op 31-10-2021 10:35 AM
Ik heb een UE55KU6000 smart tv en laatst een home 5.1 home cinema set gekocht. Echter na de aansluiting is er geen optie voor dolby digital plus, wel normale dts en dolby digital. Na meerdere keren contact met samsung, hebben zij ook geen flauw idee. Normaliter ondersteund deze tv wel dolby digital plus. Wie heeft hier ervaring mee of kan mij helpen? Ik hoor het graag.
op 31-10-2021 10:51 AM
Goedemorgen @Dielon ,
Dolby Digital Plus wordt ondersteund voor maximaal 5.1 kanalen.
Hoef je niet in te stellen. Over welk merk gaat Cinema Set gaat het?
op 31-10-2021 03:48 PM
Goedemiddag dick,
Ik moet hem op dolby digital plus instellen op de tv anders krijg ik pcm of normale dolby digital. Er is geen optie voor dolby digital plus. Ik heb een onkyo tx nr 609 receiver.
Mvg
op 31-10-2021 04:31 PM
Hoi @Dielon ,
De Onkyo TX-NR609 is een nogal gedateerde receiver. 2011 😉.
Ondersteunt Dolby Digital, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS, DTS HD.
Geen DD+. Om dit te kunnen weergeven heb je HDMI 2 of hoger (eARC) nodig.
De HDMI poorten van de receiver zijn 1.4. Ook al zou je het op de tv kunnen instellen, wat niet mogelijk is, is je receiver hier niet geschikt voor..
op 31-10-2021 07:28 PM
Hi dick,
De receiver is niet gedateerd, hij ondersteund alle codecs behalve atmos en dts x. Dit kan je lezen op de manual, ik heb zelf met behulp van mijn laptop dit getest en dd+ werkt hiermee. E arc heb je ook niet nodig, dit is alleen nodig voor hoge bitrate codecs als atmos en dts x. Hdmi 1.4 werkt perfect voor alles tot dts hd master audio ( hoogste bitrate voor normale surround sound) en 4k tot 30fps . Alle film van 4k zijn maar 28 frames per seconde. Dus mijn receiver is geschikt ervoor, alleen de optie staat er niet in mijn tv, terwijl dit duidelijk wel word ondersteund.
op 31-10-2021 08:02 PM
Hi @Dielon ,
Duidelijk! Dolby Digital en Dolby Digital Plus zijn eigenlijk hetzelfde formaat.
Het enige verschil is dat Dolby Digital Plus 7.1 kanalen ondersteunt
Hieruit maak ik op dat je voor Dolby Digital Plus op de tv niets hoeft in te stellen.
https://www.ct.nl/hotline/thuisbioscoop-opgehelderd-het-verschil-tussen-dolby-digital-en-dolby-digit...
In de manual van de tv vind je alleen op pagina 98 en 100 iets terug over DD+
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201612/20161209100212986/DUT-JZDVBEUK-1.1.3.pdf
Je zou er nog remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken..
op 31-10-2021 11:55 PM
Hi dick,
Het verschil is dat de bitrate en dus de geluidskwaliteit vele malen beter zijn. Hulp van samsung heb ik al gehad maar die weten zelf ook niet veel over hun eigen product. Dolby digital plus hoor je wel in te stellen en gebeurt niet automatisch, net als bij andere smart tv's van samsung. Alleen weet ik niet waarom dolby digital plus niet bij het rijtje van geluidsformaat staat.
op 02-11-2021 04:03 PM
Goedemiddag @Dielen,
Welkom op de Samsung Community!
Is het gelukt met de "Hulp op afstand"-service die @Dick aan heeft geraden?
Houd ons op de hoogte 🙏
Groeten,
Tessa
op 02-11-2021 06:36 PM
Hi tessa,
Helaas heeft de 'hulp of afstand' mij niet kunnen helpen.
Mvg
op 03-11-2021 08:18 AM
Goedemorgen @Dielon,
Kan ik daaruit opmaken dat zij ook bevestigden dat het niet mogelijk is?
Groeten,
Tessa