01-08-2021 12:56 AM - bewerkt 01-08-2021 09:35 AM
Beste allemaal,
Onlangs een nieuwe tv gekocht (65Q90T - 2020) en erg tevreden, maar sinds gisteren werkt het switchen van kanaal op de Samsung One Remote niet meer.
Volume (via soundbar), home knop, Prime/Netflix knop e.d werken prima. Ik heb verder niks aangepast qua instellingen, andere kabels etc. Systeemsoftware is up to date.
Ook lukt het niet om via de One Remote de Arris uit te zetten. Eerst was dit wel mogelijk.
Ik heb tv via het KPN kastje (Arris 5202) aangesloten. Deze staat niet weggewerkt/bedekt oid en er is “direct line of sight” tussen de afstandsbediening en het kastje (max 3m afstand).
Op internet wat rondgezocht en vervolgens de volgende stappen genomen:
Dit hielp helaas allemaal niet.
Wat me opvalt is dat drukken op een willekeurige knop resulteert in het rood knipperen van het lampje op de afstandbediening. Ook opvallend is dat met de oude KPN afstandsbediening (die lange witte) het kanaal veranderen wél werkt.
Iemand een idee?
edit: zojuist nogmaals de tv gereset, en wat e nu opvalt is dat bij het instellen van de One Remote bij de “Bedieningstest voor kabel- of satellietontvanger” geen beeld meer te zien is op HDMI1 (waar het kastje op aangesloten is). Ook bij ch. up/down gebeurt er niks (zowel via app als One Remote)
op 01-08-2021 10:29 AM
Goedemorgen @LJP2010 ,
Bedankt voor je duidelijk melding! Die zie je niet zo vaak 😉. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Het knipperen van de rode led op de AB is overigens normaal..
op 01-08-2021 11:02 AM
Goedemorgen Dick,
Je bent er weer vroeg bij 😉 Met dank aan o.a. jouw reacties in andere threads heb ik al heel wat mogelijke oplossingen geprobeerd, maar vooralsnog tevergeefs.
Modelcode: QE65Q95TALXXN
Volledige softwareversie: T-NKMDEUC-2014.1, B6052200/B60101, BT-S
Bij het opnieuw instellen van de tv vanochtend, zijn een aantal nieuwe dingen gebeurd:
- het gekleurde KPN-icoontje is nu zichtbaar in het menu. Eerst was dit een “standaard” icoontje van Samsung zelf.
- ch. up/down werkt inmiddels weer, ECHTER alleen wanneer het deurtje van m’n tv-meubel open staat (alle kabels lopen via One Connect Box in het kastje). Wanneer het deurtje dicht is, gebeurt er niks. Setup is niet veranderd, kon hiervoor gewoon van kanaal veranderen met het deurtje dicht. Is een simpel (spaanplaat?) kastje van Ikea, geen bankkluis oid.
op 01-08-2021 12:14 PM
Hoi @LJP2010 ,
Bedankt voor het compliment! Raar dat het nu niet meer werkt, want het werkt met bluetooth.
Werkt het wel met de AB van KPN? Geef ook even de andere threads door die nog niet opgelost zijn 😉..
op 02-08-2021 08:10 PM
Hoi Dick,
Met de AB van KPN werkt het inderdaad wel... Hele handel vanmiddag nog maar eens opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht helaas niet baten.
Jij weet er overduidelijk meer vanaf dan ik: wat is de beste volgende stap? Bij de verkoper een nieuwe AB aanvragen?
Alvast bedankt, en fijne avond gewenst.
02-08-2021 08:18 PM - bewerkt 02-08-2021 08:20 PM
Hey @LJP2010 ,
Dat lijkt me een goed idee. Het blijft wel vreemd dat ie het wel doet als het deurtje openstaat.
Werkt SmartThings wel? Zal wel, want dat gaat via wifi. Misschien nog een keer zo resetten?
Verwijder de batterij(en) uit de AB. Houd de Power button op de lege AB minimaal 20 seconden ingedrukt. De batterij(en) terugplaatsen. Ik hoor het wel.
Jij ook een fijne avond toegewenst!
op 22-08-2023 09:00 PM
Hier exact hetzelfde probleem. TV is Samsung Frame 55inch 2023. Kanaal wissel niet mogelijk via Samsung ab. Wel via lange KPN ab. Via smart things ook geen kanaal wissel mogelijk. Ik dacht eerst dat het aan de Samsung ab lag, maar nu smart things ook niet werkt lijkt dat niet logisch. Hoe is bovenstaande afgelopen? Iemand tips?
op 24-08-2023 02:43 PM
Hi @Niles4,
Heb je de bovenstaande tips al geprobeerd? Heb je de tv al eens gereset?
Groetjes,
Daphne