Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV geeft soms zwart beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 30-01-2019 11:50 AM)
1711 Weergaven
Guus83
Apprentice
Opties

Goedemorgen,

Onlangs heb ik een QE55Q8CAMLXXN TV aangeschaft samen met een Playstation 4 Pro.

Echter heb ik als probleem dat als ik de 4K resolutie instel (Beheer externe apparaten --> UHD aan op HDMI1) in de TV en op de playstation, dat het beeld soms zo'n 5-6 seconden op zwart gaat.

Om hem aan te sluiten heb ik een RU Connect kabel aangeschaft en deze op de HDMI 1 aansluiting van de Connect One BOX aangesloten. Het scherm en de playstation hebben de nieuwste firmware update.

Hoe kan dit opgelost worden?

Mvg, 

Guus

0 Likes
5 Antwoorden
Marty84
Explorer
Opties

Heb het zelfde probleem maar dan met een UE55MU7000LXXN
Ik heb op PS4pro HDCP compleet uitgezet en heb ik tijdens het gamen geen last meer van zwart schermen
Het is niet helemaal optimaal want als je een film of netflix wilt kijken moet je HDCP weer inschakelen.
Hopelijk komt er ooit nog een update dat je HDCP gewoon aan kan laten

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

HDCP maar aan, maar wat heb je verder qua instellingen aanstaan? Via HDMI is 4K gamen met HDCP en RBG-mode vaak te veel voor de max bandbreedte van een HDMI-kabel. In dit geval zou ik de PS4 Pro op YUV-420 instellen.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Marty84
Explorer
Opties
HDCP moet uit als ik 4K/HDR wil gebruiken. Heb dan tijdens het gamen geen last meer van zwarte schermen. Alleen soms op het hoofdmenu van de PS4 zelf. Maar dat is ook maar 1 keer ofzo. Voor de rest heb ik alles op automatisch staan
Als je HDCP aan laat en dan met YUV-420 behoud ik het zelfde probleem met wegvallend beeld.

@Nick
Eigenlijk geen idee of je reactie voor mij bedoeld was :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye:

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Haha, ja het was voor jou bedoeld. Je kunt ook even kijken of je de kabel kunt vervangen. De meegeleverde kabel bij de PS4 Pro kan de bandbreedte totaal niet aan. Een betere kabel kan ervoor zorgen dat je wél HDCP kunt gebruiken, alleen wel op YUV-420. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Marty84
Explorer
Opties

Ik ga dit topic verder niet kapen 😛 aangezien het bij mij op deze manier prima werkt. Heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd (dus ook die voor 4K/HDR geschikt zijn, van RU Connect) 

En met HDCP uit is voor mij de enige manier om 4K/HDR zonder zwart scherm te gebruiken. Dus een prima oplossing voor nu. 

En dat van wisselen van HDMI kabel maakt niet uit. Zelfs als ik mijn ps3 hdmi kabel gebruik en HDCP uit heb staan heb ik geen last van wegvallend beeld. (en tv geeft aan dat ik op 3840*2160 60p UHD/HDR sta)Dus HDCP lijkt mij dus de boosdoener. Heb 4 verschillende hdmi kabels getest en met alle kabels het zelfde resultaat:
HDCP aan: wegvallend beeld
HDCP uit: geen wegvallend beeld

0 Likes