Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Q Symphony Q700C en QN95

(Onderwerp aangemaakt op: 23-10-2024 10:36 PM)
451 Weergaven
JvSanten
Pioneer
Opties
Sinds 3 weken werkt Q Symphony niet meer via de HMDI eARC kabel alleen via wifi. Ik vermoed dat er een firmware update geweest is op mijn tv, monenteel fw 1651. Tot de issues begonnen stond er ipv Q Symphony bij geluid iets in de trant van "TV luidspreker + Soundbar HW700C (HDMI e-arc). Nu kon ik alleen nog de TV luidspreker selecteren of de soundbar. Ik heb de soundbar reset, tv reset en toen werden ze weer Q Symphony bedraad verbonden, maar dat hield maar kort stond. Nu kan ik alleen Q Symphony draadloos selecteren. HDMI test uitgevoerd via de tv en de kabel is goed, toch hapert de test wel. Ene keer succesvol andere keer stopt deze pp X%. Ik heb gekeken of er nieuwe firmware is voor de soundbar. De app vind niets, op de website kan ik voor de Q700C/XN fw versie 1004 vinden, weer echter niet of die ook geschikt is voor mijn 700C versie anders zou ik verwachten dat de firmware versie (HW-Q700CWWB 1002.0) via de app geupdate zou worden. Daarnaast ontbreekt een changelog van de 1004 firmware, ik heb geen idee wat die versie eventueel allemaal fixed.

Lang verhaal kort hoe kan ik er voor zorgen dat de tv en soundbar weer gewoon stabiel via de HDMI e-arc kabel werken zonder dat ik continue de soundbar moet resetten? Is er ook een manier om de HDMI poorten van de TV een harde reset te forceren? Wellicht dat dat het issue verhelpt

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JvSanten
Pioneer
Opties
Update, gisteren een service medewerker geweest. Hij heeft het moederbord van het scherm vervangen, niet die in de connect box. Het probleem lijkt verholpen. De soundbar werkt zoals hoort en als ik de TV bijvoorbeeld aanzet gaat zoals voorheen de soundbar ook aan.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

23 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @JvSanten ,

De 1651 is van 22 oktober, dus dat kan kloppen. Zou je eerst met een andere HDMI kabel willen testen?
Als dat niet helpt, kun je er remote naar laten kijken. Zij kunnen eventueel ook de poorten resetten.

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Eerst SMART TV’s selecteren en daarna pas naar beneden scrollen.
Samsung geeft nooit een changelog. Meestal bugfixes en prestatieverbeteringen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

JvSanten
Pioneer
Opties
21 oktober zeg je? De problemen zijn eind september begonnen. De HDMI kabel is nieuw, ondersteund eARC en is getest...en wekte tot voorkort ook. Kan ik de HDMI poorten ook zelf resetten of moet ik daar echt remote support voor aanvragen? Ik weet dat Samsung nooit een changelog geeft, erg jammer. Kan me voorstellen dat meerdere klanten dat wel graag zouden willen zien.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @JvSanten ,

22 oktober. Dus geen software issue, De poorten kun je niet zelf resetten. Alleen op afstand.

signatureee
Groet, Dick

JvSanten
Pioneer
Opties
Dan zal ik wel een remote verzoek indienen en zal de uitkomst daarvan hier posten
JvSanten
Pioneer
Opties
So far sp good. Remote support heeft de HMDI drives van de TV opnieuw geïnstalleerd. Het werkt nu en hoopt dat dit blijvend is.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @JvSanten ,

Bedankt voor je terugkoppeling!
Houd het voorlopig even in de gaten.
Anders weer even melden.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

JvSanten
Pioneer
Opties
Probleem is nu weer terug. Ik heb gebeld met Samsung en krijg te horen dat ik het op een andere systeem moet testen. Ik heb geen andere systemen die Q Symphony ondersteunen en het werkte tot voorkort en gisteren. Ik krijg op dit moment niet aan de lijn. Hoe gaan we dit oplossen
0 Likes
JvSanten
Pioneer
Opties
Uiteindelijk gisteren toch remote nog iemand naar gekeken, de tv compleet naar fabrieksstand terug gezet (let wel die fabrieksreset op afstand is anders dan die wij als klant in het menu zien). Daarna werkte Q Symphony via de HDMI kabel weer. Echter is nu het probleem weer terug. Net gebeld voor een service medewerker die op locatie de tv komt nakijken. To be continued (helaas)
0 Likes
EmileWto
Explorer
Opties
Zelfde probleem. Ook na update firmware 1651. Tv van spanning halen helpt. Maar helaas net als bij jou tijdelijk.
Kan het in ieder geval zelf doen.
Emile
0 Likes