Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sonos beam niet aansluiten op Frame 2020

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2021 10:09 PM)
3266 Weergaven
Rianne1
Explorer
Opties

Hallo,

We hebben sinds december een Samsung frame 2020. Model code qe50Ls03tasxxn
Hij wordt automatisch geüpdatet. Nu willen we een Sonos Beam aansluiten. Dit lukt echter niet. We hebben diverse kabels geprobeerd en zowel via optisch als via Arc krijgen we geen geluid.

De Tv krijgt ook geen signaal door dat er een HDMI aansluiting gebruikt wordt. Bij de geluidsuitvoer blijven maar drie opties zichtbaar, optisch , tv luidspreker en Bluetooth. 
We hebben geprobeerd om de tv te resetten maar die mogelijkheid is niet te selecteren. Is niet dik gedrukt. ( lijkt me ook niet helemaal goed?....) We hebben de tv een nacht zonder stroom gelaten, verschillende kabels geprobeerd en optisch maar geen resultaat.

Wie weet hoe dit moet?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rianne1
Explorer
Opties

Wat ik nog kan bedenken; we hebben de connectbox in de kelder staan. Hemelsbreed niet ver maar wel een muur ertussen....?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
39 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Rianne1 ,

Vervelend! Bij Geluidsuitvoer zal hij ook niet zichtbaar worden, maar bij Bron.
Als het geluid het niet doet , dan kan het zijn dat je nog even de HDMI als uitgang op je tv moet selecteren.
Het is raar dat er settings greyed out zijn. Dit zou je op kunnen lossen met spanningsloos zetten, maar helpt dus niet.
Je zou ook tijdelijk de Bron even op Tv kunnen zetten. Als je een optische verbinding maakt, dan moet je bij Geluidsuitvoer optisch selecteren.
Dat is niet ideaal, want een optische kabel support bv. geen TrueHD, DTS HD of Dolby Digital Plus.
Bovendien zou je ook de AB van de tv niet volledig kunnen gebruiken.

Laat even weten of het lukt..

signatureee
Groet, Dick

Rianne1
Explorer
Opties

image.jpg

Hallo Dick,

Ook bij bron komt er niks tevoorschijn. Behalve bovenstaand.

Moet ik BCC weer contacteren of contact zoeken met Samsung? 

0 Likes
Rianne1
Explorer
Opties

O ja optisch doet het ook niet, krijg dan wel een melding dat hij hem herkend maar geeft foutmelding

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rianne1 , Rianne,

Ik zie dat Sonos Beam verschijnt als mediaserver op tv.
Dit blijkt een bug te zijn en is een netwerk issue.
Hoe is de tv aangesloten op het internet? Bedraad? Wifi?
Welke foutmelding krijg je als een optische connectie maakt?

signatureee
Groet, Dick

Rianne1
Explorer
Opties

image.jpg

Hij is op WiFi gekoppeld. 
Hij zoekt even en vindt dan de Sonos maar dan geen luidspreker gedetecteerd. Zie foto. Dan kom je niet meer verder omdat bij bron dus niks staat.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rianne1 , Rianne,

Vergeet even optisch en houd het even bij HDMI (ARC). Beide devices moeten aangesloten zijn op die poorten.
Zou je willen proberen om de tv bekabeld aan te sluiten? Anders met wifi een ander netwerk proberen.
Ik weet niet of je nu 2.4 GHz of 5 GHz gebruikt. Je zou ook nog het Gast-netwerk kunnen gebruiken.
Als dat tenminste aanstaat in de router..

signatureee
Groet, Dick

Rianne1
Explorer
Opties

Ik heb de beam en tv op ons gasten netwerk gezet. Dan herkend hij hem nu bij bron maar komt niet te staan bij geluidsinvoer, dan geeft hij gaan dat hij geen signaal heeft

image.jpg

image.jpg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rianne1 , Rianne,

In ieder geval een stapje verder. Zoals ik al eerder zei, zie je de Sonos niet bij Geluidsuitvoer, maar op de plek waar je em nu ziet.
Vreemd, want het blauw vinkje geeft aan dat er iets gevonden is, maar uit geschakeld zou zijn.
Zeker dat HDMI 3 de ARC poort is? Staat Anynet+ (HDMI_CEC) aan?
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Wil je ook de Sonos een poosjes spanningsloos zetten?

signatureee
Groet, Dick

Rianne1
Explorer
Opties

Sonos spanningsloos gezet maar zonder resultaat. 

0 Likes