Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vertical banding QLED 4K 65Q95T

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2021 02:45 PM)
3195 Weergaven
PeterW4
Apprentice
Opties

Ik heb onlangs een Samsung QLED 4K 65Q95T gekocht en heb daarmee het volgende probleem. Bij een egale lichtere achtergrond (bv grijs-blauwe luchten, voetbalwedstrijden etc) met dus minder contrast en wanneer het beeld horizontaal of verticaal gaat heb ik last van wat volgens mij Vertical banding heet. Het gebeurt zowel bij tv (hd) als bij 4k films. Ondanks dat het minimaal is, is het wel storend. Ik lees op verschillende forums dat meerdere mensen hier last van hebben. Is dit probleem bekend en nog belangrijker, is hier wat aan te doen?

0 Likes
40 Antwoorden
PeterW4
Apprentice
Opties

We hebben de tv december 2020 online gekocht bij Mediamarkt, dus hij zit ruim in de garantieperiode. Ik ga hem daar aanmelden voor reparatie en of hem om te ruilen.

Gr. Peter

BruceH
Community Manager
Opties

@PeterW4, Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
RemkesTV
Journeyman
Opties

Hoi Peter,

Ik heb de Samsung QLED 4K 65Q90T op 25 april gekocht en ik heb last van exact hetzelfde fenomeen.

Wat is de voortgang van jouw verzoek tot nu toe?

Gr Tristan

0 Likes
PeterW4
Apprentice
Opties

Hallo Tristan,

Ik heb de  storing gemeld bij Mediamarkt. Er is vervolgens van alles vervangen in  de TV en sindsdien is het probleem nagenoeg helemaal verdwenen. Monteurs herkenden het probleem en gaven aan dat het niet vanzelf weggaat en vaak erger wordt.

Heel af en toe denk ik het heel licht nog wel eens te zien, maar ik ben de enige thuis die het dan ziet dus dan zal het wel meevallen. Wel merk ik dat bij een minder goed signaal  je soms wat onscherpe gedeeltes hebt. Ik vermoedt dat de 4k upscaling hier de oorzaak van is.  Des te hoger de kwaliteit van het signaal of resolutie des te beter het beeld. Bij 4K films heb ik enkel bij scenes met weinig contrast of snelle beelden nog wel eens dat een en ander ook wat onscherp oogt.

Belangrijk zijn wel de beeldinstellingen van de tv. Dat scheelt enorm.

0 Likes
RemkesTV
Journeyman
Opties

Hoi Peter,

Bij ons is inmiddels ook het scherm vervangen, het is zeker iets minder maar nog niet helemaal weg, zeker niet met bijv. Voetbal wedstrijden. De monteur zei ook dat het altijd wel een beetje aanwezig zal zijn bij LED tvs. Dit is alleen wel de eerste waarbij ik het mee maak. Door beeldscherm instellingen heb ik ook enorme vooruitgang geboekt inderdaad. 

0 Likes
Toon8691
Explorer
Opties

Hallo heren,

Was ik nu hier lees, is volgens mij erg duidelijk! Bij onze  QLED 4K 65Q90T exact hetzelfde probleem! Net een half jaar oud. Wij hebben ondertussen ook een nieuw paneel laten monteren en idem dito.. met bewegende beelden horizontaal, donkere banen in het beeld. Vooral met voetbal of lichtere scènes. Lijkt erop dat deze schermen verre van perfect zijn! Heb ondertussen een CI module rechtstreeks in de tv geprobeerd, maar maakt niks uit. Ook 4K beelden zijn de strepen zichtbaar, wel ietsje minder. Wat mij vertrekt vliegt deze tv de deur uit. Komende week voor de zoveelste keer met de hifi zaak bellen wat we hier mee gaan doen. Heb eerlijk gezegde weinig vertrouwen meer in Samsung! 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Toon8691 ,

Hoe vervelend het ook is, je moet hiervoor inderdaad weer bij de leverancier zijn.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

Dit blijkt dus geen deugdelijk product te zijn.
Het klinkt misschien krom, maar de leverancier is in deze verantwoordelijk
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Er is hier sprake van non-conformiteit:
https://www.conformiteit.nl/conformiteit_non_conformiteit.html
Je zou eventueel de koopovereenkomst kunnen laten ontbinden..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Toon8691
Explorer
Opties

Hoi Dick,

Ik ben benieuwd wat de leverancier hiermee gaat doen. Het zal toch niet zo zijn dat er weer van alles vervangen moet gaan worden in de tv! Op een gegeven moment houdt het op. Zag wel dat er weer nieuwere modellen op de markt waren.. De Neo Qled. Wordt vervolgt. Bedankt voor je uitleg. 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Toon8691 , Toon,

De enige dit kan bepalen wat er moet gaan gebeuren, is een monteur.
Omruilen gaat niet meer. Dat zou pas kunnen na 3x repareren.
Ik zou overwegen om de koopovereenkomst te laten ontbinden.
Het hele gevoel van een nieuwe tv is zo weg.
Dat is natuurlijk helemaal aan jou om daarover te beslissen.
Houd ons even op de hoogte van de voortgang.

Ondanks alles toch een fijn weekend toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

RemkesTV
Journeyman
Opties

Goedenavond,

Bij mij is het scherm ook volledig vervangen.

Echt alleen de print plaatjes werden overgezet op het nieuwe scherm en klaar.

Het probleem is minder maar nog niet weg.

Ik heb dit serieus bij nog geen enkele andere led tv mee gemaakt en toch zei de monteur dat dit gewoon kan bestaan bij een led tv.

Ik ben benieuwd wat we verder kunnen doen hieraan, ik denk namelijk dat dit op elk paneel het geval is.

Met vriendelijke groet 

Tristan