Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV schakelt automatisch aan als de receiver aanzet en schakelt de receiver uit als ik de tv uitzet

(Onderwerp aangemaakt op: 06-01-2022 10:18 AM)
1829 Weergaven
ON71
Student
Opties

Hallo allemaal! 
Ik heb een #55QN95A smart tv gekocht en deze via een hdmi eArc kabel aangesloten op mijn Marantz sr7015 receiver. Als ik mijn receiver aanzet om een cd te luisteren, schakelt mijn TV ook aan. Zet ik mijn TV uit, dan gaat schakelt mijn reciever ook automatisch uit. Dit wil ik niet

Ik wil graag muziek kunnen luisteren via mijn reveiver en CD/DVD speler of via mijn media speler en receiver, zonder dat de TV aan staat. De TV heeft een one connect box. En alle apparaten (DVD/CD speler en media speler) zijn aangesloten op mijn receiver. En de receiver heeft dus de hdmi eArc kabel naar de TV.

Dus de vraag hoe ik kan voorkomen dat de TV en media speler elkaar automatisch uit of aanzetten als ik 1 van beide aanzet. 

Ik heb deze vraag via de app aan Samsung gesteld, maar krijg geen antwoord. In de communitie zag ik de vraag en oplossing nog niet staan. Wie kan mij helpen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @ON71 ,

Je zou dit kunnen voorkomen door Anynet+ op de tv uit te zetten.
Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Eventueel en optische verbinding maken tussen CD/DVD speler en Marantz.
Idem mediaspeler. Ik weet niet welke, maar moet wel een optisch aansluiting hebben.
De Marantz heeft er 2. Je hebt dan geen HDMI kabel meer nodig tussen beide devices..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @ON71 ,

Je zou dit kunnen voorkomen door Anynet+ op de tv uit te zetten.
Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Eventueel en optische verbinding maken tussen CD/DVD speler en Marantz.
Idem mediaspeler. Ik weet niet welke, maar moet wel een optisch aansluiting hebben.
De Marantz heeft er 2. Je hebt dan geen HDMI kabel meer nodig tussen beide devices..

signatureee
Groet, Dick

ON71
Student
Opties

Dankjewel Dick! Het is gelukt, door anynet+ uit te schakelen. 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @ON71 ,

Dat is goed nieuws! Mooi dat het is opgelost.

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick