op 06-01-2022 07:45 AM
Hallo allemaal,
Wij staan op het punt om de bovenstaande TV te kopen. Maar ik ben afgelopen week her en der op het internet wat berichten tegengekomen dat deze TV niet kan samenwerken met Ziggo Go en On demand van Ziggo. Het waren allemaal wat gedateerde berichten. Maar het klopt het nog? Werkt het nog steeds niet samen.
Momenteel hebben wij een wat oudere Philips Ambilight met een Google Chromecast. En wij hoopten met zo'n smart TV van de Google chromecast af te zijn. Dit is niet de meest ideale combinatie, want wij horen geen geluid met de Google Chromecast.
Het is eigenlijk best bijzonder, de telefoons en tablets van Samsung werken met Android, en de Samsung TV's niet.
Twee vragen:
1. Werkt deze TV goed samen met Ziggo Go App / Ziggo on demand (dus zonder randapparatuur)?
2. Stel je hebt wel randapparatuur nodig voor Ziggo, wat heb je dan nog nodig naast de Google Chromecast voor geluid?
NB. Wij hebben de TV nog niet, dus ik kan niets uitproberen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-01-2022 04:32 PM
Hoi @Friso75 ,
Geen dank! Een ingebouwde Chromecast is niet hetzelfde al een losse (met Google tv).
Met een ingebouwde kun je volgens mij alleen maar audio streamingsdiensten, zoals Spotify, beluisteren. Not sure.
De V3 heb je dan nodig voor Ziggo Go en eventuele andere apps die niet in de Store staan..
06-01-2022 10:51 AM - bewerkt 06-01-2022 10:53 AM
Goedemorgen @Friso75 ,
Vreemd dat je geen geluid hebt met een Chromecast op de Philips tv.
Op een Samsung tv werkt dit wel. De Ziggo app is niet op de tv te installeren.
Hiervoor heb je dus wel een Chromecast nodig. Zie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/streamen
Voor Ziggo On Demand heb je een CI+ module of een Mediabox nodig. Zie:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/on-demand-film-of-serie-kijken#/
op 06-01-2022 01:35 PM
Hoi Dick,
Bedankt voor jouw reactie.
Een soortgelijke vraag heb ik ook bij Coolblue gedeponeerd. En zij geven aan dat ik de nieuwe chromecast, Google Chromecast 4 K met Google TV (ruim € 80,00) moet hebben. In deze nieuwe versie zit bluetooth, en deze kan ik dan koppelen met een bluetooth speaker. En zou er geluid uit moeten komen.
Ik ben Ziggo abonnee, dus ik heb een mediabox van Ziggo voor On-Demand.
Bij Coolblue hebben een combi met deze TV, met een soundbar erbij. En blijkbaar zit daar die nieuwe chromecast bij. En dan zou alles moeten werken.
op 06-01-2022 01:55 PM
Hoi @Friso75 ,
Het verhaal van CB over de nieuwe Chromecast met Google tv is onzin.
Ik heb zelf de V3 versie en deze geeft gewoon geluid op de tv. Alleen geen 4K:
https://www.coolblue.nl/product/652783/google-chromecast-v3.html
Gaat het om een aanbieding met een losse Chromecast of een soundbar met een ingebouwde?
op 06-01-2022 04:22 PM
De soundbar Samsung HW-S60A/XN is onderdeel van de deal, daar zit Google Cast in. Maar ze geven ook aan dat ik als aanbevolen combinatie ook nog de Google Chromecast V3 erbij moet nemen.
Maar dat lijkt mij nu dubbel, omdat er in de soundbar Google Cast zit. Of zit daar nog een verschil in?
Bedankt voor jouw reacties, Dick!
op 06-01-2022 04:32 PM
Hoi @Friso75 ,
Geen dank! Een ingebouwde Chromecast is niet hetzelfde al een losse (met Google tv).
Met een ingebouwde kun je volgens mij alleen maar audio streamingsdiensten, zoals Spotify, beluisteren. Not sure.
De V3 heb je dan nodig voor Ziggo Go en eventuele andere apps die niet in de Store staan..
op 09-01-2022 06:17 AM
op 09-01-2022 12:59 PM
Ja, we hebben voldoende info.
Bedankt voor de tips!
09-01-2022 07:10 PM - bewerkt 09-01-2022 07:10 PM
Ziggo Go en airplay van Apple werkt feilloos. Terug kijken gaat vanwege een juridische beperking via Ziggo Go op deze manier niet. De app van Ziggo is niet beschikbaar op Tizen. (besturing systeem van Samsung)
24-02-2022 01:50 PM - bewerkt 24-02-2022 02:16 PM
Hallo,
Waarschijnlijk komt mijn bericht te laat maar voor andere, die dezelfde vraag hebben en denken over de aankoop van een The Frame voor het kijken naar TV via Ziggo, het volgende.
Al vanaf het begin hebben wij problemen met onze The Frame als het gaat om Ziggo. Ook wij kochten deze voor het kijken naar TV maar kwamen er al snel achter dat de Ziggo Go app niet door Tizen (OS van Samsung) wordt ondersteund. Ook komt hier volgens Ziggo binnenkort geen verandering in.
Dan maar via de browser kijken naar TV via ziggogo <punt> tv en toen begonnen de problemen. Het is gewoon niet te doen. Steeds hakkelt het beeld of valt de verbinding helemaal weg. Met laptop of smartphone geen enkel probleem dus het bleek al snel aan de beperkingen van de browser op The Frame te liggen. Kennelijk is hiervan de buffer niet groot genoeg of zijn er andere beperkingen. Waar de beperking van de browser precies door komt kon ik niet meer vaststellen. Ik had namelijk een afspraak gemaakt met Samsung dat er iemand online via het menu mee ging kijken naar ons toestel maar daar kreeg ik al vrij snel het verwijt van dat ik beter had moeten letten op de beperkingen van de browser. Maar bij een toestel dat ook met name geschikt is voor streaming services en online toepassingen verwacht je niet dat de browser beperkt is en niet echt goed functioneert. Kortom, de discussie ben ik uit de weg gegaan want voornamelijk het hooghartige en belerende toontje van de meneer stond me niet echt aan. Dacht dat hij met wat tweaken de boel wél goed kon laten lopen maar kennelijk teveel gevraagd.
De oplossing die ik nu gevonden heb is de aankoop van een fire tv stck. Deze steek je in de HDMI 1 en de USB (minimaal 1 Ah) steek je in de USB poort welke geschikt is voor 1Ah (staat erop). Plotseling transformeer je The Frame in een toestel dat ineens anabolen lijkt te hebben en kun je super goed tv kijken via de Ziggo app die je op de fire tv stick installeert.
Ik blijf het persoonlijk een blamage vinden dat zo'n klein apparaatje wél in staat is om tv via Ziggo weer te geven en The Frame dit echt als een enorme opgave lijkt te verwerken.
Er is ook nog een Chromecast met de Ziggo app vooraf geïnstalleerd. Deze kun je bij Ziggo kopen voor 80,- Euro. Ik heb voor de fire tv stick gekozen omdat deze niet alleen werk via een Ziggo aansluiting (Chromecast van Ziggo wel) en iets goedkoper is. Voor de rest zijn ze qua specs vrijwel gelijk.
Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft. Voor mij leverde dit debacle in ieder geval het zoveelste ergerlijke contact op met Samsung. Ze verkopen mooie spullen maar service, of zelfs het contact, is verre beneden peil en soms zelfs beneden fatsoen.
Groet!
Henk