Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HDMI ARC geen geluid op Audio Extractor

(Onderwerp aangemaakt op: 20-12-2024 02:58 PM)
344 Weergaven
Hans621
Journeyman
Opties

Om geluid naar mijn gehoorapparaten te streamen, moet ik audio van de Samsung Crystal UHD 43DU7100 (2024)  eerst via HDMI ARC TV aansluiting naar een Audio extractor leiden met een HDMI kabel.
Vandaar met een Toslink (glasvezel) naar de Streamer voor mijn gehoor apparaten.
Ik heb al 3 audio extractors (o.a. HDMI Audio Extractor 4K 120Hz - HDMI 2.0b naar HDMI2.0b + L/R + ARC - TV/2.0/5.1CH - TV, Laptop, PC & Gameconsoles) aangeschaft, maar geen van de 3 wordt herkend door de TV als een HDMI ARC device.

Op de Audio extractor zit ook een 3.5 mm aansluiting voor een koptelefoontje, die ook geen geluid geeft . Het heeft dus het heeft niks te maken met de output kant van de Audio extractor of mijn Audio streamer.

Als ik dezelfde HDMI kabel aansluit op een willekeurige laptop, krijg ik wel audio binnen op de extractor en via toslink en streamer in mijn gehoorapparaten (en op de 3.5 mm jack).
ps. Ik heb al 4 verschillende HDMI kabels geprobeerd.

Op de Samsung site staat "sluit aan op HDMI out" is dat niet vreemd?
heb ik overigens ook al geprobeerd in plaats van op HDMI IN van de audio extractor aansluiten, maar ook zonder resultaat:

Hoe sluit je een HDMI-kabel aan?

Volg de onderstaande stappen om je Smart TV aan te sluiten op je luidspreker:

Stap 1. Zorg voor een HDMI-kabel.

Stap 2. Sluit de kabel aan op de HDMI IN (ARC) van de tv.

Stap 3. Sluit aan op de HDMI OUT (TV-ARC) poort van de luidspreker die je wilt aansluiten.

Stap 4. Zet de luidsprekers aan die zijn aangesloten op de tv.

Stap 5. Het tv-geluid wordt afgespeeld via je externe luidsprekers.

Hans621_0-1734702703541.gifHans621_0-1734703227117.png

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Hans621
Journeyman
Opties

Vandaag audioextractor #4 ontvangen.

Deze werkt 😃

Het is een Feintech die expliciet in beschrijving meldt dat hij met HDMI ARC van TV werkt, mits aangesloten op de HDMI OUT aansluiting van de extractor. Je moet nog wel eerst de ARC modus van de extractor aan zetten. Dan herkent de TV de extractor en biedt het audio signaal aan aan de extractor ( die vervolgens via Toslink verbonden is met de streamer van het gehoorapparaat.)

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Hans621 ,

Zou je ook de gegevens van de gehoorapparaten/Streamer willen doorgeven?

signatureee
Groet, Dick

Hans621
Journeyman
Opties

Uiteraard Dick.

Echter denk ik dat dat er niets mee te maken heeft. Op de Audioextractor zit een 3.5 mm jack en daar komt geen geluid uit als ik de HDMI kabel aansluit op de samsung TV, maar wel als ik dezelfde HDMI kabel aansluit op een Laptop.. 

ps. Ik heb de Extractor dus middels Toslink aangesloten op de Streamer.

Hans621_0-1734704431571.png

Hans621_1-1734704467514.png

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hans621 ,

Met een Audio Extractor gaat het niet werken. Vandaar dat je op de 3.5 mm jack niks hoort.
De enige manier om het werkend te krijgen is om de tv optisch te verbinden met de Streamer.
Wel de Geluidsuitvoer op de tv op Optisch zetten.
Het is wel zo dat je dan geen geluid meer via de speakers van de tv hoort.

signatureee
Groet, Dick

Hans621
Journeyman
Opties

Dick, fijn dat je meedenkt, maar het probleem is nujuist dat de TV geen optische uitgang heeft. Allleen 3 HDMI waarvan 1 met ARC.

Als Audioextractor niet werkt, wat is de functie van zo’n extractor dan? En waarom werkt het wel als je een Laptop aansluit?

Groet,

Hans

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hans621 , Hans,

Het kan te maken hebben met de ARC functie. Not sure. Zo'n poort zit niet op een pc.
Staat Anynet+ overigens aan op de tv? Ga naar:
Instellingen→Alle instellingen→Verbinding→Beheer externe
apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Laat er anders even remote naar kijken: https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Hans621 ,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

Hans621
Journeyman
Opties

Nog niet Dick. Wel bij EXPERT waar de TV gekocht is. De verkoper heeft op meerdere Tv’s geprobeerd  audio uit de audio extractors te krijgen als deze extractor was aangesloten op de HDMI ARC van de TV.

ook hem lukte het niet.

ook nog gebeld  met een deskundige waar ik ( 1 van de 3) audio extractors had gekocht. Die kon ook geen verklaring geven waarom er wel audio is bij aansluiting op een laptop, maar niet als hij aangesloten is op een HDMIARC van een TV.

Heb nu de 4e ( erg dure) audio extractor besteld die expliciteert in debeschrijving spreekt over TV aansluiting.

plukt dit niet, dan gaan we proberen of mijn schoonvader genoeg hoort bij gebruik van een bleutooth koptelefoon.

ik meld me hier weer.

Oplossing
Hans621
Journeyman
Opties

Vandaag audioextractor #4 ontvangen.

Deze werkt 😃

Het is een Feintech die expliciet in beschrijving meldt dat hij met HDMI ARC van TV werkt, mits aangesloten op de HDMI OUT aansluiting van de extractor. Je moet nog wel eerst de ARC modus van de extractor aan zetten. Dan herkent de TV de extractor en biedt het audio signaal aan aan de extractor ( die vervolgens via Toslink verbonden is met de streamer van het gehoorapparaat.)

Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hans621 ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het is opgelost!

Fijne avond en alvast een fijne jaarwisseling gewenst!

signatureee
Groet, Dick