op 22-11-2020 11:15 AM
Smartthings app werkt niet meer (21-11-2020) op de tv (QE55Q9F), heeft altijd prima gefunctioneerd. Kan ook niet meer opnieuw aanmelden
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-12-2020 02:47 PM
En dan als donderslag bij heldere Kerstnacht werkt het weer😊 ik heb het elke dag even geprobeerd en zojuist werkt het weer zoals het hoort. Ik vraag niet hoe het kan maar geniet ervan👍👍👍
op 21-12-2020 09:15 AM
op 30-08-2023 06:23 PM
Voor mij niet duidelijk waar ik mijn vraag kwijt kan in dit forum. Smartthings app (iPhone 13) werkt niet meer op Frame 65 inch, terwijl hij dit wel heeft gedaan. App en televisie zijn geüpdatet en hebben verbinding met het zelfde, goed werkende WiFi netwerk. Maar Frame blijft in de app offline staan.
Ook na stekker uit de tv halen en weer aansluiten, geen verbinding. Krijg een groen vinkje bij Smartthings app en bij WiFi verbinding, een rood vinkje bij Smartthings cloud. Daarna heel lang zonder resultaat de apparaatverbinding controleren.
op 30-08-2023 06:32 PM
Hallo Edwin,
dit probleem blijft bij mij ook continu doorgaan. Ik heb de moed opgegeven en gebruik de app niet meer, te vaak moeten resetten.
op 30-08-2023 07:25 PM
Tja dat is dan gedeelde smart (pun intended). Maar ik zou het toch wel opgelost willen hebben. Want ik heb die tv om m’n foto’s op te zetten en dat lukt nu niet. Hoop dat een Samsung meneer of mevrouw met oplossend vermogen meeleest.
op 01-09-2023 08:47 AM
Hi @EdwinBM, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Ervaar je dit ook als je de TV en je telefoon met elkaar verbindt via een hotspot? En is je TV verder ook up-2-date? Heb je de TV ook al eens opnieuw toegevoegd aan de SmartThings-app?
Groeten,
Martijn
op 01-09-2023 10:47 AM
Hi Martijn, dank voor je reactie.
Volgens mij heb ik inmiddels alle standaard dingen gedaan:
In het verleden heeft de app goed gewerkt met dezelfde tv en telefoon, op enig moment is hij ermee gestopt.
Wat ik niet weet is hoe ik de tv en telefoon met elkaar moet verbinden via een hot spot, dat ik heb ik dus niet geprobeerd. Dus als je kunt toelichten hoe ik dit kan proberen, graag.
Groet, Edwin
op 01-09-2023 10:50 AM
Je kan met een andere mobiele telefoon een hotspot aanmaken en hier je telefoon en TV verbinden, je maakt hiermee een compleet nieuw netwerk aan. Bij het instellen van de hotspot kan je ook kiezen voor de frequentie van het netwerk, kies hierbij voor de 2,4 gHz variant.
Verwijder ook de TV uit de SmartThings-app en voeg deze opnieuw toe.
Groeten,
Martijn
op 05-09-2023 08:59 PM
Dank voor dit advies Martijn. Het is me inderdaad gelukt om via een hotspot TV en iPhone app met elkaar te verbinden. En via de wifi (5 gHz) lukt het nu ook weer. Hoop dat dit blijvend is.
Groet, Edwin