Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sonos beam niet aansluiten op Frame 2020

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2021 10:09 PM)
3253 Weergaven
Rianne1
Explorer
Opties

Hallo,

We hebben sinds december een Samsung frame 2020. Model code qe50Ls03tasxxn
Hij wordt automatisch geüpdatet. Nu willen we een Sonos Beam aansluiten. Dit lukt echter niet. We hebben diverse kabels geprobeerd en zowel via optisch als via Arc krijgen we geen geluid.

De Tv krijgt ook geen signaal door dat er een HDMI aansluiting gebruikt wordt. Bij de geluidsuitvoer blijven maar drie opties zichtbaar, optisch , tv luidspreker en Bluetooth. 
We hebben geprobeerd om de tv te resetten maar die mogelijkheid is niet te selecteren. Is niet dik gedrukt. ( lijkt me ook niet helemaal goed?....) We hebben de tv een nacht zonder stroom gelaten, verschillende kabels geprobeerd en optisch maar geen resultaat.

Wie weet hoe dit moet?

0 Likes
Spring naar oplossing
39 Antwoorden
Rianne1
Explorer
Opties

We kijken tv met een ci module met caiway. 
We hebben inderdaad geen ander apparatuur aangesloten op de OCB. De OCB hoeft niet in het zicht te staan van de afstandsbediening. Dat staat hij nu ook niet en dat gaat goed. Maar we hebben hiervoor gekozen omdat je dan geen draden meer hebt alleen maar de tv ( en hopelijk de beam). Uiteraard kan het wel bij de tv staan. 
Ik heb Samsung aan de telefoon gehad. Zij hebben een diepe reset op afstand uitgevoerd. Ik kan nu weer bij het kopje zender en het resetten is nu ook wit ipv grijs. Dat is dus opgelost. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Rianne1 ,

Ik vraag me wel af hoe je een soundbar kunt aansluiten op een OCB die in een kelder staat.
Hiervoor zou je dus een HDMI kabel van 5 meter moeten hebben om em aan te kunnen sluiten.
Als je alleen kijkt met een CI+ module, dan gebruik je de AB inderdaad alleen voor de tv.
De bijgeleverde Invisible Cable is er juist voor bedoeld om geen snoeren over de muur te laten lopen.
Na de diepe reset: "Ik kan nu weer bij het kopje zender en het resetten is nu ook wit ipv grijs. Dat is dus opgelost"
Maar is de tv nu ook gereset? Is de Sonos daardoor zichtbaar?

signatureee
Groet, Dick

Rianne1
Explorer
Opties

Klopt, het is een HDMI kabel van 6 meter. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat dat het signaal beïnvloedt. 
De televisie is getest maar nee de soundbar komt nog steeds binnen zoals gisteren. Dus wel zichtbaar met blauw vinkje en rood rondje maar geen signaal erbij. 
Ik ga morgen maar eens naar expert; waar we de Sonos gekocht hebben, voor advies.

Ik weet het echt niet meer

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rianne1 , Rianne,

De lengte van een kabel zou niet uit moeten maken. Ik weet niet welke je hebt, want er zat ook een HDMI kabel bij de Sonos.
Je zegt dat je met verschillende kabels hebt getest, maar heb je dan meerdere van die lange kabels?
Zijn dat ook hoogwaardige kabels? Je zou met de originele nog kunnen testen met de Sonos op de plek waar de OCB staat.
Een blauw vinkje en rood rondje duidt vaak op een defecte kabel.
Contact opnemen met de leverancier is zeker een goed plan.

Houd me even op de hoogte van de voortgang.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Rianne1
Explorer
Opties

Hallo Dick,

Allereerst bedankt voor je hulp. Ik heb een kabel van 20 eur. Ik heb geen idee of dat goed is. Nee ik heb getest met 1 lange kabel. De optie om de beam bij de OCB te zetten heb ik gedaan met een andere kabel. Uiteindelijk denk ik dat er wat mis is met de Sonos. 
Ik laat hier weten als het opgelost is en vooral hoe...

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Rianne1,

Ik hoor graag hoe het is afgelopen! Anders kunnen we nog op afstand bijvoorbeeld de HDMI-poorten resetten.

Hier lees je hoe dit in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
Rianne1
Explorer
Opties

Hallo Bruce,

Ik heb een iPhone en dan kan je die app niet openen. Is er een andere manier voor?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Rianne1 ,

Je hoeft de app niet te openen/installeren.
Dat is alleen nodig als je een probleem hebt met een Samsung telefoon.
Je moet gewoon dit nummer bellen om een afspraak te maken: 088-9090100.
Of klik op SMART TV'S..

signatureee
Groet, Dick

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Rianne1,

Laat je weten of het is gelukt? 😉

rsz-846676
0 Likes
Rianne1
Explorer
Opties

Hoi!!

de HDMI poorten zijn geresed, helaas geen oplossing. Ze gaan van Samsung nu navraag doen of er eerst een update moet komen. Ze zijn bang dat het helemaal niet kan. Lekker voor de gek gehouden bij de aankoop van de beam

0 Likes