Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung the Frame schade en defect

(Onderwerp aangemaakt op: een maand geleden)
137 Weergaven
Esthervdv
Student
Opties

Beste Samsung,

Willen jullie met mij meekijken, want ik weet even niet wat mijn rechten zijn/waar ik sta in deze kwestie. Op 13 maart kocht ik bij MR Speazy een Samsung the Frame 43Lso3B (2023) voor 789 euro. De tv is door POST NL bezorgd. Omdat ik alleenstaand moeder ben, heb ik mijn handige broer gevraagd om de tv voor mij op te hangen. Hij kwam op 5 april de tv ophangen. De tv heeft in de tussentijd onaangeroerd in de doos gestaan. Leerpunt: volgende keer binnen 2 dagen na het kopen de tv testen/ophangen.

Mijn broer heeft ook een the Frame en weet hoe hij deze moet ophangen. Met de grootste zorg hebben we de tv uitgepakt en gecheckt (niet aangezet). Toen hebben we deze opgehangen aan de muur. Bij het aandoen was er een barst zichtbaar aan de linkerkant. De barst is geen duim, meer een kras. Ik kon deze dag wel gewoon tv kijken. De volgende dag kon ik ook gewoon tv kijken, maar toen ontstond er een ander probleem. De tv ging constant aan en uit. Ik kwam ook niet meer in het menu. De stroom heb ik eraf gehaald en de afstandsbediening nagekeken, maar het probleem bleef zich (nadat ik weer even tv kon kijken) zich voordoen. Na een aantal dagen lukte het niet meer in om in het menu te komen, ook niet na het herstarten en ik kan sindsdien geen tv kijken. Sinds 5 april ben ik mr Speazy in contact over deze klacht. Ik heb hierbij aangegeven dat het om zowel een schade als een defect gaat en dat ik graag een reparatie of een vervangend product wil. Mr Speazy geeft aan dat het aan & uitgaan komt door de barst (door de schade). Op jullie forum las ik dat het aan & uitgaan lijkt op een defect aan de Invisble Cable en dat hier een monteur naar moet kijken. https://www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG01109041/

Ik heb mr Speazy hier meermaals op gewezen en dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat dit defect komt door de barst. Niet zonder dat er een monteur naar gekeken heeft. Ook is de tv op afstand gekocht en bezorgd met PostNL.  Mr. Speazy wil wel een monteur sturen, maar deze moet ik dan betalen. De kosten hiervan zijn tussen de 120 en 180 euro. Ik kan ook zelf een schade expert kiezen. Verder heb ik hen gewezen op de bewijsplicht die zij hebben voor de eerste 6 maanden. Zij zeggen dat ik ook een gedeeltelijke bewijsplicht heb, omdat ik de tv heb opgehangen zonder hem eerst te testen. Ook heb ik aangegeven dat ik last ondervindt van het niet hebben van een tv, en of zij een vervangend product kunnen bieden, maar hier wordt niet op ingegaan.

Toen ik nog eens naar de modelcode keek, zag ik dat dit een xxh model was. Ik heb bij het uitzoeken van de tv expliciet gekeken om een Benelux Model tv te kopen. Op de website van Mr speazy adverteren zij met een Benelux besturingssysteem. Maar het blijkt dus een Europees model te zijn. Dit voelt als misleiding en in jullie forum zag ik dat jullie dit vaker zien en dat ik grijze import is. Is dit het ook? Mr Speazy reageert als volgt:

‘Het model dat u van ons heeft ontvangen is een Europees model met een Benelux systeem, Nederlandse apps en garantie. 

Xxh is de voorts te distributeur in Europa en is dus niet alleen voor 1 land. Deze distributeur levert in heel Europa.’

Ik heb al benoemd dat ik dit een geschillencommissie wil aanschrijven, maar dacht eerst jullie te mailen voor advies. Willen jullie meedenken? Mr Speazy heeft wel aangegeven een ‘fikse korting’ te willen geven als ik een nieuwe tv bij hen koop. Ze willen niet benoemen wat deze 'fikse korting' inhoudt. Is dit coulant en moet ik daarin meegaan (nog een xxh model…) of zouden jullie het doorzetten naar de geschillencommissie. Super dank voor het meedenken en het advies!

Mvg

Esther 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Esthervdv
Student
Opties
2 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Esthervdv,

 

Bedankt voor jouw bericht. Schade ontdekken een paar weken na aankoop is voor de verkopende partij altijd moeilijk om een tevreden beslissing over te maken, omdat het product bij de klant stond al die tijd. Het is dus voor de verkopende partij moeilijk te bepalen wanneer de schade is ontstaan. Hierbij wordt meestal gehouden aan de verkoopvoorwaarden. Ik hoop dat je met jouw verkoper eruit komt en laat weten wanneer je meer informatie nodig hebt.

 

Met groet,

Ajay

  

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
Oplossing
Esthervdv
Student
Opties

Dank voor het antwoord!