op 25-01-2019 01:06 PM
Hallo allen,
Ik ben in het bezit van een Samsung QE55Q6F (2018) en het is nu een paar keer voor gekomen dat ik de tv aanzet en deze niet aangaat.
Hij springt wel aan maar het beeld zwart blijft en geen geluid nadat ik de stekker uit het stopcontact haal en deze weer terug stop sprint de tv aan en werkt zoals het hoort.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Grt Rob
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 31-01-2019 09:53 AM
Goedemorgen @Rop1 , Rob,
Het was eigenlijk meer een probeerseltje.
Mooi dat 't weer werkt 👍!
Zo je je vraag als ✓Oplossing kunnen markeren>
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne dag!
25-01-2019 01:33 PM - bewerkt 25-01-2019 01:33 PM
Goedemiddag @Rop1, Rob,
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q6FNALXXN? Zie de sticker achterop de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Dit zou de versie 1202.3 moeten zijn. Een geijkte vraag natuurlijk. Zijn de batterijen in de AB goed?
Knippert het lampje op de One Remote Control bij het indrukken van ee toets?
Wat is de status van de IR-Indicator op de tv als ie aangaat met een zwart beeld? Uit?
Als de tv weer aangaat, komt ie dan gelijk terug met het volledige beeld of zie je eerst het Samsung logo?
Zou je misschien de One Remote kunnen resetten/opnieuw pairen?
Op de Remote de Return en de Extra toets minimaal 4 seconden ingedrukt houden (Extra is de 4 kleuren bolletjes toets).
Desnoods de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Graag hoor ik van je..
op 25-01-2019 03:56 PM
Hallo Dick,
Dank je voor de tips.
Dat model wat u benoemd is correct en ik heb gister avond nog om een software update gevraagd en deze was up to date.
ik verwacht niet dat de battery leeg is (TV pas 2 maanden in gebruik) en die keer het gebeurd dat ik de TV aanzet en deze inschakelt maar alleen een zwart scherm weergeeft is het wel mogelijk om te schakelen tussen de verschillende zenders en Netfilx of You tube te vinden met de afstandbediening.
In het geval dat het scherm zwart blijft is het rode ledje rechts onder uit net zoals dat uit is als de tv hij het wel normaal doet.
Ik denk dat het nu 6 keer voorgekomen is de afgelopen 2 maanden, als de TV weer opstart nadat ik de stekker uit het contact gehaald heb begint hij met SAMSUNG QLED op t scherm dacht ik.
Ik zal het resetten van de tv wel eens proberen vnvnd.
Grt Rob
op 25-01-2019 04:10 PM
Hi @Rop1 , Rob,
Hopelijk gaat het helpen. Nog even over de softwareversie.
De tv gaat nog wel eens in de fout met het geven van de juiste versie.
Dus graag nog even kijken bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Dit zou de versie 1202.3 moeten zijn. Als ie lager is, krijg je van mij de instructies om via USB te updaten.
Maar als Samsung QLED in beeld komt, kan er ook een probleem met het moederbord zijn.
Door de spanning er even af te halen, doe je eigenlijk ook een soort reset. Hopelijk geen reparatie..
op 25-01-2019 05:55 PM
op 25-01-2019 06:01 PM
@Rop1, Rob,
Klopt! Ik had je beloofd om de route/werkwijze door te geven.
Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:
https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q6FNALXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-KTM2DEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-KTM2DEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home > .
Suc6!
op 25-01-2019 07:22 PM
Beste Dick,
Ik heb de update uitgevoerd hopelijk behoort het zwarte schrem tot het verleden dank u voor de hulp.
ik laat u nog wel weten wat het resultaat is.
Grt Rob
op 25-01-2019 07:25 PM
op 28-01-2019 02:52 AM
Beste Dick,
De update heeft helaas niet geholpen het probleem bestaat nog steeds.
Mij heb deze tv afgelopen November aangeschaft bij de Mediamarkt weet u of ik terug moet naar de Media markt of rechtstreeks naar Samsung.
Grt Rob
op 28-01-2019 02:58 AM
Oja ik heb t gefilmd aangezien hij het niet consequent doet en je altijd zult zien dat hij perfect functioneerd als ik daar ben.