Support

Open search

Smart Hub werkt niet meer

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Sinds vandaag kreeg ik de melding dat Smart Hub wordt bijgewerkt en kon niks meer openen. Ik heb de Samrt Hub instellingen gereset en sindsdien download hij ook geen apps meer, er blijft in beeld staan "Smart Hub wordt bijgewerkt. Probeer het later opnieuw."

Ik heb het bedraad en draadloos geprobeerd, tv-instellingen gereset maar helaas lost het allemaal niks op.

Heb de Smart Hub verbindingstest uitgevoerd en krijg aan het eind de melding ERRO2003 "Er is een fout opgetreden tijdens het bijwerken van de app- of game-info."

Wat kan ik nog doen om het weer werkzaam te maken?

Modelnummer: UE32J5500AW

Softwareversie: 1530.1

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hey @RBlok ,

Geen dank! Houd je me even op de hoogte over de voortgang? Thanks!

Fijne dag!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help...
Apprentice

Hoi Dick,

Ik was een uurtje later gebeld dan gepland, maar was verder geen probleem

Er was een harde reset nodig van Smart Hub en daarna deed alles het weer naar behoren.

Al met al tevreden met de hulp die geboden is.

Bedankt!

Groeten Raymond

15 ANTWOORDEN 15
Superuser II
Superuser II

Goedenavond @RBlok ,

Is de volledige Model Code van de tv UE32J5500AWXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

De softwareversie is up-to-date. Het introductiejaar van de tv is 2015.

Zou je misschien de tv, zonder aangesloten devices, kunnen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Daarna de tv een flinke tijd spanningsloos zetten.

Vervolgens alles weer aansluiten. Bij geen succes de tv anders resetten:

Zou je de TV eens aan willen zetten en de Exit knop op de afstandsbediening voor minimaal 20 seconden ingedrukt willen houden? Hierna zou hij teruggezet moeten zijn naar de fabrieksinstellingen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Apprentice

Bedankt voor je reactie, maar helaas....

Het volledige modelnummer is inderdaad UE32J5500AWXXN.

De 2e optie om de tv te resetten is niet gelukt bij mij, heb de knop een minuut ingedrukt maar doet verder niks.

De melding blijft en aanmelden bij samsung account wil ook niet. 

Superuser II
Superuser II

Goedemorgen @RBlok ,

Doordat je nu meldt dat je niet kunt inloggen met je Sammung Account wordt me een hoop duidelijk.

De foutmelding ERRO2003 betekent dat er geen verbinding is met de Samsung Server.

Dit komt omdat de tv ws. niet is verbonden met het internet. Dit kun je alsvolgt controleren:

Bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkstatus->IP-inst. Wat staat daar ingesteld?

Zie de voorbeeld foto. Graag hiervan even een foto uploaden.

Er zou een defect kunnen zijn aan de ingebouwde Network-WiFi Module.

Om uit te sluiten zou je je router nog kunnen resetten. Heb je de tv nog spanningsloos laten staan?

Graag hoor ik van je..

C7AD5F71-F3D7-4220-89F0-6F752FD17734.jpeg

Groet, Dick
Apprentice

Vreemd dat de tv dan zo ineens geen verbinding meer heeft met het internet, want ik heb het namelijk ook bedraad geprobeerd en als ik dit instel op de tv krijg ik wel de melding dat deze is verbonden met het internet. Ik heb ook al geprobeerd een vast ip adres te geven aan de tv en modem/router is een aantal keren gereset.

Als ik de Smart Hub verbindingstest doe dan doorloopt deze alle stappen goed behalve de laatste stap en dat is de verbinding met de Samsung server.

Als ik thuis ben zal ik een foto maken van de ip instellingen.

Ik had ook al ergens gelezen dat er bepaalde poorten open gezet moesten worden. Maar dit blijkt niet waar te zijn, tenminste het heeft bij mij niks geholpen

Superuser II
Superuser II

Hi @RBlok ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat m'n tips niet geholpen hebben 😢.

Poorten openzetten is idd niet nodig. Ben benieuwd naar de instellingen van de tv 🤔.

Hopelijk geen defect aan de Network-WiFi Module. Heb je de tv nog een tijd spanningsloos gezet?

Keep in touch..

Groet, Dick
Apprentice

Hoi Dick,

Hier de foto's van de internet-instellingen.

20190906_182648.jpgInternetstatus20190906_182718.jpgip instellingen

Superuser II
Superuser II

Hi @RBlok ,

Zeer bedankt voor de info!

Je bezorgt me slapeloze nachten met dit probleem 🤯😉. In ieder geval iets uitgesloten.

Niks mis met de netwerkinstellingen van de tv en geen probleem met de Netwerk-module.

Het enige wat ik nog kan verzinnen zijn 2 dingen:

• De tv de hele nacht spanningsloos laten staan.
  • Misschien is je Samsung Account corrupt. Indien mogelijk testen met een andere.

Als dit geen succes biedt, kan ik een Extern Beheer voor je aanvragen.

Hiermee logt een collega via internet in op je tv om zo alles samen met jou te controleren.

Ik hoor 't wel. In ieder geval een fijn weekend toegewenst!

Groet, Dick
Apprentice

Hoi Dick,

Ik heb een nieuw account aangemaakt maar zou in  principe niets uit moeten maken, want ik heb me nog nergens kunnen inloggen op mijn account. Als ik via de "apps-store" me wil inloggen krijg ik de melding "De tv voorbereiden... Probeer het later opnieuw".

Vannacht gaat de stekker er uit en zullen het avontuur morgen voortzetten

Werkt het nog niet dan is hulp op afstand wel nodig denk ik.

Alvast goed weekend!

Superuser II
Superuser II

Hey @RBlok ,

Hoe is het afgelopen? Moet ik de hulptroepen voor je inschakelen 👷‍♂️💪📺🆘📞?

Groet, Dick
Top Posters