30-04-2023 09:13 AM - bewerkt 30-04-2023 09:25 AM
Goedemorgen,
Ik heb een Samsung 55MU6470 televisie. Deze is via HDMI ARC verbonden met mijn soundbar (Yamaha YSP-2700).
De televisie gaat na verloop van tijd uit zichzelf aan en laat dan een screensaver van Netflix zien. Ik weet dat dit met HDMI CEC instellingen te maken heeft, want als ik Anynet+ uitschakel, is het probleem weg.
Probleem hiermee is dat ik, als Anynet+ uitgeschakeld wordt, ik geen Dolby Digital + naar mijn soundbar kan sturen en het dus met PCM moet doen. Dat komt de filmervaring niet ten goede.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
EDIT: Ik zag vanmorgen dat er nog een apparaat (ik weet niet welk apparaat dit was) in de lijst stond die niet op geweigerd stond. Ik heb dit apparaat nu op geweigerd staan. Dat betekent dat alle apparaten nu op geweigerd staan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-05-2023 04:17 PM
Ik heb het helaas niet kunnen oplossen. Ik heb nu een Sonos ARC. Tot dusver geen problemen mee!
Hopelijk mag ik meteen van jouw expertise gebruik maken. Ik was in de veronderstelling dat het mogelijk was om Dolby Atmos te ontvangen via DD+ op mijn televisie. Dat lijkt alleen niet mogelijk. Klopt dit en zijn er nog andere opties om toch Atmos te ontvangen?
op 01-05-2023 08:52 AM
Goedemorgen @JaiHel ,
Heb je al met een andere HDMI kabel getest? Zou je de tv en de soundbar willen resetten?
Over welke geweigerde apparaten gaat het? Graag een foto erbij.
op 01-05-2023 10:16 AM
Hallo Dick,
Ik heb gister het e.e.a geprobeerd:
Alle externe bronnen rechtstreeks aangesloten op de televisie, een andere HDMI kabel en een reset van de soundbar. Tot slot bluetooth van de soundbar uitgeschakeld .
Vannacht is de televisie niet aangesprongen. Daar ben ik super blij mee. Ik durf nog niet te vroeg te juichen, dus ik kijk het nog wel een paar dagen aan. Ik kon overigens niet zien om welke externe apparaten het ging omdat ik alleen mac adressen zag.
Bedankt voor je hulp tot dusver!
op 01-05-2023 10:18 AM
op 02-05-2023 03:20 PM
Hallo @Dick
Het probleem is er helaas nog steeds. De afgelopen twee dagen ging het goed, maar vanmorgen stond toch de televisie weer aan. Ik heb de televisie ook gereset, maar toen ik net thuiskwam stond ineens Samsung TV Plus te draaien.
Is dit een bekend probleem met mijn model televisie en/of de combinatie met de soundbar? Ik zou op zich wel over willen stappen naar Sonos, maar als ik dan weer hetzelfde probleem krijg helpt dat ook niet echt...
02-05-2023 03:34 PM - bewerkt 02-05-2023 03:35 PM
Hoi @JaiHel ,
Vervelend dat het nog niet is opgelost. Er zijn geen problemen bekend met deze combi.
Zou je de Apparatenlijst kunnen leegmaken? Zie pagina 22 bovenaan:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201801/20180123103332177/DUT_KTMDVBEUL-3.0.7_180111.1....
Zou je, om uit te sluiten, de AB van de tv buiten het bereik van de tv willen leggen?
Er is ook een mogelijkheid om remote mee te kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’s selecteren en daarna naar beneden scrollen.
op 02-05-2023 04:40 PM
De apparatenlijst is leeggemaakt en ik zal de AB vannacht onder mijn kussen leggen 😉
Wordt vervolgd!
op 02-05-2023 04:43 PM
05-05-2023 10:18 AM - bewerkt 05-05-2023 10:20 AM
Goedemorgen @JaiHel ,
Wat is de stand van zaken op dit moment?
Al contact met Yamaha gehad? Hulp op Afstand al ingeschakeld?
op 06-05-2023 04:17 PM
Ik heb het helaas niet kunnen oplossen. Ik heb nu een Sonos ARC. Tot dusver geen problemen mee!
Hopelijk mag ik meteen van jouw expertise gebruik maken. Ik was in de veronderstelling dat het mogelijk was om Dolby Atmos te ontvangen via DD+ op mijn televisie. Dat lijkt alleen niet mogelijk. Klopt dit en zijn er nog andere opties om toch Atmos te ontvangen?