Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Nieuwe Ziggo Mediabox XL koppelt niet aan de Samsung afstandsbediening

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2021 04:53 PM)
1039 Weergaven
Eira01
First Poster
Opties

Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe Ziggo Mediabox XL omdat de oude defect was. De nieuwe box is een Samsung SMT-G7401. De mediabox was bij installatie reeds gekoppeld aan de bijbehorende Ziggo voice afstandsbediening. Mijn tv is een QE55Q95TALXXN met SW versie T-NKMDEUC-1497.0, B6052200/B60101, BT - S. 
De tv herkent de mediabox niet en bij het handmatig instellen van de universele afstandsbediening reageert de mediabox bij het aflopen van de verschillende pogingen (ongeveer 20) ook niet. Ook na het handmatig selecteren van het juiste type reageert de mediabox niet. Alvast bedankt voor de hulp

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Eira01 ,

Bedankt voor je snelle antwoord. De Mediabox is wel met BT te bedienen, maar dat heeft de AB weer niet.
Wat je het beste kunt doen, is een IR-extender aanschaffen. De sensor leg je dan in line of sight.
Hierbij wat voorbeelden: https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Eira01 ,

Waarschijnlijk zit je dan in een oud UPC gebied .
Zou je dan bij Serviceprovider UPC willen selecteren i.p.v. Ziggo?
Bij Kan. omh. of Kan. oml. steeds met Nee beantwoorden totdat Modelnummer zoeken verschijnt.
Bij Fabrikant Samsung kiezen en bij Modelnummer SMTG7401 invullen. Zonder streepje ertussen..

signatureee
Groet, Dick

Eira01
First Poster
Opties

Hi Dick, ik ben er inmiddels achter wat waarschijnlijk het probleem is, de vorige mediabox stond in een kastje samen met de OCB. Toen werkte alles naar behoren echter de mediabox werd te warm. Ik heb de box noodgedwongen moeten verplaatsen en direct achter de televisie (hoekopstelling)  geplaatst zonder directe “line of sight” met de afstandsbediening. Doordat de afstandsbediening wel werkte toen deze samen met de OCB in een kastje stond ging ik er vanuit dat de afstandsbediening via HDMI-CEC zou werken maar de OCB stuurt kennelijk het signaal van de afstandsbediening via een IR signaal uit. Wellicht kun je dat nog bevestigen of is er toch een manier om de mediabox via HDMI-CEC of wellicht BT te bedienen. 

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Eira01 ,

Bedankt voor je snelle antwoord. De Mediabox is wel met BT te bedienen, maar dat heeft de AB weer niet.
Wat je het beste kunt doen, is een IR-extender aanschaffen. De sensor leg je dan in line of sight.
Hierbij wat voorbeelden: https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders

signatureee
Groet, Dick