Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Verticale zwarte balk UE55KS9000

(Onderwerp aangemaakt op: 07-08-2019 09:10 PM)
18832 Weergaven
MEijsvogels
Journeyman
Opties

Hallo,

Sinds drie jaar hebben wij naar tevredenheid een UE55KS9000 curved smart tv. Sinds enkele dagen hebben wij helaas in het midden van het scherm een verticale, zwarte balk. Zeker bij een licht scherm is deze donkere balk in het midden goed zichtbaar. Het lijkt er op dat niet alle ledjes die zorgen voor het beeld op de televisie goed werken.

Hoe is dit het beste op te lossen?Zwarte balk UE55KS9000LXXN.jpg

Spring naar oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @MEijsvogels , Maarten en Audrey,

Hebben jullie nog wat weten te bereiken?

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
MEijsvogels
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

We hebben contact gehad met de firma waarbij we de televisie gekocht hebben. 

Onderstaand de reactie die we van hun hebben gehad: 

Ik heb zojuist bericht gekregen van EP: NL.

Wilt U de aankoopnota aan ons e-mailen, zodat wij Samsung Service in kunnen schakelen.

Zij plannen dan een huisbezoek bij U, en daaruit ontvangt U een prijsopgave.

Deze mag U dan weer naar mij mailen, en dan gaan we van hieruit verder.

Het kan zijn dat de monteur van Samsung servicekosten in rekening brengt: die krijgt U uiteraard direct van ons terugbetaald.

Alvast dank voor Uw begrip,

Met vriendelijke groet,

EP:Zijlstra

Op 5 september komt waarschijnlijk de monteur langs van de firma Servilux. De bevestiging moeten we nog krijgen. Nu afwachten of de televisie gerepareerd kan worden.

Heeft u misschien ervaringen of tips hoe te handelen met reparaties ?

We hebben uw advies in ieder geval gebruikt.

Nogmaals bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Audrey en Maarten Eijsvogels

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @MEijsvogels , Audrey en Maarten,

Geen dank natuurlijk. Bedankt voor je uitgebreide verslag!

Dit klinkt lang niet gek. Er is alleen 1 zin waar ik een beetje achterdochtig van word.

"en dan gaan we van hieruit verder." Vaag. Dit kan betekenen dat er misschien toch kosten aan vast zitten.

De tv kan sowieso gerepareerd worden. Ik zou dit voorzichtig aanpakken.

Tips hoe te handelen zijn niet nodig. De monteur onderzoekt en bepaalt een prijs. Zeg dat je erover na wilt denken.

Deze zwart op wit laten zetten en opsturen naar de leverancier.

De monteur gaat weer weg, maar je bent wel voorrijkosten verschuldigd.

Als de leverancier dit met de servicekosten bedoelt 🤷‍♂️, zou je deze vergoed krijgen.

Citaat uit deze link:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

"U hoeft niet bij te betalen voor een reparatie of een nieuw product.

Toch kan de verkoper u vragen om dat wel te doen.

Dat is soms redelijk. Bijvoorbeeld als uw televisie na jaren kapot gaat.

(Deze vlieger gaat dus niet op, want de tv is uit 2016).

Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. U bent niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.

Of u kunt de verkoper een laatste kans geven om het product toch kosteloos te repareren of te vervangen.

Gebruik onze voorbeeldbrief:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-...

Wil hij dat u hiervoor bijbetaalt, maar vindt u dat onterecht? Dan mag u de koopovereenkomst beëindigen (ontbinden). Als u de koopovereenkomst beëindigt, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Of dat u een deel van uw geld terugkrijgt. U moet het product dan teruggeven aan de verkoper."

Poe, weer een hele hoop info 😰.

Suc6 en houd me graag op de hoogte.

Fijn weekend!

Groet, Dick
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @MEijsvogels , Audrey en Maarten,

Is Servilux op 5 september nog geweest?

Zit er al wat schot in deze zaak?

Groet, Dick
0 Likes
MEijsvogels
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Helaas is de televisie nog niet gemaakt. Servilux kon de belofte niet waar maken om op donderdag 5 september het nieuwe scherm beschikbaar te hebben. 

De afspraak is nu verzet naar donderdag 12 september. Erg vervelend dat er niet precies een afspraak gemaakt kan worden hoe laat de monteur bij ons is.  Het enige wat wij weten is dat we tussen 8u en 18u beschikbaar moeten zijn.

Positieve draai aan dit verhaal is dat EP wel de volledige reparatiekosten gaat betalen.  Alleen voorschieten en de factuur opsturen.

Nu nog  afwachten hoe de kwaliteit van de reparatie gaat zijn. Ik hou je komende donderdag op de hoogte hoe de reparatie is verlopen.

Nog een prettige zondagavond.

Met vriendelijke groet,

Audrey en Maarten Eijsvogels

MEijsvogels
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

We zijn blij dat we via de Samsung Community zijn gaan zoeken naar vergelijkbare problemen. Vandaag is naar tevredenheid de televise gerepareerd. We hebben van Samsung een tegemoedkoming gekregen en het resterende bedrag betaald. Dit resterende bedrag wordt door EP aan ons terug betaald. De EP winkel in Heerlen heeft ons prima geholpen daarmee. Dit allemaal dankzij uw tips en advies.

BEDANKT!

Met vriendelijke groet,

Familie Eijsvogels

Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @MEijsvogels , Audrey en Maarten,

Wat een leuke feedback! Fijn dat deze kwestie naar behoren is opgelost.

Ik wens jullie weer veel kijkplezier toe. Kunnen jullie je vraag als Oplossing markeren?

Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond!

Joepie! Problem solved!!Joepie! Problem solved!!

Groet, Dick
JohanGru
First Poster
Opties

Ik heb ook deze probleem. Wat kan ik doen om hulp te krijgen?

UE49KU6502UXXH

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @JohanGru , Johan,

Je hebt nu dus 2 vervelende problemen. Het gaat hier om een gemodificeerde buitenlandse tv uit 2016. Hongaars. XXH

Bovendien is het niet handig om in een opgelost topic te posten waar het om een andere Model Code gaat.

Het is dat ik je nu even tegenkom, want anders krijg je waarschijnlijk weinig respons.

Eerst maar over de tv.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Deze tv's kunnen nogal wat problemen opleveren. Waar is deze tv aangeschaft?

De datum op de aankoopbon is bepalend voor de garantie. Is de huidige softwareversie de 1241.5?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Graag volgens onderstaande eisen:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Daarna graag, ter beoordelen, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.

Als er geen garantie meer is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt. Daarover later.

Eerst maar de foto's bekijken. Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
JohanGru
First Poster
Opties

Beste Dick,

Als eerst mijn excuus, ik ben nieuw hier en probeerde te posten of een nieuwe topic aan te maken maar kan niet vinden waar. Ik heb deze TV bij Plasmavisie gekocht online. Ik wist niet dat het een Hongaarse versie was, je koopt bij een Nederlandse verkoper en denk dat je goed zit... Niet dus!

Ik heb zover ik kan zien software versie 1241.5.Grayscale.jpegSamsung_zwarte_balk.jpegTestmislukt.jpegIMG_4832.jpg

Bijgaande alle foto's. 

0 Likes