op 31-10-2020 07:30 PM
Vanmiddag heb ik de Onkyo HT-S7805 bij mijn ouders geplaatst in combinatie met UE55MU8000LXXN. Zelf heb ik deze Onkyo set laatst ook gekocht, met een oudere TV.
Bij mij was het plug en play. De TV herkent de reciever en werkt ook met Netflix.
Bij mijn ouders op dezelfde manier aangesloten, alleen herkent de TV de receiver niet. Beide apparaten zijn geüpdatet. In de TV kan ik alleen de luidspreker of de optische geluidsopties selecteren, geen HDMI. Zet ik Netflix aan dan blijf ik het Humax kastje horen.
Zit er iets niet goed met de One Connect box of wat is hier aan de hand?
op 31-10-2020 08:19 PM
Goedenavond @Stevie51 , Stevie,
Is de huidige softwareversie van de tv de 1280.5? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Wat vragen. Welk type is de oudere tv? Gebruik je een hoogwaardige (2.0) HDMI kabel?
Heb je getest met een andere HDMI kabel? Ik neem aan dat je de HDMI 4 (ARC) poort gebruikt op de OCB?
Staat Anynet+ (HDMI-SEC) aan op de tv? Ga naar Instellingen→Algemeen→Systeem→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-SEC) op groen zetten.
De HDMI apparaten zie je niet terug op de plek die je aangeeft, maar bij Bron.
Graag hoor ik van je..
op 31-10-2020 09:46 PM
Het gekke is dat toen ik voor de eerste keer de tv aan heb gezet ik wel even bij geluidsuitgang HDMI zag staan. Echter verdween deze weer.
Verder heeft er voor deze Onkyo set een JBL soundbar aan de tv
gezeten, deze werd wel herkend.
Ik snap niet goed waarom de tv eerst wel bij “Bron” aan gaf HDMI en dat ik dit nu niet meer terug krijg in beeld.
Ik lees dat dit wel meer gebeurd maar een bevredigend antwoord heb ik nog niet gevonden. Ook heb ik gelezen dat de kabel van de OCB snel beschadigd waardoor de ARC niet meer functioneert.
op 01-11-2020 10:10 AM
Goedemorgen @Stevie51 , Stevie,
Als er iets met de OCB aan de hand zou zijn, dan had de JBL soundbar ook niet gewerkt.
De Onkyo schijnt nog al eens zijn ARC te verliezen. Zou je, om te testen, op beide devices Anynet+ willen uitzetten?
De tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Eventueel de tv en de Onkyo een poos spanningsloos zetten.
Wat bedoel je met deze zin: "Zet ik Netflix aan dan blijf ik het Humax kastje horen"
Bedoel je Netflix via de Humax of de app op de tv? Gaat de "ARC" indicator wel aan op de Onkyo?
01-11-2020 01:04 PM - bewerkt 01-11-2020 02:54 PM
Zal het proberen.
Vind het toch vreemd dat er zo veel meldingen zijn dat de ARC op Samsung tv’s niet werken. Heb al wel meerdere malen de ARC op de tv en receiver uit en aan gezet.
Je zou zeggen dat er een software update zou moeten komen, maar vind al meerdere berichten dat het toch wel een echt probleem is.
op 03-11-2020 01:15 PM
Hi @Stevie51, goedemiddag.
Heb je de TV ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Werkt een andere apparaat wel op deze HDMI aansluiting?
Wanneer dit geen verschil maakt hebben we ook een mogelijkheid om op afstand de instellingen van je TV na te lopen.
Je kunt me hiervoor een priveberichtje sturen met je NAWTE-gegevens, het serienummer van de TV samen met de voorkeursdag en tijd.
Groeten,
Martijn