Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

The Frame 2020 (32LS03T): geluidsproblemen bij afspelen via receiver

(Onderwerp aangemaakt op: 30-10-2020 11:36 AM)
311 Weergaven
MichielSchram
Journeyman
Opties

Goede dag,

Sinds juni in het bezit van een The Frame 2020 (32LS03T) en aan het stoeien om het geluid via HDMI op mijn Denon AVRX1400H afgespeeld te krijgen. De tv is via de HDMI 2 (arc) aangesloten op de receiver. Mijn Chromecast via HDMI 1 en deze speelt het geluid af als een zonnetje op mijn receiver. Echter het merendeel van de apps, zoals NOS, NPO, Netflix, zijn geluidloos. Enige optie is om naar de TV-speakers over te schakelen maar dat is geen verademing. YouTube daarentegen werkt probleemloos. Dit was trouwens eerst niet zo maar kennelijk hebben de ontwikkelaars van deze app deze bug opgelost. Mijn hoop was dat dit ook langzaam met alle ander apps zou gebeuren maar tot nog toe blijft dit uit.

 

Een ander probleem is het blokkeren van de Spotify Connect van mijn receiver als de TV in art modus staat. De receiver blijft in een soort van opstartloopje hangen. Erg vervelend want juist als er gasten zijn wil je de art modus en muziek aan hebben staan.

 

Geprobeerd om de TV optisch aan te sluiten met de reciever. Dit werkt niet echt lekker. Het lijkt wel of hij de Dolby-modus niet altijd goed herkent. De hybride vorm, HDMI (arc) en  optisch, zodat ik kan kiezen naar behoefte, werkt zeker niet lekker. Geluid via optisch is dan erg zacht en het is constant een strijd (aan-uit-zetten) om muziek goed afgespeeld te krijgen. Daarnaast heb ik niet een topsegment-TV gekocht om weer met twee afstandsbedieningen op de bank te zitten.

 

De genoemde problemen (en flikkeren bij schemering) zijn met veel moeite aangemeld bij leverancier en Samsung. Het moederbord is vervangen. Flikkeren is opgelost maar de geluidsproblemen zijn er nog steeds. Voor nu berusten we ons in de situatie want we komen er nergens meer doorheen en een echt alternatief voor de geweldige looks is er niet. Dus we gebruiken de art modus en de apps bijna nooit. Of heeft er iemand nog een goede suggestie of ingangen bij de ontwikkelteams van de diverse apps zodat ook zij de bug fix van YouTube kunnen doorvoeren?

0 Likes
MichielSchram
Journeyman
Opties

Dank je wel @gouwepeer. Het lijkt mij ook niet nodig dat de 32LS03T een signaal over de HDMI geeft wanneer deze in Art Modus staat omdat er toch geen 2de apps zoals Spotify gedraaid kunnen worden. Het klopt dat ik gewoon de Spotify Connect op mijn Denon gebruik. Aansluiten van Chromecast direct op de receiver kan helaas niet meer omdat mijn HDMI-poorten vol zitten.

 

@MartijnK heb jij een lijst met links waar ik terecht kan voor het inschieten van een support call. Ik neem aan dat ik niet direct bij Netflix, NPO etc. terecht kan en dat ik bij jullie cloud-beheerders moet zijn die de configuratie doen?
Groet,

Michiel

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

@MichielSchram  schreef:

Aansluiten van Chromecast direct op de receiver kan helaas niet meer omdat mijn HDMI-poorten vol zitten.


Kan je hem wel (tijdelijk) op een makkelijk te verwisselen HDMI ingang aansluiten (bijvoorbeeld aan de voorkant) om uit te sluiten dat het de Chromecast zelf is die geen geluid naar de receiver stuurt? Indien je op die manier wel geluid krijgt zal dat betekenen dat de tv het geluid om een bepaalde reden tegen houdt.

0 Likes
MichielSchram
Journeyman
Opties

@gouwepeer de Chromecast via HDMI 1 werkt als een zonnetje met fantastisch geluid. Had verwacht bij aanschaf dat ik afscheid kon nemen van de Chromecast gezien de apps. Enige wat bij initiële opstart van de Chromecast gebeurt is dat het beeld gaat flikkeren. Work around is door de 32LS03T even in Art Modus te zetten en weer terug te schakelen naar tv-modus. Daarna is het beeld weer mooi stabiel.

 

Groet,

Michiel

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @MichielSchram.

 

Wij hebben helaas geen overzicht met alle app ontwikkelaars en de supportdesks hiervan.

Om in gesprek te raken met de app ontwikkelaar kun je je direct tot hen wenden.

 

Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat graag van je.

 

Fijne dag,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MichielSchram
Journeyman
Opties

Goede morgen @MartijnK,

Kan jij nog reageren op mijn screenshot van de expertinstellingen en wat ik hier mogelijk anders kan doen? Daarnaast zal ik je op de hoogte houden van feedback van de app-makers en van Denon in deze topic.

 

Met vriendelijke groet,


Michiel Schram

 

Met vriendelijke groet,

 

Michiel Schram

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Met één van deze opties heb je ook geluid van de andere apps, Wanneer je deze wijzigt zal het geluid ook worden weergegeven.

 

Fijne dag alvast en succes! 

 

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MichielSchram
Journeyman
Opties

@MartijnK

Gisteren kreeg ik een melding in het scherm dat de softwareversie was geupdate (1402). Het niet kunnen afspelen van geluid op mijn receiver met de diverse apps is hiermee opgelost. Ik heb het getest voor Netflix, NPO en YouTube. Dank jullie wel voor de fix en gelukkig hoef ik dus niet bij de app-makers te zijn en lag het aan het toestel. 👍

 

Helaas zijn de problemen wanneer de televisie in Art Modus staan alleen maar verergerd. Niet alleen kan ik geen muziek via Spotify afspelen via mijn Receiver maar kan ik ook niet meer de input veranderen. Het is dus nu ook onmogelijk om muziek van mijn cd-speler af te spelen als de Art Modus aan staat. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Kunnen jullie dit probleem oppakken?

 

Met vriendelijke groet,

 

Michiel Schram

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@MichielSchram

 

Wat goed om te horen dat de meeste issues met de nieuwe update zijn opgelost.

Kun je wel muziek spelen via de audio installatie als de koppeling van de TV luidspreker is gewijzigd?

Wellicht dat hier een update voor komt vanaf Denon.

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

@MichielSchram  schreef:

het aan het toestel. 

 

Helaas zijn de problemen wanneer de televisie in Art Modus staan alleen maar verergerd.

 

Het is dus nu ook onmogelijk om muziek van mijn cd-speler af te spelen als de Art Modus aan staat. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?


Ik denk dat de enige optie dan het losmaken van de HDMI kabel is, aangezien te tv blijkbaar toch een signaal naar de receiver blijft sturen. Indien het met een losgekoppelde HDMI (tussen tv en receiver) is opgelost zal dat bewijzen dat inderdaad de tv de boosdoener is in dit geval.

0 Likes
MichielSchram
Journeyman
Opties

@MartijnK,

Ook bij wijzigen van geluid naar optical of tv blijft het probleem zich voordoen. Reactie gehad van Denon en ze willen actief met jullie op zoek gaan naar een oplossing. Voelt wel goed als dit gebeurt en de echte experts er mee aan de slag gaan. Voel me nu een beetje een speelbal.

 

Met vriendelijke groet,

 

Michiel