Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sonos beam niet aansluiten op Frame 2020

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2021 10:09 PM)
3255 Weergaven
Rianne1
Explorer
Opties

Hallo,

We hebben sinds december een Samsung frame 2020. Model code qe50Ls03tasxxn
Hij wordt automatisch geüpdatet. Nu willen we een Sonos Beam aansluiten. Dit lukt echter niet. We hebben diverse kabels geprobeerd en zowel via optisch als via Arc krijgen we geen geluid.

De Tv krijgt ook geen signaal door dat er een HDMI aansluiting gebruikt wordt. Bij de geluidsuitvoer blijven maar drie opties zichtbaar, optisch , tv luidspreker en Bluetooth. 
We hebben geprobeerd om de tv te resetten maar die mogelijkheid is niet te selecteren. Is niet dik gedrukt. ( lijkt me ook niet helemaal goed?....) We hebben de tv een nacht zonder stroom gelaten, verschillende kabels geprobeerd en optisch maar geen resultaat.

Wie weet hoe dit moet?

0 Likes
Spring naar oplossing
39 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @Rianne1 , Rianne,

Oké. Ik kom er morgen op terug..

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Rianne1
Explorer
Opties

Wat ik nog kan bedenken; we hebben de connectbox in de kelder staan. Hemelsbreed niet ver maar wel een muur ertussen....?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Rianne1 , Rianne,

Ik hoop niet dat je het  over de One Connect Box hebt, want die hoort in de buurt van de tv te  staan.
Je zou deze dan ook niet kunnen bedienen. Waarschijnlijk bedoel je de router.
Dit staat nog open voor de greyed out setting om de tv te resetten.
Tijdelijk de Bron even op Live tv of SAMSUNG TV Plus. Als het echt niet lukt, dan moet er iemand van Sonos naar kijken.
Het is sowieso al vreemd dat de Sonos als Media Server wordt herkend en dat optisch ook niet werkt.
Misschien even contact opnemen met BCC..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Rianne1
Explorer
Opties

Goedemorgen,

Ik bedoel de one connect box. Er is ons verteld dat als de kabel het haalt het niet erg is als hij in een andere ruimte staat. We hebben ook geen problemen gehad met de tv en kunnen hem gewoon bedienen. 
Maar misschien moeten we het eens loskoppelen en de one connect box naast de tv zetten om te kijken of het dan lukt?

Groet Rianne

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rianne1 , Rianne,

Het blijft een vreemde constructie. Ik begrijp dan ook niet hoe je apparatuur erop kunt aansluiten en bedienen.
Staat de apparatuur ook in dezelfde ruimte? Hier nog steeds geen antwoord op:
Voor de greyed out setting om de tv te resetten de Bron even op Live tv of SAMSUNG TV Plus..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Rianne1
Explorer
Opties

Hoi hoi,

Apparatuur zoals de beam staat wel in de ruimte. Alleen de one connectbox in de kelder, de AB werkt op de tv en niet op de box vandaar dat het kon. 
Denk je dat het een oplossing is om alles in 1 ruimte zetten?

je andere vraag snap ik niet goed. Als ik naar bron ga dan kan ik tv selecteren. Maar dan kan ik nog niet resetten. Deze is grijs.

het kopje donders is ook helemaal grijs? Hoort dat wel?

0 Likes
Rianne1
Explorer
Opties

image.jpg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rianne1 , Rianne,

Waarschijnlijk bedoel je Zenders i.p.v. donders. Het wordt er in ieder geval niet duidelijker op dus een heleboel vragen.
Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, via ethernet, etc.? Wat zit er normaal aangesloten op de OCB?
Dus zonder Sonos. Waarschijnlijk niks, want anders kun je die niet bedienen met een afstandbediening.
Waarschijnlijk bedien je alleen de tv, zoals het volume, bronnen selecteren , apps starten, etc.
De OCB hoort in ieder geval in het zicht te staan van de afstandsbediening en als het kan in dezelfde ruimte.
Resetten doe je bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Graag wat meer duidelijkheid..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Haal aub de one connect box uit de kelder🤦‍

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Rianne1
Explorer
Opties

Maar denkt u dat dat de oplossing is dan? Er zit standaard zo’n lange kabel bij de frame. We hebben hier 5 meter van gebruikt. Ons is verteld dat dit rustig kan. Je kan hem zelfs verlengen tot 15 meter.

Naar als je denkt dat het de oplossing kan zijn kunnen we het proberen.

0 Likes