Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Specificaties TV aangepast na firmware update

(Onderwerp aangemaakt op: 07-12-2022 02:39 PM)
965 Weergaven
chrisssj2
Explorer
Opties

De Samsung s95B heeft meermaalse firmware updates die de helderheid aanpast. alle pictures modes met 200 nits naar beneden. SDR van over  1000 nits naar 500 nits. GameHDR ook NOG eens 200 nits naar beneden gestelt.
Uiteindelijk is het HDR beeld/highlights van 1500 nits naar 1000 gegaan.

Samsung's reactie hierop zou zijn dat dit gedaan is om het beeld nauwkeuriger te maken. Deze reactie is incorrect/incompleet. Dit is waar voor firmware 1211 gezien de FMM mode nu correct de EOTF trackt zoals verwacht. Echter het punchy samsung beeld waarvoor mensen de TV kopen in de andere picture modes lijden hier ook onder op de firmwares die later dan 1211 komen. 1082/1204/1211 zijn nog Firmwares waar deze beeldkwaliteit wel in tact is.
Maar op 1300/1400 firmwares word het beeld gebutcherd.

Samsung weigerd de 0000 firmware vrij te geven en het product te herstellen waarmee het op de markt gebracht is en geadverteerd.

Dit is een bait en switch, lijkt wel door dmv indrukwekkende beelden mensen binnen te halen voor je product en daarna de helderheid aan te passen.

Ik waarschuw andere klanten hiermee hiervoor en vraag samsung zijn verantwoordelijkheid te nemen om dit product naar oorspronkele staat en specificatie te brengen.

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @chrisssj2, goedemiddag.

 

Dit is niet nodig hoor, dit is namelijk geen probleem. Je bent bij het in gebruik nemen van je TV akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden, in deze voorwaarden staat ook dat er wijzigingen aangebracht kunnen worden als dat nodig mocht zijn. Dit heeft niets te maken met "switch and bait"

 

cid:image004.png@01D9094F.82329640

 

cid:image009.png@01D9094F.82329640

 

Uiteraard wensen we je wel heel veel gebruiksplezier toe met jouw TV!

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
chrisssj2
Explorer
Opties

Hopelijk dat meer mensen dit lezen voor meer aandacht voor dit probleem wat bekend is en ook wijdverspreid!

Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @chrisssj2, goedemiddag.

 

Dit is niet nodig hoor, dit is namelijk geen probleem. Je bent bij het in gebruik nemen van je TV akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden, in deze voorwaarden staat ook dat er wijzigingen aangebracht kunnen worden als dat nodig mocht zijn. Dit heeft niets te maken met "switch and bait"

 

cid:image004.png@01D9094F.82329640

 

cid:image009.png@01D9094F.82329640

 

Uiteraard wensen we je wel heel veel gebruiksplezier toe met jouw TV!

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
chrisssj2
Explorer
Opties

Oh ja zeker wel hor! switch en bait!!! Ik snap dat jullie het proberen te verdoezelen en voor de onervaren gebruiker lukt dat aardig. Jullie laten het beeld van dit scherm eerst heel mooi helder voorkomen onder bepaalde specificaties en dit maakt een bepaalde indruk bij de reviews, en daarna worden de TV keihard generfed. Waarom is onduidelijk, officiele statement is om het beeld nauwkeuriger te maken. Maar we weten allemaal dat dit niet zo is. aangezien ALLE picture modes gebutchered zijn. Dit argument kan alleen opgaan voor de nauwkeurige Filmmaker mode die ook bedoeld is om nauwkeurig te zijn. Alle andere modes word het samsung beeld waar de TV op de markt is gekomen afgeslacht!  Alles moet EOTF nauwkeurig opeens, en waarom? want dat heeft samsung nooit prioriteit gegeven.

STOP met je straatje schoon te vegen, er zijn enorm veel berichten hierover. Waarin mensen zelfs het hebben over een class action law suit. Ik word hier echt zo enorm boos van dat je dit probleem probeerd te ontkennen, niks voor niks dat zoveel mensen hier niet over te spreken zijn. (misschien nog niet genoeg maar hier ben ik!)

Natuurlijk kan de fabrikant aanpassingen maken maar ook daar zitten limieten aan tov consumentenrechten etc.  en moet het zich ook aan bepaalde voorwaardes voldoen en kan/ of zouden de klanten hun feedback daarin gehoord moeten kunnen worden. ipv de boel ontkennen dat er geen probleem is!!!

Elke FW upgrade voelt als een downgrade (fw update problemen zijn nog veel groter dan wat ik hier aangeef), en het lijkt pure onkunde of/en onwillendheid om dit op te lossen van wat ik allemaal lees wat er met jullie gecommuniceerd is.
Tevens feedback negeren van je klanten lijkt me ook niet een wijs ding. Zeker aangezien ik ook niet de enige ben.

