Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vertical banding QLED 4K 65Q95T

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2021 02:45 PM)
3196 Weergaven
PeterW4
Apprentice
Opties

Ik heb onlangs een Samsung QLED 4K 65Q95T gekocht en heb daarmee het volgende probleem. Bij een egale lichtere achtergrond (bv grijs-blauwe luchten, voetbalwedstrijden etc) met dus minder contrast en wanneer het beeld horizontaal of verticaal gaat heb ik last van wat volgens mij Vertical banding heet. Het gebeurt zowel bij tv (hd) als bij 4k films. Ondanks dat het minimaal is, is het wel storend. Ik lees op verschillende forums dat meerdere mensen hier last van hebben. Is dit probleem bekend en nog belangrijker, is hier wat aan te doen?

0 Likes
40 Antwoorden
Toon8691
Explorer
Opties

Dat klop helemaal! Ik ben er sowieso helemaal niet van om zo’n apparaat elke keer te laten repareren.. Zeker geen 3x.  Mijn vertrouwen in deze tv is nu al behoorlijk aangetast iig. Ik ga het voorleggen daar en zien wel wat hun reactie gaat zijn. 
wordt zeker vervolgt.

Dank je, van hetzelfde

Toon8691
Explorer
Opties

Goedenavond,

Dit was bij mij ook het geval. Moederbord enz. worden overgezet op het nieuwe scherm, dan de achterplaat erop klikken en klaar. In het begin leek het beter te zijn, maar na een paar weken is het precies hetzelfde. 
Ik heb bewust voor deze tv gekozen vanwege vele goede reviews, maar ik ben bang dat het niet op te lossen is! ik ben zelf erg kritisch en mag toch verwachten dat deze problemen niet mogen kunnen..   Als de monteur zegt dat dit gewoon kan bestaan bij een led tv, vindt ik een erg slechte zaak!! 
Ik ga morgen naar de leverancier iig, dus wacht nog ff af. Mss iets meer moeten uitgeven aan een OLED achteraf gezien..

gr. Anton

RemkesTV
Journeyman
Opties

Ik heb hiervoor een LG Oled gehad en dat beeld was echt fantastisch! Maar bij Oled heb je burn in problemen. Heel eerlijk gezegd qua beeld kwaliteit doet de Qled niet veel onder voor de Oled. Oled blijft wel superieur. 

0 Likes
Toon8691
Explorer
Opties

De beeld kwaliteit is zeker erg goed! Daar ben ik helemaal mee eens, zeker in de 4k. Inbranding is tegenwoordig te verwaarlozen bij de recente OLED tv’s. Vroeger met de plasma tv’s was dar zeker een hot item😉

0 Likes
Toon8691
Explorer
Opties

Goedenavond,

Nog ff een laatste  update, betreffende de problemen die we hadden met onze Qled tv.. We werden van het kastje naar de muur gestuurd, het bleef maar duren! Ook hebben we ondertussen voor de zoveelste keer beeld materiaal moeten mailen naar Samsung Special Care. Volgens hun was er niets mis mee met onze tv en dat ze er niets mee konden, terwijl er op het filmpje dat ik gemaakt had, de strepen toch duidelijk te zien waren! Ook werd dit probleem nog bevestigd door de monteur van CE Repair.
Ze wilden het probleem blijkbaar niet erkennen bij Samsung. Regel het maar met de zaak waar je de tv gekocht hebt kreeg ik te horen. Ronduit schandalig hoe ze om gaan met klanten en of het ze niets kan schelen.. Had toch een ander antwoord verwacht eerlijk gezegd, vanuit hun kant! Echt slecht!! Daarna contact opgenomen met de zaak waar ik de Qled tv gekocht heb en heel het verhaal uitgelegd wat ze mij verteld hadden bij Samsung. Hij schrok hier behoorlijk van en had ook wel verwacht dat ze er iets mee zouden doen.. Uiteindelijk is het koopcontract ontbonden en heb ik het aankoopbedrag terug gekregen👍. Meteen een OLED tv besteld bij diezelfde zaak die inmiddels geleverd en gemonteerd is. Al met al, toch een tevreden klant. Voor mij geen Samsung meer!

0 Likes
cihangirk79
Navigator
Opties

ik heb ook zelfde probleem. de monteur zeg, dat is logisch..(ik heb 10 jaar lg tv. dat heeft perfect beeld kwaliteid-led tv) kan toch niet. 1 maand later na aankoop het moetherbord gebrand. daarna printplat van 1 connectbox. alles vervangen en ook optisch kabel. nog steeds erg slechte beeld kwaliteit. ik kan niet meer genieten met mijn tv(Q85 series 65 inch) ik weet zeker volgende tv word niet meer Samsung..

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @cihangirk79, goedemorgen.

Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling, standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en binnen deze termijn worden de technische defecten ook kosteloos hersteld.

Wil je een reparatieverzoek indienen, stuur mij dan een privé bericht met je persoonsgegevens, model- en serienummer van je TV samen met de aankoopdatum. Ik zal je gegevens in het systeem verwerken tot een reparatieverzoek en deze doorzetten naar het servicecentrum. Het servicecentrum neemt vervolgens contact met je op voor het maken van een afspraak.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
cihangirk79
Navigator
Opties
Ik stuur vanmiddag foto's en factuur en model nummer via hier
0 Likes
RemkesTV
Journeyman
Opties

Beste Martijn,

Ook ik heb nog steeds last van Vertical Banding, zeker bij snelle beelden van links naar rechts bijv. Het is minder dan toen ik de tv kocht omdat deze al een keer een nieuw scherm heeft gekregen. De monteur zei destijds dat het normaal is voor dergelijke tv's, ik heb het alleen nog nooit eerder mee gemaakt. Ik twijfel nu dus of ik het maar niet accepteren zoals het is of dat het niet normaal is en dat het euvel nog niet is verholpen. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @RemkesTV, goedemorgen.

Maakt het dan nog uit via welke bron je kijkt? En hoe ontvang je de TV zenders? Is je TV verder helemaal up-2-date?

Via een reparatieverzoek kan dit beoordeeld worden door ons servicecentrum. Het oordeel van onze monteur is leidend voor ons.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200