Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vertical banding QLED 4K 65Q95T

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2021 02:45 PM)
3192 Weergaven
PeterW4
Apprentice
Opties

Ik heb onlangs een Samsung QLED 4K 65Q95T gekocht en heb daarmee het volgende probleem. Bij een egale lichtere achtergrond (bv grijs-blauwe luchten, voetbalwedstrijden etc) met dus minder contrast en wanneer het beeld horizontaal of verticaal gaat heb ik last van wat volgens mij Vertical banding heet. Het gebeurt zowel bij tv (hd) als bij 4k films. Ondanks dat het minimaal is, is het wel storend. Ik lees op verschillende forums dat meerdere mensen hier last van hebben. Is dit probleem bekend en nog belangrijker, is hier wat aan te doen?

0 Likes
40 Antwoorden
PeterW4
Apprentice
Opties

TV Vertical banding.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @PeterW4 , Peter,

Is de volledige Model Code van de tv QE65Q95TALXXN ? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1460.9? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Dat zie er vreemd uit. Vooral die rode strepen op het scherm 😉😉.

Hoe kijk je tv? Ik lees namelijk "tv (hd)". Dat op een 4K tv? Met een decoder, CI+ module, ethernet, etc.? Over welke 4K films gaat het? Eigengemaakte, Netflix, etc.?

Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices.
Daarna graag, ter beoordeling, foto's posten van het spiegelei (of strandfoto) en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:

• De tv resetten. Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
PeterW4
Apprentice
Opties

Met TV kijken bedoel ik reguliere tv via de CI+ module. We maken gebruik van Delta TV. Die zenden uit in HD. Met 4k bedoel ik Netflix en Youtube films op 4K. Hierbij de beeldtestfoto's met daarbij de vermelding dat ik nog niets gereset heb.
20210201_101234.jpg20210201_101242.jpg20210201_101249.jpg20210201_101306.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @PeterW4 , Peter,

Bedankt voor de foto's! Die zien er overigens perfect uit. Ik denk dat je eerder de oorzaak moet vinden bij Delta. Hierbij:

https://nl.trustpilot.com/review/www.delta.nl

https://www.ervaringen.nl/delta

Groet, Dick
0 Likes
PeterW4
Apprentice
Opties

Beste Dick,
De opmerking over de Delta vindt ik wat te gemakkelijk. Ik herken me totaal niet in alles wat op de verschillende forums staat. Bij ons is het internet en tv signaal altijd heel stabiel en ik heb eigenlijk totaal geen klachten over de Delta. 
Daarbij doet het fenomeen zich ook voor als ik en film op een harde schijf zet en afspeel of als ik een Blue-ray film afspeel. De eerste foto is van een 4k Youtube filmpje. Daar zie je duidelijk wat ik bedoel en heeft niets met de Delta te maken.
Op andere forums lees ik ook dat mensen dit zelfde issue ervaren en die hebben KPN of Ziggo.
Dus ik geloof niet dat we het in deze richting moeten zoeken.
Gr. Peter

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @PeterW4 , Peter,

Als de beeldtestfoto's er prima uitzien, dat lijkt het mij geen probleem met de tv.

Bovendien schreef je: "Met 4k bedoel ik Netflix en Youtube films op 4K". Hierdoor had ik mijn twijfels over Delta.

Nu gaat het ook over films op een Blu-ray speler en films op een harde schijf.

Welk formaat hebben de films op de HDD? MKV, MP4, etc.?

Heb je onderstaande acties nog ondernomen:

• De tv resetten. Ga naar Instellingen→Algemeen→Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten

Groet, Dick
0 Likes
PeterW4
Apprentice
Opties

Zowel MKV als MP4. Verder mag ik aannemen dat 4k series op Netflix en 4k Youtube filmpje dit probleem niet mogen geven. Ik zal vanavond de TV resetten en kom dan bij je terug.
Gr. Peter

0 Likes
PeterW4
Apprentice
Opties

Ik heb de televisie gereset naar fabrieksinstellingen, maar dat was zonder resultaat. Verder staan e rop Youtube allerlei testvideo's. Ook om het fenomeen Vertical banding te testen. En ik ook daarbij komt het terug. Met name bij de grijstinten. Verder vond ik een artikel over Vertical banding: 

https://reallysmartbuyers.com/vertical-banding-on-tv-screen-can-it-be-fixed/

Lijkt dus een bekend iets. Vraag is nu of dit te fixen is want ik vind het heel storend.
Als dat niet zo is dan stuur ik hem terug en laat hem vervangen door een ander exemplaar. Met de hoop dat die het niet heeft. We hebben een hoop geld aan deze tv uitgegeven en dan moet ie wel goed zijn.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @PeterW4 , Peter,

Vervelend dat het probleem nog niet is opgelost! Als het storend blijft, dan het volgende.

Het klinkt misschien eigenaardig, maar de leverancier is in deze verantwoordelijk.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen. Dit is dus geen deugdelijk product.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung. Ik weet niet wanneer je de tv hebt gekocht. Je zou anders dit nog kunnen ondernemen:

Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

Groet, Dick
0 Likes