op 23-04-2020 10:50 AM
Sinds gisteren zien we een donkere vlek op ons tv scherm van onze tv met modelnummer UE49KU6400. We hebben hem vannacht van spanning afgehaald maar het is nog steeds zo. De zelfdiagnose is gefaald. Valt dit binnen de garantie of kunnen we hier zelf nog wat aan doen?
op 23-04-2020 10:59 AM
Goedemorgen @Cheyennebloem , Cheyenne,
Dat klinkt niet gezond! Heb je voor mij wat meer gegevens?
Is de volledige Model Code van de tv UE49KU6400SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Je zegt dat de Zelfdiagnose mislukt is. Zou je die overnieuw willen doen?
Zoals eerder: bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Het introductiejaar van de tv is 2016. De datum op het aankoopbewijs is echter bepalend voor de garantie.
Die zal waarschijnlijk voorbij zijn. Als deze voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Graag hoor ik van je..
op 23-04-2020 11:08 AM
Goedemorgen Dick,
Ja heel vervelend zo ineens. Het volledige modelnummer wat jij noemt klopt. Het is heel vreemd. Gisteravond kwamen we erachter en mijn vriend kan er dan ook niet meer doorheen kijken. Het was daarna ineens niet zo gezellig meer haha.
Ik hoop dat je hier nog iets mee kan. We hebben hem anderhalf tot twee jaar geleden gekocht. Ik hoop dat mijn vriend de bon nog heeft voor de precieze datum.
op 23-04-2020 11:23 AM
Hoi @Cheyennebloem , Cheyenne,
Dit lijkt mij een defect aan het LED-LCD panel. Hiervoor is en reparatie noodzakelijk.
Als de garantie voorbij is, hierbij alvast een heleboel boel informatie:
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
4 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Een aantal links om je te helpen:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Eventueel contact opnemen met je rechtbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#
Graag alle contacten met de leverancier via de mail laten verlopen. Niet telefonisch! Zwart op wit.
Dit is een hele hoop huiswerk 🤯😉. Hopelijk kun je het aan.
Houden jullie me even op de hoogte over de voortgang?
Ondanks alle 'ellende' toch een fijne zonnige ☀️😎 dag toegewenst!
op 23-04-2020 12:18 PM
Heel erg bedankt! Ik ga ermee aan de slag!
U ook een hele fijne dag!
op 05-04-2021 12:07 AM
Geweldig, dacht dat ik de enige was maar dit is blijkbaar een structureel probleem bij Samsung televisies dus ook bij mij.
Donkere balk aan de linkerkant van mijn UE49MU6400S
Volgens mij is hij jaar of 4 oud (of zoiets) dus garantie coulance zal er natuurlijk niet zijn maar als probleem dus structureel is lijkt het mij niet echt iets wat consument aan te rekenen is. Maar goed eerst maar even horen hoe of wat.
Gezien dit probleem bekend is kan er ondertussen ook wel verteld worden hoe jullie dit oplossen mag ik hopen?
Als er kosten gemaakt worden dan graag hier even aangeven welke kosten te verwachten zijn om dit weer te herstellen.
op 05-04-2021 07:20 AM
Goedemorgen @Peterrus ,
Is de volledige Model Code van de tv UE49MU6400SXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1290.3? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Voor jou ook de vraag om een beeldtest te doen:
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen:
Graag hoor ik van je..
op 05-04-2021 10:57 AM
Dag Dick,
Mijn tv code is dus UE49MU6400S zoals aangegeven en exact hetzelfde als op de foto's in de berichten hierboven.
Die zelfdiagnose en software versie heb ik niet kunnen vinden in mijn menu. Wel de software update gedaan.
Tv spanningloos zetten kan ik wel doen.
Zat ook nog even aan de leeftijd te denken maar is dacht ik niet eens 4 jaar oud. Speciaal gekocht voor 4K beeldkwaliteit.
Groet:Peter.
op 05-04-2021 11:08 AM
Hoi @Peterrus , Peter,
UE49MU6400S is niet de volledige Model Code waar ik om gevraagd had.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Het pad naar de beeldtest is toch echt Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Softwareversie staat hier: Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Welke staat er nu op?
Het beoordelen van de beeldtestfoto's is noodzakelijk om te bekijken wat het probleem is..
op 05-04-2021 11:40 AM