op 17-05-2021 10:09 PM
Hallo,
We hebben sinds december een Samsung frame 2020. Model code qe50Ls03tasxxn
Hij wordt automatisch geüpdatet. Nu willen we een Sonos Beam aansluiten. Dit lukt echter niet. We hebben diverse kabels geprobeerd en zowel via optisch als via Arc krijgen we geen geluid.
De Tv krijgt ook geen signaal door dat er een HDMI aansluiting gebruikt wordt. Bij de geluidsuitvoer blijven maar drie opties zichtbaar, optisch , tv luidspreker en Bluetooth.
We hebben geprobeerd om de tv te resetten maar die mogelijkheid is niet te selecteren. Is niet dik gedrukt. ( lijkt me ook niet helemaal goed?....) We hebben de tv een nacht zonder stroom gelaten, verschillende kabels geprobeerd en optisch maar geen resultaat.
Wie weet hoe dit moet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-05-2021 02:22 PM
op 20-05-2021 03:58 PM
Ik houd jullie zeker op de hoogte. Ook voor mensen die dit in de toekomst ook meemaken. Scheelt anderen een hoop gedoe!! Ik zou deze week teruggebeld worden hierover.
op 20-05-2021 04:17 PM
op 09-07-2021 08:14 PM
Deze week heeft Samsung een update op onze Frame geïnstalleerd. Dit heeft zeer grote gevolgen op de Sonos soundbar! Zodra het volume op de Samsung afstandbediening gewijzigd wordt springt het direct naar maximaal volume!!!
Na telefonisch contact met de Samsung helpdesk is het antwoord van de overigens zeer aardige meneer: We horen dit probleem ook bij ander merken Soundbar. Alleen de Samsung soundbar is geschikt voor de laatste update. De policy van Samsung is nu dat men de klant geforceerd dwingt een Samsung soundbar te kopen.....
Op mijn vraag of dit wel klantvriendelijk is en wat ik nu met mijn dure Sonos soundbar moet doen wist hij geen passend antwoord te geven.
Als Samsung zo starrig blijft dan kunnen we binnenkort bij o.a. Radar en andere media meer aandacht verwachten voor deze zeer vreemde Samsung actie.
09-07-2021 08:30 PM - bewerkt 09-07-2021 11:23 PM
Goedenavond @Inge11 ,
Even vooraf:
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Over welke Sonos soundbar gaat het?
Het antwoord van de helpdesk is ridicuul en is zeker niet de policy van Samsung.
Laten we eerst maar de gegevens afwachten voordat Radar in beeld komt.
Bovendien waren er hier anders veel meer klachten over binnengekomen..
op 10-07-2021 11:14 AM
Goedemorgen Dick,
Allereerst mijn excuses dat ik mijn bericht in een reeds afgesloten topic geplaatst heb. Ik ben hier voor het eerst en eerlijk gezegd ben ik via de zoekfunctie in dit bericht beland.
Ik heb 3 uitroeptekens gebruikt en je hebt gelijk dat 1 voldoende moet zijn. Zie het echter als een uiting van mijn ergernis. Het is niet leuk als er laat in de avond het volume plotseling keihard door de woning schalt en de buren klagen wat ik aan het stunten ben.
Op jouw verzoek vermeld ik hierbij de ontbrekende gegevens:
Modelcode: QE50LS03TASXXN
Softwareversie: 2014
Sonos Playbar, Sonos Sub en 2 x Sonos Play3W
Ik hoop dat deze informatie toereikend is, zo niet dan hoor ik het wel.
Bij voorbaat dank voor je support.
Groet,
Inge
10-07-2021 12:32 PM - bewerkt 10-07-2021 12:50 PM
Hey @Inge11 , Inge,
Bedankt voor de informatie! Uiteraard begrijpelijk dat dit erg vervelend is.
Je hebt het over een door Samsung deze week geplaatste update.
Samsung zelf plaatst geen updates, want de tv haalt die automatisch binnen.
