Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV UE40NU7190S en storend geluid van apps naar externe speakers

(Onderwerp aangemaakt op: 25-01-2019 12:13 PM)
2084 Weergaven
sb16
Apprentice
Opties

Sinds twee jaar gebruik ik externe speakers (Raumfeld Stereo Cubes) voor het geluid van mijn TV. Voorheen was de TV volledig analoog verbonden met de externe speakers middels een tulp/RCA kabel, dat werkte prima.

Onlangs heb ik een nieuwe smart TV van Samsung gekocht. Omdat deze geen analoge in/uitgangen heeft, heb ik de TV verbonden met de externe speakers middels een optische kabel en tulp/RCA kabel via een DC to RCA converter. Het geluid naar de externe speakers werkt prima voor TV-zenders via de Ziggo Horizon Box en bijvoorbeeld de YouTube TV-app. Het geluid kraakt/stoort echter enorm bij bijvoorbeeld de TV-apps NPO Start TV, Pathe Thuis en Videoland. Er is dan alleen een storend geluid te horen door de externe speakers, er komt niets van het geluid door dat je zou moeten horen. Het geluid komt overigens wel normaal uit de TV-speakers. Ik heb allerlei instellingen van de TV uitgeprobeerd, maar hier lijkt het niet aan te liggen (uitgang: optisch; geluidsformaat: PCM). 

Wat kan er aan de hand zijn? Misschien het geluidsformaat (Dolby 5.1, e.d.) van de betreffende TV-apps of dat door de TV zelf wordt uitgezonden, en dat dat niet door de externe speakers kan worden gelezen? Hoor graag tips.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
sb16
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Het is gelukt! 

Ik heb de TV geupdatet met de laatste versie 1202.5, gereset, 15 min. spanningsloos laten staan, en geluidsinstellingen weer op Audio-out/optisch en PCM.  Nu weer normaal geluid van alle TV-apps door de externe speakers.

Bedankt voor je hulp!

Groet,

Sjoerd

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @sb16,

Is de volledige Model Code van de tv UE40NU7190SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Dit zou de versie 1202.5 moeten zijn. Welke DAC hangt ertussen?

Ik heb dit ook gehad. Misschien een andere DAC proberen?

Zou je misschien de SmartHub willen resetten?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->SmartHub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Staat de geluidsuitvoer op Audio-out/optisch? Misschien een overbodige vraag 😉(zie foto).

Je kunt dan 't volume niet meer regelen met de AB van de tv.

Graag hoor ik van je..

IMG_3469.jpg

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
sb16
Apprentice
Opties

Hi Dick,

De volledige Model Code is inderdaad UE40NU7190SXXN. 

De huidige softwareversie is T-KTSUDEUC-1007.1. De software-update staat op automatisch ingesteld en er zijn momenteel geen nieuwe updates beschikbaar. 

De DAC is van het merk Coretek (OKS-28459) van Onlinekabelshop.nl. Ik heb ook de DAC van het merk Moonbiffy van Grandado.com geprobeerd, maar zelfde resultaat. 

De SmartHub heb ik opnieuw ingesteld, maar nog steeds hetzelfde resultaat. 

De geluidsuitvoer staat inderdaad op Audio-out/optisch.

Groet,

Sjoerd

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @sb16 , Sjoerd,

De tv wil de allerlaatste versie nog wel eens niet vinden.

De 1007.1 is iig out-of-date. Graag via USB updaten.

Misschien verhelpt het je probleem niet, maar dan heb je iig de laatste versie.

Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/UE40NU7190SXXN/

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-KTSUDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-KTSUDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.

Indien geen succes misschien de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Eventueel de tv een poosje spanningsloos laten staan.

Hopelijk krijg je hier geen gelijk in: "Misschien het geluidsformaat (Dolby 5.1, e.d.) van de betreffende TV-apps of dat door de TV zelf wordt uitgezonden, en dat dat niet door de externe speakers kan worden gelezen?"🤷‍♂️

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
sb16
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Het is gelukt! 

Ik heb de TV geupdatet met de laatste versie 1202.5, gereset, 15 min. spanningsloos laten staan, en geluidsinstellingen weer op Audio-out/optisch en PCM.  Nu weer normaal geluid van alle TV-apps door de externe speakers.

Bedankt voor je hulp!

Groet,

Sjoerd

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @sb16 , Sjoerd,

Geen dank natuurlijk! Bedankt voor je terugkoppeling en het markeren als ✓Oplossing!

Super dat het weer werkt zoals het hoort!

Nog een fijn weekend!

Groet, Dick