Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verticale gekleurde strepen in beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 02-04-2020 04:45 PM)
898 Weergaven
erwin88
Student
Opties

Bij mijn moeders televisie zijn ineens verticale gekleurde strepen in beeld gekomen en resetten hielp niet.

Alleen een klein strookje bovenin is normaal gebleven.

Het gaat om een Samsung UE43J5300(UE43J5500AWXXN) van 4 jaar oud. Samsung zelf denkt ook dat het display kapot is en komt alleen met geselecteerde aantal tv's met korting uit vooral de hogere prijsklasse.

Een electronicawinkel zei al dat het display waarschijnlijk kapot is. Ik heb zelf de achterkant eraf gehaald, maar hij was niet echt stoffig of iets doorgebrands te ontdekken. Verschillende stekkers ook herplugt, maar geen verschil. 

Ik wil graag weten of het nog gemaakt kan worden of is dit einde oefening?

IMG-20200327-WA0006.jpgIMG-20200328-WA0005.jpgIMG-20200327-WA0008.jpg20200401_184120.jpg20200402_163847.jpg

0 Likes
6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @erwin88 ,

Weet je zeker dat deze code klopt? Ik vind hier namelijk niets over terug.

Graag even de sticker achterop de tv checken. De volledige Model Code inclusief XXN doorgeven.

Het introductiejaar van de tv is 2015.

Het niet echt verstandig om zelf de achterkant te verwijderen ivm met een evtuele reparatie door een monteur.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
erwin88
Student
Opties

Dat is het type nummer. Model is: ue43j5500awxxn

Hij is 4,5 jaar geleden aangekocht en had 3 jaar garantie. 

0 Likes
Dynamike1982
Explorer
Opties

@dkoster,

Kijk nog iemand die informatie van YouTube heeft gehaald. Vervelend! 😂

Update: 1 dag later en de zin over YouTube is verwijderd. Opvallend! 🤭🤫

0 Likes
Dynamike1982
Explorer
Opties
Als je googlet naar iFixit hebben ze misschien wel een repair guide.
Niks meer te verliezen! En als je er echt niet zelf aan durft te beginnen kun je even Googlen naar Albert Hagen van Reparatie Nederland.

Die vraagt een stuk minder dan een fabrikant.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@erwin88, kun je eens alle externe apparaten ontkoppelen en de beeldtest uitvoeren? https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Als je het daar ook ziet, zal er een monteur naar moeten kijken. Mocht je liever kijken naar een nieuwe TV, dan kun je mij een privébericht sturen, dan kan ik vast wat voor je betekenen.

rsz-846676
erwin88
Student
Opties

We hebben de klacht in combinatie met het opgegeven modelnummer onderzocht. 

Dit doen we o.a. via een Europees fout-zoek-systeem. 

Helaas komen we tot de conclusie dat ons onafhankelijk reparatiebedrijf uw tv niet kan herstellen.

Defect: scherm ,.

De volgende redenen kunnen van toepassing zijn: 

• De leverancier van de tv wil geen serviceonderdelen meer leveren.( reparatie zou normaal simpel zijn maar alle fabrikanten leveren bewust na het verlopen van hun serviceverplichtingen geen onderdelen zodat de aankoop van een nieuwe tv de enige oplossing is). 
  • Wij en onze partners hebben geen tweedehands onderdelen beschikbaar. (we controleren altijd op de vrije markt op de mogelijkheid van levering van gebruikte onderdelen)
  • We kunnen de klacht meestal wel verhelpen, echter van dit model TV zijn er meerdere storingen bekend, die zich mogelijk gaan openbaren.  
  • Nieuwe onderdelen zijn te duur t.o.v een nieuwe tv (of gezien de leeftijd van uw tv). 
  • Reparatie is voor ons een te groot risico (o.a. het inkopen van dure onderdelen om te kunnen bepalen wat er defect is).
  • De fabrikant van uw tv levert geen service-informatie.
  • Deze TV moet via de fabrikant worden hersteld i.v.m. onderdelen die ze mogelijk zelf vast houden en wij deze daardoor niet kunnen inkopen. 
  • Een reparatie voor een redelijke prijs zal bij ons niet mogelijk zijn.
  • Merken als Akai, Salora, Grundig, Haiers, OK etc... leveren geen service-info en onderdelen.
  • Uiteraard kunnen we de tv bij u thuis of in onze werkplaats onderzoeken en aangeven wat er exact defect is en wat een reparatie gaat kosten, we berekenen dan 90 euro onderzoekskosten.   
0 Likes