op 21-12-2018 12:48 PM
Goedemiddag!
Ik heb sinds Black Friday een UE49NU7100 gekocht en heb gemerkt dat die op willekeurige momenten gewoon aanspringt. Ik dacht eerst dat het te maken had met een stroomstoring, een poestdoekje dat over de PS4-powerknop ging (en waardoor de tv aangaat) of een systeemupdate ofzo. Ook had ik een oude stroomkabel van mijn vorige Samsung TV laten zitten, deze inmiddels al vervanger voor de originele van de nieuwe tv.
Dat heb ik dus een paar keer aangekeken. Na de 4e of 5e keer een Factoryreset uitgevoerd, dat zette ook geen zoden aan de dijk. Vannacht sprong die om 03:00u weer aan, heel erg vervelend gezien dat ding op mijn slaapkamer staat.
Is dit een bekend probleem en hoe kan ik het fixen?
21-12-2018 01:10 PM - bewerkt 21-12-2018 01:29 PM
Hi @Loekkiee,
Is de volledige Model Code UE49NU7100WXXN? Staat op de sticker achterop de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Hoe kijk je tv? Coax, CI+ module, decoder, Ethernet, etc.
Kun je bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten Anynet+ (HDMI-CEC) uitzetten?
Alleen niet als je je AB voor meerdere apparaten gebruikt.
Is het mogelijk om de tv een poosje spanningsloos te laten staan?
Graag hoor ik van je..
op 21-12-2018 01:40 PM
Hey Dick,
Model Code is UE49NU7172UXXH.
Sofwareversie is 1152.
Heb je nog meer info nodig?
Heb de stekker er nu uitgetrokken.
Gr Loek
21-12-2018 01:48 PM - bewerkt 21-12-2018 01:53 PM
Hi @Loekkiee, Loek,
De softwareversie klopt, maar de Model Code is een ander verhaal.
Dit is een gemodificeerde buitenlandse tv. Waarschijnlijk Hongaars.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en dus niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs bij stuntaanbiedingen.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de localset kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.
Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening van de koper van de televisie.
Deze tv's kunnen erg veel problemen opleveren, maar misschien helpt het spanningsloos zetten.
Waar is de tv aangeschaft?
op 21-12-2018 02:02 PM
op 21-12-2018 02:16 PM
op 21-12-2018 02:20 PM
Hi @Loekkiee, Loek,
Foka.nl is niet een prettige webwinkel om zaken mee te doen.
Veel klachten te lezen op internet. Mijn advies zou zijn:
Foka mailen over dit feit en lees tevens het onderstaande:
Consumentenbond..
Bij online aankopen, aankopen op straat of aan de deur hebben consumenten 14 dagen bedenktijd.
Ook bij een koop via de telefoon geldt deze bedenktijd. Is het product niet wat de consument had verwacht?
Dan kan hij tijdens deze 14 dagen het product zonder opgaaf van reden terugsturen.
Hij krijgt het geld daarna terug.
Dit moet je echter zelf beslissen. Werd de tv wel als Benelux Model aangeboden?
21-12-2018 02:22 PM - bewerkt 21-12-2018 02:27 PM
Hoi @Loekkiee,
Dit geldt alleen als je zelf de tv in het buitenland hebt gekocht.
Dit is in dit geval dus niet van toepassing.
Het gaat erom dat de tv gemodificeerd is.
De garantie loopt, zoals ik al zei bij de leverancier..
op 21-12-2018 02:25 PM
Hi Dick,
Helaas zijn die dagen al voorbij omdat ik dus eerst niet doorhad dat het een eventueel defect/probleem zou kunnen zijn en het even aan wilde kijken...
Ik heb verder geen idee waar ik dit op de site zou moeten vinden. Product wordt ook niet meer aangeboden op de site, wel de zeer vergelijkbare variant: https://www.foka.nl/product/12261356/samsung-ue49nu7170-ci-en-ziggo-certified?zoek=ue49&
Waar zou het ergens moeten staan dan? Als het hier wel/niet bij staat, dan zou het bij die van mij destijds ook wel/niet hebben gestaan.
Groeten Loek
21-12-2018 02:33 PM - bewerkt 21-12-2018 02:48 PM
Hi @Loekkiee, Loek,
Jammer dat de bedenktijd van 14 dagen al voorbij is!
Foka is erg summier in het verstrekken van specificaties.
Een volledige Model Code wordt bijna door geen enkele leverancier verstrekt.
Ik zou toch in contact blijven met de leverancier.
Werd de tv wel als Benelux Model aangeboden?
Heb je hier nog een aankoopbewijs van?