op 11-10-2020 09:56 AM
Mijn tv is ineens tijdens het kijken uit gegaan. Je hoort het geluid wel maar ziet geen beeld. Het scherm is niet helemaal zwart. Je zit een blauw wit achtige licht. Weet iemand een oplossing
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-10-2020 09:59 AM
Goedemorgen @Jathusan ,
Zonder de gegevens van de tv zal er geen oplossing komen.
Wat is de volledige, dus incl. de letters XXN op het eind, Model Code van de tv?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
11-10-2020 10:01 AM - bewerkt 11-10-2020 10:03 AM
hier heb je een foto van de code. Hoe kan ik weten welke software versie die heeft. Want ik kan niet naar instelligen op de tv
op 11-10-2020 10:08 AM
Hoi @Jathusan ,
Excuses. Dat gaat natuurlijk niet lukken als je geen beeld hebt 🙈. Nog niet helemaal wakker 😉.
Dit zou kunnen komen door een defect aan de BLU (Backlight Unit).
Je kunt dit controleren door met een zaklamp van dichtbij op het scherm te schijnen.
Je zou dan nog iets van beeld kunnen zien. Zou je om uit te sluiten, de tv een half uurtje spanningsloos willen zetten?
Graag hoor ik weer van je..
op 11-10-2020 10:49 AM
ik heb de zaklamp erop geschijnt en ik zie nog hetzelfde donker blauw wit beeld en heb de spanning ook al een half uur eruitgehaald nog steeds hetzelfde.
op 11-10-2020 11:14 AM
Hoi @Jathusan ,
Dan vrees ik dat er inderdaad een defect is aan de BLU. Dit is een onderdeel van het beeldscherm.
Het introductiejaar van de tv is 2014. De aankoopdatum is bepalend voor de leeftijd.
Een reparatie is noodzakelijk. De kosten van een eventuele reparatie worden bepaald door een monteur.
Dit zal niet goedkoop zijn. Je bent sowieso deze kosten verschuldigd: Servilux
Je kunt de tv eventueel hier aanmelden: https://www.samsung.com/nl/reparatie/
op 04-01-2025 08:20 PM
Hallo Dick, als wij met een zaklamp schijnen zien we inderdaad nog beeld.