26-03-2021 04:58 PM - bewerkt 26-03-2021 05:34 PM
Dag,
Ik heb een vraag. Wij hebben een Serif tv waarop we tot dusver zonder problemen verschillende HDMI devices gebruiken: Apple tv, Nintendo Switch en dvd speler. Gisteren sloot ik een 'nieuwe' dvd-speler aan, maar deze herkent ie niet (melding 'geen signaal'). Dat is heel raar want:
1. de nieuwe DVD speler doet het (getest via HDMI op een nieuw gloednieuw beeldscherm)
2. de HDMI-poort op de Samsung Serif doet het (getest met de oude dvd-speler)
3. En de kabel is goed (getest bij zowel 1 als 2)
Elders op dit forum kwam ik de tip tegen om de tv 10 minuten van de stroom te halen, maar deze heeft niets uitgehaald.
Iemand een suggestie?? Is best zuur aangezien het een supergoeie dvd-speler is (Arcam DV139) die ik als upgrade had gekocht voor een al niet onaardige speler (Denon 2910) en waar ik enorm naar uitkeek.
Dank voor enige reactie vast! Joost
op 26-03-2021 05:12 PM
Goedemiddag @Joost2 , Joost,
Even vooraf. Zou je het serienummer willen weghalen? Dit i.v.m. eventueel misbruik.
Hier hebben we ook niet veel aan. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag hoor ik van je..
op 26-03-2021 05:39 PM
Dag Dick,
Modelcode is UE32LSO01FSXXN Version 01 Software huidige versie is 3040.
Alvast bedankt voor je moeite.
Grt Joost
op 28-03-2021 12:28 PM
Goedemiddag @Joost2 , Joost,
Geen dankt! Bedankt voor de info. De Model Code UE32LSO01FSXXN klopt niet.
Moet zijn UE32LS001FSXXN 😉. Ik mis nog info over "een nieuw gloednieuw beeldscherm". Is dat ook een Samsung tv?
De Arcam DV139 is een vrij gedateerde dvd-speler. 2007 en is ook discontinued. De Denon 2910 is ook niet 1 van de jongste meer. 2006 😉.
De softwareversie van de tv is out-of date. Graag updaten via USB. Hier te vinden bij Handleidingen en downloads:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE32LS001FSXXN/
De download gaat erg traag.
Zorg wel dat van de uitgepakte T-HKMFSDEUC_3050.0.exe de upgrade.msd (in de map T-KTM2DEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Installeren: Bij menu→Details→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB.
Als dit niet helpt, dan is de Arcam DV139 waarschijnlijk niet compatibel met deze tv.
Hier wordt een soortgelijk probleem gevonden:
https://www.avforums.com/threads/my-new-arcam-dv139-no-signal-from-hdmi.777467/
op 29-03-2021 10:58 AM
Dank Dick, ik ga aan de slag. Het beeldscherm waar die het uitstekend op doet, is mijn computermonitor Philips 243B. Duimen dat het werkt, ik laat het weten..
Trouwens wonderlijk dat de software niet up to date is, hij staat ingesteld op automatisch updaten..
Grt Joost
29-03-2021 07:49 PM - bewerkt 29-03-2021 07:51 PM
Dick, hier Joost nog een keer. Ik heb de stappen ondernomen die jij hebt gesuggereerd: de update gedownload en op een (voor de zekerheid opnieuw geformatteerde en verder lege) USB stick gezet. Het is 1 bestand van 1.3 GB en ik kon geen map selecteren en bovenaan in de root zetten zoals jij zei.
Als ik 'nu bijwerken' kies en vervolgens de USB, dan krijg ik de mededeling 'Er zijn op dit moment geen nieuwe updates voor u' (voor de zekerheid geprobeerd met automatische updates 'aan' en 'uit'). Dat is dus mysterieus aangezien de software versie '3040' niet meer up to date is volgens de Samsung site zoals jij al aangaf. Het is natuurlijk niet zeker dat dit de oorzaak van het probleem is, maar het zal niet helpen.
Heb jij nog een suggestie?? Het enige dat ik nog kan bedenken is 'm resetten naar de fabrieksinstelling in de hoop dat ie dan wel update. Maar als ie dat vervolgens niet doet, heb ik mogelijk nog sterker verouderde software. Of is dit iets dat een service-punt kan repareren?
Hoop dat je hier iets mee kunt, dank weer, Joost
op 29-03-2021 08:08 PM
Hey @Joost2 , Joost,
Even over de update. Je hoeft ook geen map te selecteren.
Als je op een lege USB-stick alleen het upgrade.msd bestand (in de map T-KTM2DEUC→image) zet, dan is dat voldoende.
Het is altijd beter om de laatste softwareversie erop te hebben.
Een reset zou je kunnen proberen. Dat veranderd niets aan de bestaande software.
Je moet wel het e.e.a. opnieuw instellen, zoals het inloggen met je Samsung-account.
De rest wijst zich vanzelf. Bij menu→Details→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten.
Als alles niet helpt, dan zou je er nog remote naar kunnen laten kijken.
Zelf ben ik bang dat het een compatibility issue is.
Houd me in ieder geval even op de hoogte van de voortgang.
Fijne avond!
op 29-03-2021 09:30 PM
Ha Dick,
Ik vermoed dat je gelijk hebt. Update inmiddels geslaagd en reset ook, maar nog steeds geen beeld. Het rare blijft dus dat de speler het probleemloos doet op een monitor uit 2020, maar niet op een tv uit 2017. Ik verkeerde -blijkbaar ten onrechte- in de veronderstelling dat HDMI HDMI is en dus altijd werkt. Verder tevreden over de Serif, dus waarschijnlijk dan maar een andere DVD speler, maar toch benieuwd naar je inschatting of dit probleem ook op een andere tv te verwachten is? Ben vanzelfsprekend teleurgesteld, maar hartelijk dank in ieder geval voor je hulp, daar heeft het duidelijk niet aan gelegen. Fijne avond, Joost
op 29-03-2021 09:34 PM
Hi @Joost2 , Joost,
In ieder geval nog iets gelukt 😉. Lastig om te zeggen of dit ook op een andere tv gebeurt.
Laat er voor de zekerheid even remote naar kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Succes!