De repair service die mijn moederbord heeft vervangen beaamt dit ook dat dit niet netjes is wat jullie doen(om het maar zacht te zeggen)!!! Helaas gaat dat moederbord maar tot 1310 en de 1204/1211 firmwares blijven uit. Ik voel me opgelicht door scamsung!

chrisssj2
Explorer
Opties

Zie hier de schande in hoe de problemen onder het tapijt geveegt worden. Het probleem word in alle toonaarde ontkent, en totaal genegeerd en afgedaan als je heb niks te zeggen het is normaal dat er updates zijn voor je TV (ongeacht wat deze doen)
En word op "opgelost" gezet om zo verder geen aandacht te trekken.

Basically samsung geeft je de dikke middelvinger.

chrisssj2
Explorer
Opties

.

0 Likes
chrisssj2
Explorer
Opties

.

0 Likes
Dufoort
First Poster
Opties

De Samsung s95B heeft meermaalse firmware updates die de helderheid aanpast. alle pictures modes met 200 nits naar beneden. SDR van over 1000 nits naar 500 nits. GameHDR ook NOG eens 200 nits naar beneden gestelt. Uiteindelijk is het HDR beeld/highlights van 1500 nits naar 1000 gegaan. Samsung's reactie hierop zou zijn dat dit gedaan is om het beeld nauwkeuriger te maken. Deze reactie is incorrect/incompleet. Dit is waar voor firmware 1211 gezien de FMM mode nu correct de EOTF trackt zoals verwacht.

Echter het punchy samsung beeld waarvoor mensen de TV kopen in de andere picture modes lijden hier ook onder op de firmwares die later dan 1211 komen. 1082/1204/1211 zijn nog Firmwares waar deze beeldkwaliteit wel in tact is.

Maar op 1300/1400 firmwares word het beeld gebutcherd. Samsung weigerd de 0000 firmware vrij te geven en het product te herstellen waarmee het op de markt gebracht is en geadverteerd.

Dit is een bait en switch, lijkt wel door dmv indrukwekkende beelden mensen binnen te halen voor je product en daarna de helderheid aan te passen. Ik waarschuw andere klanten hiermee hiervoor en vraag samsung zijn verantwoordelijkheid te nemen om dit product naar oorspronkele staat en specificatie te brengen.

De TV's in 2023 hebben deze wijzingen schijnbaar in de firmware gerevert en nu zijn er dus nieuwe modellen tv's die dit mankement niet hebben alleen om hun nieuwe lijn televisies te pushen en beter over te laten komen met betere helderheid. Bewijs hiervoor is ook het apparaat naam in windows van de S95B die niet lijkt te kloppen maar op iets anders doet wijzen. We worden BAMBOOZELED!

Het mag dan in de voorwaardes staan dat samsung de firmware mag aanpassen, maar dat je daar als fabrikant naar moet wijzen puur als argument is echt zeer zwak. Je bent simpelweg betrapt samsung. Dit argument zou denk ik ook niet in de rechtzaal het overleven.

0 Likes
Dufoort
First Poster
Opties

De Samsung s95B heeft meermaalse firmware updates die de helderheid aanpast. alle pictures modes met 200 nits naar beneden. SDR van over 1000 nits naar 500 nits. GameHDR ook NOG eens 200 nits naar beneden gestelt. Uiteindelijk is het HDR beeld/highlights van 1500 nits naar 1000 gegaan. Samsung's reactie hierop zou zijn dat dit gedaan is om het beeld nauwkeuriger te maken. Deze reactie is incorrect/incompleet. Dit is waar voor firmware 1211 gezien de FMM mode nu correct de EOTF trackt zoals verwacht.

Echter het punchy samsung beeld waarvoor mensen de TV kopen in de andere picture modes lijden hier ook onder op de firmwares die later dan 1211 komen. 1082/1204/1211 zijn nog Firmwares waar deze beeldkwaliteit wel in tact is.

Maar op 1300/1400 firmwares word het beeld gebutcherd. Samsung weigerd de 0000 firmware vrij te geven en het product te herstellen waarmee het op de markt gebracht is en geadverteerd.

Dit is een bait en switch, lijkt wel door dmv indrukwekkende beelden mensen binnen te halen voor je product en daarna de helderheid aan te passen. Ik waarschuw andere klanten hiermee hiervoor en vraag samsung zijn verantwoordelijkheid te nemen om dit product naar oorspronkele staat en specificatie te brengen.

De TV's in 2023 hebben deze wijzingen schijnbaar in de firmware gerevert en nu zijn er dus nieuwe modellen tv's die dit mankement niet hebben alleen om hun nieuwe lijn televisies te pushen en beter over te laten komen met betere helderheid. Bewijs hiervoor is ook het apparaat naam in windows van de S95B die niet lijkt te kloppen maar op iets anders doet wijzen. We worden BAMBOOZELED!

Het mag dan in de voorwaardes staan dat samsung de firmware mag aanpassen, maar dat je daar als fabrikant naar moet wijzen puur als argument is echt zeer zwak. Je bent simpelweg betrapt samsung. Dit argument zou denk ik ook niet in de rechtzaal het overleven.

0 Likes