Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Smarthub wordt bijgewerkt - oplossing

(Onderwerp aangemaakt op: 23-04-2020 03:01 PM)
15621 Weergaven
iefow
Journeyman
Opties

Ik heb de afgelopen dagen een probleem gehad waarbij ik (na een software update) geen enkele app meer kon openen. Ik kreeg telkens de melding "Smarthub wordt bijgewerkt".

Kun je geen enkele app meer openen, dus ook de Samsung Apps-app niet meer? |Kun je ook niet meer in je Samsung account via de TV? Dan ligt het probleem mogelijk bij de TV zelf en niet individuele app ontwikkelaars. Bel support om te vragen voor een factory reset.

Na contact met support werd me aanbevolen een Chromecast aan te schaffen, omdat apps niet meer werden ondersteund op mijn oude TV. Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden en werken alle apps weer. Het leek me goed om dit op het forum te delen. Ik heb alle stappen en controles met foto's vastgelegd, dus hoop dat het anderen helpt om hun probleem te identificeren, en niet onnodig een Chromecast aan te schaffen.

Het gaat in mijn geval om een UE46F8000SLXXN (uit 2013) met softwareversie 1136 (op dit moment meest recente):

IMG_3344.jpg

Allereerst moet het probleem scherp zijn: werkt een of meer apps niet, of werkt geen enkele app? 

In mijn geval zag ik nog wel apps staan via de balk, maar bij het openen kreeg ik een foutmelding "smarthub wordt bijgewerkt". Geen enkele app deed het meer.

IMG_3372.jpg

Maar als ik dan naar "apps" ging, waren er helemaal geen apps zichtbaar.

IMG_3368.jpg

In dit scherm kon ik nog wel op "meer apps" klikken. Dan kwam ik op een pagina terecht waar nog "Samsung Apps" zichtbaar was. 

IMG_3343.jpg

Daarop ben ik naar het menu -> smart functie -> Samsung account

Deze was grijs, en klikken gaf de melding " Deze functie is niet beschikbaar "

IMG_3371.jpg

Dat de Samsung App niet beschikbaar is en het Samsung account niet goepend kan worden; dat is in dit geval het echte probleem. Daardoor kon ik ook niet bij de onderliggende apps.

Vervolgens deze stappen uitgevoerd om zelf het probleem op te lossen.

- Tv gereset

- Smart hub gereset

- Internet verbinding gecontroleerd

- Check meest recente software versie

- 5min stroom af gehaald en opnieuw aangesloten

- aantal uren aan laten staan om bijwerken van smart hub te kunnen voltooien

Dit had geen resultaat; vervolgens ben ik via oa deze post er achter gekomen dat ik support ook kon bellen. Uiteindelijk is er via ondersteuning op afstand een factory reset uitgevoerd. Daarna was alles direct weer beschikbaar.

Een foto van zojuist (tijd zichtbaar in beeld van TV)

IMG_3406.jpg

3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

@iefow ,

Double Posting! Dit is niet toegestaan in een forum. Hier en hier:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/Smarthub-wordt-bijgewerkt/m-p/1694263#M32473

Ik zal vragen of deze wordt weggehaald..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
iefow
Journeyman
Opties

Ik heb de andere posts aangepast / weg gehaald. Deze post met alle foto's is juist wat mensen zou helpen toch?

0 Likes
Janwolm
Student
Opties

Ik had hetzelfde probleem. De boel gereset en toen zei die aldoor dat ie aan laden is. Net voordat ik wilde gaan bellen heb ik maar even een vaste internetkabel in de tv gedrukt. Toen was bij mij het probleem opgelost. Ook toen ik de kabel er weer uit haalde en weer op wifi ging werkte de boel weer.