op 01-08-2021 10:31 AM
Goedemiddag,
Gisteren een nieuwe Smart tv gekocht bij de MM. De Samsung UHD 4K 50TU7020 voor op een slaapkamer.
Omdat we beneden ook een Samsung Smart tv hebben en erg tevreden waren, opnieuw voor Samsung gekozen. Beneden hebben we tv signaal ( digitale zenders) via Hdmi kabel welke vanuit de Mediabox van Ziggo komt en dat werkt prima. Deze kwam ook gelijk naar voren met het aansluiten.
Op de slaapkamer hebben we echter een coax aansluiting vanuit de meterkast. Nadat ik de coax heb aangesloten komt deze niet naar voren bij tv bron of ergens anders bij de instellingen van de TV. Hoe kan dit en Is dit nog op te lossen?
Is het niet meer mogelijk om via coax te kijken op een smart tv?
Herkent hij deze niet meer?
Mijn vorige tv ( geen smart) doet het wel op deze kabel (Dus de kabel zou goed moeten zijn) Ik had dan niet alle digitale kanalen van ZIggo, maar wel een groot aantal.
Ik weet dat je een Ci module kunt krijgen bij ZIggo om wel alle digitale kanalen te ontvangen. Maar vraag me af of dit nu wel mogelijk is omdat de coax uberhaupt niet naar voren komt. En of dit dan de oplossing is.
Wie zou mij kunnen helpen?
alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-08-2021 01:01 PM
Hey @Knox79 ,
Geen dank! Mooi dat het is opgelost.
Zou je misschien het topic als Opgelost ✅ willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!
Fijne zondag nog!
01-08-2021 10:43 AM - bewerkt 01-08-2021 10:46 AM
Goedemorgen @Knox79 ,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Het is nog steeds mogelijk om met een Smart TV via de coax te kijken.
Deze tv heeft namelijk een DVB-C tuner aan boord dus het zou naar voren moeten komen bij Bron.
Dit lijk mij meer een bekabelingsprobleem. Als je beneden ook coax hebt, zit er dan een splitter tussen in de meterkast?
Ik zou eerst even met een andere coaxkabel testen of de tv even beneden aansluiten.
Dat laatste wordt wel erg zwaar 😉..
op 01-08-2021 11:10 AM
Hoi Dick,
Bedankt voor de snelle reactie.
Modelcode: UE50TU7020WXXN
Softwareversie: T-KTSU2DEUC-2013.3
Klopt beneden in de meterkast zit een splitter. waarvan er 3/4 coaxkabels naar de kamers lopen. Ik had de tv sowieso al geprobeerd op een andere coax. Maar ook niks nog. Maar ik ga even beneden checken . Hij is gelukkig niet zo heel zwaar.
op 01-08-2021 12:38 PM
Hoi Dick,
Het is mijn inmiddels gelukt om de digitale zenders van ziggo te vinden. Ik heb via de instellingen/zenders automatische zoeken het kanaal (kabel ipv antenne) kunnen zoeken, aangepast naar de ziggofrequentie en die vond toen de zenders.
Bedankt voor de moeite.
op 01-08-2021 01:01 PM
Hey @Knox79 ,
Geen dank! Mooi dat het is opgelost.
Zou je misschien het topic als Opgelost ✅ willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!
Fijne zondag nog!
op 21-08-2021 10:23 PM
Ik heb een probleem wat hier erg op lijkt. Een 55Q96TC met een one connect box.
Via OCB internet koppeling en verbinding met digitale tv gemaakt. Op vorige tv had ik daarnaast nog een koppeling met coax op Ziggo. Dus coax kabel van muurdoos naar OCB. Maar,.... de extra bron komt niet beschikbaar op het scherm. Als je naar kanalenlijst gaat en automatisch zenders zoeken, wordt alleen de optie ANT aangeboden op het scherm. En dus niet de mogelijkheid kabel waar in dit bericht hierboven sprake van is als oplossing. Dus of de kabel is niet goed (maar onwaarschijnlijk want werkt op oude tv) of ik heb m in de verkeerde aansluiting van de OCB gestopt (maar daar is maar 1 standaard voor coax). Dus,..... wat zou de fout kunnen zijn en de oplossing?
op 21-08-2021 10:24 PM
55q95tc
21-08-2021 10:44 PM - bewerkt 21-08-2021 10:47 PM
Goedenavond @Kruizinga ,
Je post in een Opgelost ✅ topic. Niet handig.
Hoe heb je verbinding gemaakt met digitale tv en is dat ook Ziggo?
Gebruik je een Mediabox, CI+ module of zonder die 2?
Coax heb je alleen nodig al je met die 3 mogelijkheden kijkt.
Er komt geen extra bron bij, want je kunt maar naar 1 bron tegelijk kijken.
De optie ANT verschijnt alleen als je via die coax kijkt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-zo...
op 22-08-2021 10:13 AM
Goedemorgen,
U heeft natuurlijk gelijk dat het niet handig is een nieuwe vraag te posten bij een opgelost item. Als nieuwe onervaren gebruiker van dit forum wist ik echter niet hoe ik kon verwijzen naar dit oude topic (wat er op leek).
Ik heb 2 providers n.l. via XS4all een volledig pakket met telefoon en internet plus een beperkt abonnement bij Ziggo vooral voor Ziggo Sport (ook op meerdere tv’s). Op mijn vorige tv had ik die beide aangesloten en kon ik switchen (uiteraard maar 1 bron tegelijk). Dat wilde ik nu ook.
Het lukt dus niet om de ziggo zenders via de kabel op de tv te installeren. Maar uw antwoord bracht me wel de oplossing. U gaf aan dat je niet beide kan hebben. Toen ik dus de HDMI kabel vanaf de Arcadyan ontvanger van XS4all er uit trok, ‘zag’ de Tv alleen nog de coax verbinding met Ziggo. Daarna kon ik via de kabel optie de ziggo zenders wel zoeken en installeren. Ze worden dan toegevoegd aan de lijst van Samsung TV. (Blijkbaar had HDMI aansluiting voorrang cq werd die als eerst gezien)
Als ik vervolgens de verbinding met XS4all herstel, kan ik switchen zoals gewend. Regulier digitaal via HDMI en ontvangbox van xs4all, en naar de zenderlijst van Samsung TV opgeslagen in de TV via coax kabel.
Dus probleem getackeld. Bedankt.
op 22-08-2021 10:29 AM
Hoi @Kruizinga ,
Bedankt voor je reply! Dat opgeloste topic is maar bijzaak.
Je loopt soms alleen de kans dat je vraag over het hoofd wordt gezien.
Het klopt inderdaad dat de HDMI verbinding voorrang krijgt.
Mooi dat het is opgelost en dat je weer normaal tv kunt kijken.
Fijne zondag!