op 17-05-2021 09:41 PM
Goedeavond,
Na maanden goed gewerkt te hebben kunnen we ineens de kanalen en guideknop van onze humax kabelontvanger niet meer wijzigen met de samsung afstandsbediening.
Al geprobeerd opnieuw de humax te koppelen, tv reset gedaan, batterijen eruit, stekker eruit, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om met de afstandsbediening van de tv de humax te bedienen. Met de afstandsbediening van de humax zelf kan ik de kanalen nog wel wijzigen.
Waar moet ik het probleem zoeken?
Bedankt alvast,
op 17-05-2021 11:10 PM
Goedenavond @melissaa , Melissa,
Dat is niet de bedoeling. Over welke Humax gaat het? Type? Zou je de AB op deze manier willen resetten?
Verwijder de batterij(en) uit de Remote. Houd de Power button op de lege Remote minimaal 20 seconden ingedrukt.
De batterij(en) terugplaatsen. Opnieuw pairen. Zou je ook de Humax een poos spanningsloos willen zetten?
op 18-05-2021 07:23 PM
Goedeavond Dick,
Bedankt voor de snelle reactie,
Ik heb de humax, (IRHD-5300C/NL vandaag spanningsloos gezet en alle stekkers eruit.
ook de Remote heb ik gereset volgens jouw procedure.
Helaas wil die met paren nog niet van zender wijzigen als ik de channel knop bedien. Ook niet als ik het humax model invoer.
Heb je nog andere tips/ideeen?
Groet Melissa
18-05-2021 07:33 PM - bewerkt 19-05-2021 09:44 PM
Hey @melissaa , Melissa,
Geen dank! Jammer dat het nog niet is gelukt. Ik wil graag nog wat informatie van je hebben.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1420.0? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Staat Anynet+ (HDMI-CEC) aan? Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Wie is je provider? Alvast bedankt!
op 18-05-2021 07:45 PM
Hoi Dick,
De software versie staat 1420
Anynet + staat een blauw bolletje achter. Een keer aan en uitzetten heeft ook niet geholpen helaas.
Mijn provider is Ziggo
Groet Martijn
op 18-05-2021 08:03 PM
Hey @melissaa , Martijn,
Bedankt voor de snelle info! Wel een gedateerde decoder 😉. 2012. Zit zelfs nog scart op.
Je zou nog kunnen proberen om bij Serviceprovider UPC te selecteren.
Daarna bij Kan. omh. of Kan.oml. steeds met Nee beantwoorden totdat je Modelnummer zoeken ziet.
Bij Fabrikant Humax selecteren (doe je misschien al) en bij Modelnummer IRHD5300C..
op 18-05-2021 09:33 PM
Hoi Dick,
Upc geselecteerd en vervolgens inderdaad model en type ingevoerd wat ik ook al bij ziggo gedaan had. Maar helaas weer zonder resultaat.
Zijn er nog andere mogelijkheden of licht het aan de oude decoder? Hij heeft tot zondag wel probleemloos gewerkt zonder dat we iets veranderd hebben is hij gestopt 😞
op 18-05-2021 10:04 PM
Hoi @melissaa , Melissa,
Vervelend dat het nog niet is opgelost. De decoder wordt nog steeds gebruikt bij Ziggo.
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken:
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Anders even informeren bij Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/?gclsrc=aw.ds&
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 19-05-2021 09:24 PM
Ik ga er nog even mee aan de slag Dick, bedankt alvast voor de moeite, je hoort van me.
op 19-05-2021 11:29 PM
Hoi Dick,
Bij ziggo geven ze aan dat ze er weinig mee kunnen omdat het niet hun afstandsbediening is. Vandaag ook een andere humax geprobeerd die ik nog had staan, hierbij werkt het ook niet. Dus lijkt toch echt in de TV te zitten.
Samsung net aan de lijn gehad, keurig te woord gestaan, alle stappen doorlopen om de afstandsbediening te koppelen, echter geen resultaat. Het scheen weleens vaker voor te komen, en moet het de komende dagen nog paar keer proberen was het advies, kan zijn dat hij het weer gaat doen.
Blijf het toch vreemd vinden dat het zo ineens niet meer werkt. Je zou denken dat er een foutje in de software is geslopen van de tv:(