Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vreemd menu op mijn TV zonder dat ik iets doe

(Onderwerp aangemaakt op: 02-06-2018 02:01 PM)
461 Weergaven
auloz
First Poster
Opties

Hallo,

Soms en zonder aanleiding toont mijn TV (UE46D6530) dit menu. Het rode lampje eronder knippert als een gek alsof er steeds weer een signaal binnenkomt. Ik doe echter niks. Ik heb de batterijen al uit de afstandsbediening gehaald en alle randapparatuur losgekoppeld, maar dat helpt niks. Ik herken het menu verder ook niet. In het menu wordt meestal het plusje geselecteerd, al is het in de foto hieronder wat anders. Er lijkt overigens verder niks te gebeuren met de TV of het geluid of het beeld of wat dan ook. Het is alleen erg irritant en het leidt af. Soms blijft het minuten of uren zo doen, soms is het ook zo weer weg, of is het af en aan. Soms heb ik er weken geen last van, soms dagen achtereen.

Weet iemand wat dit menu überhaupt is, en hoe ik er vanaf kom? Het ziet er zo uit:

Capture.PNG

0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @auloz,

Jeempie, dit is wel een hele oude tv. Uit 2011. Volledige Model Code: UE46D6530WSXXN

Check dit even op de sticker op de achterzijde van de tv.

Leeftijd maakt natuurlijk verder niet uit, maar dit kan van alles betekenen.

Het kan een probleem zijn met de IR-module/receiver van je tv.

Kun je wel de tv met de AB bedienen?

Wat is de firmware van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning ->Over deze tv. Dit zou de versie 1028.0 moeten zijn.

Heb je al geprobeerd om de tv te resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnode->Resetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
auloz
First Poster
Opties

De modelcode is inderdaad UE46D6530WSXXN. Ik kan de TV gewoon bedienen al lijkt het wel wat moeilijker te gaan als hij druk is met dat menu. De firmware was 001018 en upgraden via het internet gaf de melding dat alles up to date was. Ik heb hem dus maar via USB geupgrade en dat werkte wel. Het probleem is alleen niet verholpen. De resetfunctie die je noemt bestaat overigens niet.

Enig idee wat voor menu het is? Ik heb behoorlijk wat geprobeerd, maar ik krijg niks gedaan waardoor dat menu wordt getoond.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Oké @auloz,

Jammer dat de update niet geholpen heeft. Goeie zet dat t via USB wel gelukt is!

Upgraden van de firmware wil idd nog wel eens niet lukken.

Ik ga morgen, of eigenlijk vandaag, want het is al 00:08 uur, haha, voor je verder zoeken!

Je vraag staat bij mij gemarkeerd.

Keep you posted!!

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @auloz,

Zoals beloofd.

Toch iets kunnen vinden over de evt. reset:

1 Houd, terwijl de tv aanstaat, de Exit-knop 20 tot 30 seconden ingeschakeld.
2 Kies voor 'OK' als de melding verschijnt om alle instellingen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
3 De tv wordt gereset en schakelt zichzelf daarna automatisch uit.

Misschien helpt het..

Groet, Dick
0 Likes