Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung QLED 8K 65Q800T donker/slecht beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 24-10-2020 07:16 PM)
639 Weergaven
Zandhaas12
Apprentice
Opties

Beste community,

Sinds een paar dagen trotse eigenaar van een Samsung 65Q800T, omdat de vorige Qled (4k) uit 2018 net buiten de garantie kapot is gegaan. Gelukkig vanuit MediaMarkt de restwaarde teruggekregen, zodat ik deze televisie kon kopen. 

Helaas is het beeld erg donker en niet zo scherp als mijn vorige televisie. Diverse instellingen, streamingsdiensten uitgeprobeerd, echter helaas zonder resultaat. Daarnaast bij bijv. sport komt er een zwarte waas rondom de persoon. Had wel iets meer verwacht van een 8K televisie en twijfel of ik bij geen verbetering de televisie ga retouneren. Ook het gamen is niet veel scherper dan bij de vorige televisie. 

Kan iemand mij adviseren voor de instellingen of wellicht een andere optie? 

Mvg, leroy 

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Zandhaas12 ,

Vervelend dat je met deze tv ook weer een probleem ervaart!

Eigenlijk had MediaMarkt de eerste tv kosteloos moeten laten repareren.

Als de garantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
2 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit was dus geen deugdelijk product.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...

Is de volledige Model Code van de tv QE65Q800TALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1402.6? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zou je misschien, om te testen, een 8K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?

Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→ Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's 
Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan uploaden.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Zandhaas12
Apprentice
Opties

5BB393A1-4488-4519-9A11-C000B06A1979.jpeg

  

Goedeavond Dick, 

Allereerst hartelijk bedankt voor de terugkoppeling. M.b.t. het verhaal van mediamarkt, daar heeft u gelijk in alleen ik ben er al te lang mee bezig geweest en heb de restwaarde geaccepteerd. 

De firmware is ge-update volgens de laatste versie. Een 8k video op YouTube ziet er wel netjes uit, maar niet super scherp. Daarnaast lijkt het donkerder dan mijn eerdere qled. Bijgevoegd de foto’s. Ik hoor graag van u. 

69773353-49D0-4A3D-9299-8476CD854649.jpeg

AB671782-1B01-4C48-9E77-FC55136A25BC.jpeg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Zandhaas12 ,Leroy,

Geen dank! Bedankt voor de foto's! Deze zien er perfect uit. Het zijn natuurlijk wel stilstaande beelden.

De donkere beelden zou je nog kunnen tunen, maar de scherpte niet.

Als dit storend blijft, dan zou ik inderdaad overwegen om de tv te retourneren.

Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes