Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kanalen wisselen afstandsbediening S93c werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 31-01-2024 03:48 PM)
251 Weergaven
Basshoven
First Poster
Opties

Hallo,

Ik heb een samsung 65s93c aangeschaft en heb een probleempje met de afstandsbediening. 

Ik heb al meerdere topics gelezen met een soort gelijk probleem, maar helaas krijg ik mijn probleem niet opgelost.

De afstandsbediening doet alles wat hij moet doen behalve de kanalen schakelen. Als de kanalen schakel dan schakel ik de kanalen van samsung tv. Dus als ik via hdmi naar mijn kpn ontvanger zit te kijken en schakel van kanaal met de samsung afstandsbediening dan springt het scherm naar samsung tv, omdat het kanaal daar schakelt ipv op de Kpn receiver. De afstandbediening van kpn heeft wel alle instellingen goed overgenomen dus ik heb wel een werkende afstandsbediening, maar zou graag de samsung afstandsbediening ook werkend hebben.

Ik heb de tv al gecheckt op de laatste firmware en heb het menu universele afstandsbediening al een paar keer doorlopen. Anynet+ staat ook aan en CEC staat ook aan de Kpn receiver. Nu is het wel zo dat mijn type kpn receiver volgens mij niet in de lijst staat.

De tv waar het om gaat is een Samsung 65s93c en de KPN receiver is een sagemcom DIW7022

Heeft iemand de gouden tip om dit werkend te krijgen?

 

 

0 Likes
7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedemiddag @Basshoven ,

Hier staat de nodige informatie:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/hoe-installeer-ik-mijn-universele-bediening-op-sagemcom-diw702...

Laat even weten of het lukt. Anders kan er ook remote naar gekeken worden.

signatureee
Groet, Dick

Basshoven
First Poster
Opties

Dit bericht had ik inderdaad ook al eerder gezien. Maar het probleem komt niet helemaal overeen met mijn probleem volgens mij. En lees daar ook geen oplossing voor het probleem. 

Bij mij werkt de afstandsbediening wel, maar die "normale" programma schakelknoppen naast de volume knop staan niet goed ingesteld. Ik kan wel gewoon schakelen met de ronde knop op de afstandsbediening. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @Basshoven ,

Het beste is om er even remote naar te laten kijken:

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenaan wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Basshoven,

 

Is het gelukt om een remote afspraak te maken?

 

Met groet,

Ajay 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
Basshoven
First Poster
Opties

Ja, de afspraak was gemaakt. 

Maar volgens mij ben ik niet gebeld.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Basshoven,

 

Laat weten of er een nieuwe afspraak kan worden ingepland. Ik contacteer dan de betreffende afdeling.

 

Met groet,

Ajay

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes
Harry H
Navigator
Opties

Hoi @Basshoven ,

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn s93C en solar afstandsbediening. Ik heb Ziggokastje en doet het ook niet op de kanalen. Die ultra kleine afstandsbediening is eigenlijk al vet waardeloos om beet te pakken. Klein, glad, geen zenderknoppen maar wel voorkeurknopjes Prime, Netflix enz. Ik vind het een mispeer van Samsung en mis mijn oude BN-59 die wat voller was, geen vervelende voorkeurknopjes en wel zenders aanstuurde op Ziggo. Helaas werkt de BN niet op mijn nw tv. Alles voor het milieu, maar Samsung zou zich ook wel eens wat mogen richten op de gebruiker. Als je per ongeluk misgrijpt en je drukt daarbij heel snel een niet bedoelde voorkeur in, ben je zo een halve minuut verder. Als er een alternatief is voor dat priegel-ding hoor ik het graag.

grt Harry

 

0 Likes