vaak voor dat de afstandsbediening van onze QLED tv (type Q9F, nu ruim anderhalf jaar geleden aangeschaft) het niet meer doet.
Soms knippert het rode lampje, opnieuw pairen (play/pause- en return-knop ingedrukt houden) werkt dan soms maar vaker niet, dan geeft de tv een foutmelding.
Soms knippert het lampje niet en reageert de tv ook niet op pogingen om te pairen. De stekker van de tv uittrekken en daarna weer insteken heeft wel eens geholpen, maar ook een aantal keer niet.
Ik heb nog andere oplossingen langs zien komen op dit forum: op twee andere knopjes (return en extra) drukken of de aan/uit-knop ingedrukt houden zonder batterijen. Dit heeft nog nooit geholpen. De batterijen er even uithalen werkt soms wel, en ik weet behoorlijk zeker dat die niet leeg zijn. Dat zou de tv namelijk aangeven, wat een paar maanden terug voor het eerst gebeurde na bijna anderhalf jaar gebruik.
Geen enkele van de geziene oplossingen werkt blijvend, en het probleem komt vooral de laatste meerdere keren per dag (soms per uur) voor. Kan er een nieuwe afstandsbediening komen, of evt. een monteur? Het zou ook aan de bluetooth-ontvanger kunnen liggen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-12-2020 08:54 PM
Hoi @Members_WLnpIgr ,
Bedankt voor de info! Dat is lastig tv kijken. Al een hoop geprobeerd. Heb je een omschrijving van de foutmelding?
Volgens mij nog 1 ding niet gedaan. De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Als je het echt voor elkaar krijgt, dan moet de AB vervangen worden.
Er zit waarschijnlijk nog garantie op de tv. 2 jaar. Dit moet je melden bij de leverancier.
Daar loopt namelijk de garantie. Niet bij Samsung. Als dat ook niet mocht helpen, dan moet er een monteur naar kijken.
Ook dit moet via de leverancier geregeld worden. Er komt dan een monteur aan huis.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
07-12-2020 10:06 AM - bewerkt 07-12-2020 12:58 PM
Goedemorgen @Members_WLnpIgr
Er zijn meerdere Q9F tv's. Wat is de volledige Model Code van de tv? Incl. de letters XXN.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
op 07-12-2020 10:33 AM
Hoi Dick,
Hier moet ik even achteraan als ik weer thuis ben, je hoort het nog.
op 07-12-2020 05:52 PM
Modelcode QE55Q9FNALXXN, en bij softwareversie staat T-KTM2DEUC-1310.4 , BT - S
op 07-12-2020 08:54 PM
Hoi @Members_WLnpIgr ,
Bedankt voor de info! Dat is lastig tv kijken. Al een hoop geprobeerd. Heb je een omschrijving van de foutmelding?
Volgens mij nog 1 ding niet gedaan. De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Als je het echt voor elkaar krijgt, dan moet de AB vervangen worden.
Er zit waarschijnlijk nog garantie op de tv. 2 jaar. Dit moet je melden bij de leverancier.
Daar loopt namelijk de garantie. Niet bij Samsung. Als dat ook niet mocht helpen, dan moet er een monteur naar kijken.
Ook dit moet via de leverancier geregeld worden. Er komt dan een monteur aan huis.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 13-12-2020 01:51 PM
Hoi Dick,
Een paar dagen geleden heb ik de tv gereset, en het probleem is sindsdien niet meer voorgekomen. Dit zegt nog niet alles; eerst kon het ook een paar dagen niet gebeuren en dan ineens de hele tijd. Maar als het ineens terugkomt zal ik me zeker melden bij de winkel.
Bedankt voor de hulp in elk geval!
op 15-12-2020 12:11 PM