op 23-06-2019 09:14 AM
Sinds begin mei heb ik een Samsung televisie type UE55NU8070LXXN, sinds gisteren heb ik opeens zowel horizonale als verticale strepen in het beeld. hoe kan dit? is hier iets aan te doen en wat kan ik er eventueel aan doen?n te doen en hoe komt dit?
op 23-06-2019 09:29 AM
Goedemorgen @Bappelman ,
Poe, dat ziet er niet goed uit! Het introductiejaar van de tv is 2018. Even wat dingen uitsluiten.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1260.8? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Graag volgens onderstaande eisen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Graag, ter beoordeling, de foto's uploaden van de strandfoto en de greyscales.
Dit is vrijwel zeker een defect aan je LED-LCD scherm. Misschien kun je nu alvast de tv resetten?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Dat zal ws. niet helpen. Alleen om uit te sluiten.
Graag hoor ik van je..
op 24-06-2019 10:38 PM
Hallo Dick,
Ik had de tv inmiddels vn de muur afgehaald om er mee terug naar de winkel te gaan.
Heb hem weer even aangesloten en kom tot de conclusie dat ik nu alleen nog onderin wat strepen heb en voor de rest zwart beeld.
kan de test niet uitvoeren, de winkel geeft aan dat er een moneur langs komt alhoewel ik het idee heb dat er niets meer aan gedaan kan worden.
Met vriendelijke groet,
Ben
24-06-2019 10:45 PM - bewerkt 24-06-2019 10:46 PM
Hi @Bappelman , Ben,
Nog laat open 😉. M'n iPad stond nog aan, dus vandaar deze late reactie.
Uiteraard is hier iets aan te doen, en dat is het vervangen van het beeldscherm of er is een ander issue.
De tv is uit 2018, dus cker nog garantie. Er moet gewoon een monteur thuis langskomen.
Dit moet de leverancier voor je regelen, want daar loopt je garantie.
Houd me even op de hoogte..
op 24-06-2019 11:21 PM
Haalo Dick,
Ik hou je op de hoogte.
op 27-06-2019 04:00 PM
Hoi Dick,
Inmiddels via de leverancier contaqct gehad met het bedrijf Servilux die namens de leverancier als reperateur handeld.
Aan de hand van de foto's kan men zien dat het een kapotte plaat is ofzoiets wat dus buiten de garantie valt, waarschijnlijk door de tv te strak te hebben vast gepakt.
Zonder de tv zelf te hebben gezien wordt er nu een offerte gemaakt die net zo duur als de televisie zelf kan uitvallen.
Ik verwacht de offerte binnen enkele dagen te ontvangen.
Heb je toevallig wel eens van dit bedrijf gehoord? en zo ja wat voor een berichten?
Met vriendelijk groet,
Ben
27-06-2019 04:14 PM - bewerkt 27-06-2019 07:26 PM
Hoi @Bappelman , Ben,
Dit is een bedrijf wat voor Samsung reparaties uitvoert. Staat goed bekend. Geen reclame dit.
Ik heb alleen nog nooit van deze onzin gehoord en zal dit ook voorleggen aan onze Moderators.
Ik tag tevens @Ahmed_Servilux . Ahmed, kun je hier iets mee? Offerte niet accepteren.
To be continued..
op 28-06-2019 03:29 PM