Ik begrijp ook niet hoe je aan deze informatie komt. De helpdesk heeft in ieder geval geen gelijk.
De softwareversie (2014) die op de tv staat, is overigens niet van deze week, maar van 16 juni.
Je probleem wordt dus niet veroorzaakt door een software-update, maar is een technisch probleem.
Daarom ook de volgende vragen. Hoe is de Sonos Playbar aangesloten op de tv?
Via HDMI (ARC)? Met een optische kabel? Gebeurt het bij het ingedrukt houden van de volume toets of met stapjes tegelijk?
Gebeurt het ook met de AB van de Sonos Playbar? Gebeurt het bij een bepaalde bron, zoals Spotify, Netflix, etc.?
Je kunt sowieso met de Sonos app een volumelimiet instellen.
https://support.sonos.com/s/downloads?language=nl_NL
Er wordt beschreven dat het uitschakelen van de Autoplay functie kan helpen.
Deze optie wordt ook beschreven. Vertaald met Google Translate. Geen idee of het werkt:
"Wat ik deed, was in mijn apparatuurinstellingen in de app. Navigeerde naar mijn Sonos Connect AMP, het apparaat dat de luidsprekers regelde die naar het maximale volume gingen, en de fysieke knoppen op de versterker zelf uitschakelde.
Het moet fantoomsignalen van de fysieke knoppen hebben ontvangen, want nu werkt het geweldig."
op 10-07-2021 01:58 PM
Hoi Dick,
Hartelijk dank voor je reactie.
Omdat afgelopen woensdag op het beeldscherm rechtsboven de mededeling stond dat er een update automatisch geïnstalleerd was ging ik er van uit dat dit dus die woensdag ook gebeurd is.
"Toevallig" merkte ik dat de Samsung AB alleen nog maar goed functioneerde als ik de AB meer op de TV richtte. Dus heb ik die woensdagavond ook de batterijen vernieuwd.
Het probleem ontstond dus eigenlijk ook na de vervanging van de batterijen. De helpdeskmedewerker heeft me geholpen met het opnieuw connecten van de AB maar helaas had dit geen resultaat. Hij heeft toen een aantal minuten overlegd met zijn collega en sprak toen zijn ridicule uitspraak uit.
De Sonos playbar is met een optische kabel aangesloten.
Het probleem ontstaat nadat ik het volume op de Samsung AB verander, het schiet na paar seconden naar maximaal en is niet meer uit te zetten.
Dit gebeurt ook bij andere bronnen zoals Netflix etc.
Bij de Sonos playbar zat volgens mij geen AB maar ik gebruik de Sonos S2 app. Als ik deze App gebruik kan ik het volume van de TV zonder probleem veranderen. Het is echter niet handig de Samsung AB en mijn telefoon samen te gebruiken.
Het instellen van het volumelimiet biedt geen soelaas want zodra de Sonos App verlaten wordt schiet het volume weer naar maximaal.
Ik zal tevens de Sonos community raadplegen of men daar inmiddels meerdere klachten op dit gebied ontvangen hebben.
Heb jij nog enig idee wat de oplossing kan zijn?
Bvd
groet,
Inge
op 10-07-2021 02:36 PM
Hoi @Inge11 , Inge,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zou zeker je vraag ook in de Sonos Community stellen.
Wat ik tot nu toe gevonden heb, is de AB de boosdoener. De AB/app van Sonos werkt wel.
Het heeft te maken met het IR-signaal van de AB van de tv. De Sonos krijgt dan meerdere signalen door.
Dit zal waarschijnlijk een bug zijn die alleen op te lossen is door Sonos.
Je zou ook nog kunnen overwegen om een andere universele AB aan te schaffen..
op 11-07-2021 09:58 PM
Hoi Dick,
Ik sta op punt van vakantie en zal zeer zeker na mijn vakantie Sonos contacten en houd je op de hoogte.
Groet,
Inge