op 03-07-2019 07:38 PM
Beste community,
Ik heb een probleem met mijn UE32EH5300 televisie. Sinds kort is het scherm extreem donker en is het lastig de televisie te gebruiken.
Nu heb ik natuurlijk de helderheid aangepast en dit heeft geen effect. Geen één instelling blijkt te werken. Ook heb zelfdiagnose het beeld gestest, geen resultaat. Ook terug naar fabrieksintellingen heeft geen effect.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem. Het beeld is donker. Er zijn geen dode pixels of wat je vaker ziet een half donker scherm. Alles doet het voorderest prima zonder problemen. Als ik een foto maak lijkt het scherm prima, maar dit is dus niet het geval.
Alvast mijn dank!
Met vriendelijke groet
Tycho Liebe
03-07-2019 07:51 PM - bewerkt 03-07-2019 07:54 PM
Goedenavond @Tycholiebe , Tycho,
Is de volledige Model Code van de tv UE32EH5300WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Het introductiejaar van de tv is 2012. Is de huidige softwareversie van de tv de 2008.0?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou je voor mij de beeldtest overnieuw kunnen doen volgens onderstaande eisen?
Ik kan het zo niet beoordelen. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Graag, ter beoordeling, toch de foto's van de strandfoto en de greyscales uploaden.
Het lijkt erop dat deze tv niet meer te redden is (2012).
Graag hoor ik van je..
op 03-07-2019 08:54 PM
Beste dkoster,
Dank voor uw bericht.
UE32EH5300WXXN is correct.
De firmware is 2007 en kan niet verder worden geüpdate.
Ook krijg ik maar 1 test afbeelding te zien bij zowel ja als nee. De grijs tinten komen niet aan bod.
Met vriendelijke groet
Tycho Liebe
op 04-07-2019 07:38 AM
Goedemorgen @Tycholiebe , Tycho,
De foto ziet er beroerd uit. Het kan kloppen dat er nog geen greyscales zaten op dit model.
De software kan nog wel via USB geüpdatet worden. Graag als laatste redmiddel dit doen.
Hier te vinden bij Downloads (2008.0): https://www.samsung.com/nl/support/model/UE32EH5300WXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-MST10PDEUC_2008.0.exe de map image (onder de map T-MST10PDEUC) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Mocht dit geen effect hebben dan denk ik dat je de tv als 'overleden' moet beschouwen..