Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE49NU7170 start soms op zonder beeld, wel geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 29-01-2019 05:19 PM)
190 Weergaven
marcovk
First Poster
Opties

Beste communityleden,

Eind december 2018 heb ik een Samsung UE49NU7170 televisie gekocht. Ben er ontzettend tevreden mee afgezien van één puntje:

Sinds ik vorige week of twee weken geleden een software-update heb uitgevoerd (volgens mij 1202.3) heb ik soms het probleem dat wanneer ik de tv aanzet je de backlight aan ziet gaan, maar er geen beeld verschijnt. Ik hoor wel gewoon geluid en als ik hem naar een andere source schakel hoor ik die menu geluiden ook gewoon. Als ik de tv vervolgens uit zet en daarna weer aan werkt alles perfect.

Wat heb ik geprobeerd?

- Stekker eruit, 30 seconden lang de aan/uitknop ingedrukt onderaan de tv

- Factory reset

- Diagnose (geen issues gevonden)

- Stekker direct aangesloten op een stopcontact (dus zonder stekkerdoos ertussen)

- Alle randapparatuur eraf

- Andere stekker geprobeerd

Van bovenstaande lijst heeft alleen de factory reset geholpen voor drie dagen. Nu doet het probleem zich weer voor.

Het gekke is dat ik dit alleen ervaar als de tv voor een langere tijd heeft uitgestaan. Stel dat ik het probleem ervaar, hem uitzet, weer aanzet (waarna hij het weer doet), vervolgens weer uitzet en na 10 minuten weer aanzet doet ie het nog steeds prima.

Ik heb het vermoeden dat het door de software-update komt, maar op Google kom ik niet heel veel verder.

Hoe kan ik dit probleem permanent oplossen?

Groetjes,

Marco

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @marcovk , Marco,

Is de volledige Model Code van de tv UE49NU7170SXXN? Zie de sticker op de achterzijde.

Zo te lezen heb je alles al gedaan wat mogelijk is. Dit is echter geen software probleem.

Zeer waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een defect aan het Power Supply / LED Board (Voeding (print)).

Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. De tv valt nog onder de garantie.

Dit aanmelden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.

De leverancier moet de reparatieservice van Samsung inschakelen die een monteur zal regelen.

Succes!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes